AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Skrevet 29. februar 2020 Hei, jeg lurer på hva som skjer dersom ikke behandler fotsopp? Jeg har noe hvitt under føttene som har vært der lenge i over flere år. Det gjør ikke vondt og klør ikke. Hvordan behandling er det med fotsopp? Er det nødvendig å behandle fotsopp, eller kan man bare la det være uten behandling? Hva skjer om man ikke behandler fotsopp? Vil soppen utvikle seg til flere steder i kroppen som indre organer, osv? Anonymkode: 806fe...b00
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #3 Skrevet 8. mars 2020 Eg behandler ikkje min. Den er der konstant i varierande grad. Trur det går greitt. Stort sett lilletå og den ved siden av. Eg sover uten sokker og tørker godt etter dusj, det er ikkje masse og gjer ikkje vondt. Hender eg tar på fotsoppkrem men gløymer det stort sett. Trur det er ganske vanlig å ha litt sopp. Anonymkode: 2a4e1...b2b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #4 Skrevet 10. mars 2020 Tenkte at det kan være smittsomt dersom går barbeint i garderober, osv. Har lest på nett at hvis ikke behandle, kan det utvikle seg mer og ramme negler, osv. som er enda vanskeligere å få bort. https://www.apotek1.no/fotpleie/fotsopp "Dersom fotsoppen ikke blir behandlet, kan den spre seg til andre tåmellomrom og eventuelt til hele foten. Man kan også få sopp under neglene. Da blir neglen misfarget, nærmest gul og litt tykkere. Neglesopp er vanskelig å få bort, og vil som regel trenge langvarig behandling. " Anonymkode: 806fe...b00
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå