AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #121 Del Skrevet 1. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slike tall kan ha mest med registreringsrutiner å gjøre. I hele Kina ble det f.eks. registrert ca 150 dødsfall med influensa som årsak for et par år siden, mot 900 i Norge i et gjennomsnittsår. Som det står i artikkelen var det 32 døde totalt, men bare en av dem hadde blitt vaksinert. Siden de mest utsatte ble prioritert fordi det ikke var nok vaksine til alle sier det seg selv at den reduserte faren for å dø betraktelig. Anonymkode: e9843...077 Tror du registreringsrutinene i Polen, Danmark, Sverige, Tyskland og Norge er svært forskjellige fra hverandre? For det er de landene de sammenligner dødsfall mellom, ikke Norge og Kina. Ut fra de tallene hadde massevaksineringen i Norge ingenting å si. https://www.tv2.no/a/3708979 Anonymkode: 68a1c...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-lykke- Skrevet 1. mars 2020 #122 Del Skrevet 1. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok det de gjør. Og med mediafokuseringen de siste åren har vi også fått "peer pressure", slik at ikke bare myndighetene kommer til å presse folk denne gangen, folk kommer også til å presse hverandre ved å si at man setter andre i fare ved å ikke ta vaksinen. Anonymkode: 68a1c...427 Jeg fikk mye press på meg for å ta svineinfluensavaksinen, har astma så var i risikogruppen. Moren min maste og maste, og mange andre mente jeg selvfølgelig måtte ta vaksinen. Er veldig glad for at jeg sto i mot. Jeg er ikke vaksinemotstander, og jeg og barnet mitt har tatt alle de vanlige vaksinene. Men ikke søren om noen av oss skal ta en vaksine som ikke er prøvd ordentlig ut. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #123 Del Skrevet 1. mars 2020 2 minutter siden, Buldre skrev: Forskning tilsier ikke at dette er noe å være hysterisk for. Forskning basert på knappe 3 mnd, er ikke verdt papiret det er skrevet på. La det gå et år, så kan vi begynne å sammenligne. Anonymkode: da373...c58 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buldre Skrevet 1. mars 2020 #124 Del Skrevet 1. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskning basert på knappe 3 mnd, er ikke verdt papiret det er skrevet på. La det gå et år, så kan vi begynne å sammenligne. Anonymkode: da373...c58 Nettopp. Om et år så vil man se at dette var mindre farlig enn influensa. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #125 Del Skrevet 1. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok det de gjør. Og med mediafokuseringen de siste åren har vi også fått "peer pressure", slik at ikke bare myndighetene kommer til å presse folk denne gangen, folk kommer også til å presse hverandre ved å si at man setter andre i fare ved å ikke ta vaksinen. Anonymkode: 68a1c...427 Det begynte etterhvert også med svineinfluensaen. Folkehelseinstituttet drev skremselspropaganda i stor stil. Helsepersonell mange steder måtte ta den og flere arbeidsgivere begynte å presse på sine ansatte. Kolleger og folk generelt mente det var usolidarisk å ikke ta den. Det lå i løypa at den ville bli tvangspålagt om det hadde gått noen uker til. Folk hadde panikk men heldigvis var plutselig alt over og det viste seg at det ikke var så farlig likevel. Massesuggesjon er skummelt og det beviste den gang hvor lett et folk er å lede. Skremmende. Anonymkode: e146e...52b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #126 Del Skrevet 1. mars 2020 6 timer siden, Isambard skrev: Vi vet veldig godt hvor farlig coronaviruset er. Det har en dødelighet på 1%, eller 10x mer enn vanlig influensa. På cruiseskipet ble 700 smittet og 6 er døde hittil. Der er det ingen mørketall mhp antall smittede. Det er ikke mulig at coronaviruset viser seg å være like ufarlig som influensa. Hva var alderssammensetningen på det cruiset igjen? Anonymkode: 6f013...19f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #127 Del Skrevet 1. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: På cruiseskipet var det vel gjerne mange pensjonister? Disse dør lettere av både corona og influensa enn resten av befolkningen, så det blir litt feil å basere statestikken på disse. Jeg mener på ingen måte at corona er ufarlig, men etter mine observasjoner har det ikke kommet en fullverdig statestikk enda. Det er nok mange som går rundt udiagnostisert med dette viruset også, og de kommer jo ikke med i statestikken. Jeg leser stort sett bare om eldre som har dødd av viruset, og gjennomsnittsalderen for de som har dødd er vel over 70 år? Det virker som om ingen av de 15 smittede i Norge er alvorlig syke. Jeg tror vi må vente en stund før vi får en realistisk og nøye utarbeidet statestikk. Nå er det bare antakelser. TV-nyhetene meldte om en reell dødelighet på 0,4 %, som er mye lavere enn det du skisserer. Anonymkode: b41b8...6bd På skipet ver det mye testing og syke ble tett oppfulgt. Altaå en ideell situaajon. Når folk istedenfor ikke blir testet og bare sendt hjem sånn som skjer her i landet så er situaajonen veldig anderledes. 3 timer siden, Buldre skrev: Masker hindrer ikke spredning. Hamstring er selvsagt ikke fornuftig av en slik årsak. Det er selvsagt ikke feil at dette ikke er farligere enn en vanlig influensa. Det er det jo ikke, noe som tiden vil bekrefte. Jo masker hindrer spredning. Og spellt masker (uten utblåsnings ventil) på folk som er smittet for da får ikke dråpeamitte fra hosting, ol. kommet noe langt, og de får ikke tatt seg i ansiktet så hendene deres er mindre smittsomme også. I Kina har det vært vanlig å gå med masker i byer imange år pga smog. Og etter virus utbruddet er det blitt obligatorisk med masker. Og dette pluss den totale karantenen deres har nok hindret smitten fra å bli mye verre. Og jo det er mye farligere enn influensa da det har MYE høyere smittsomhets tall og MYE høyere dødelighet og allvorlige innleggelsestall. 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva var alderssammensetningen på det cruiset igjen? Anonymkode: 6f013...19f Det blir kompensert med at de alle sammen er blitt teatet og goft oppfulgt med topp moderne hjelp fra helsevesenet. Når helsevesenet blir overveldet pga for mange smittede så vil mange flere dø av det. Anonymkode: 0be9e...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buldre Skrevet 1. mars 2020 #128 Del Skrevet 1. mars 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På skipet ver det mye testing og syke ble tett oppfulgt. Altaå en ideell situaajon. Når folk istedenfor ikke blir testet og bare sendt hjem sånn som skjer her i landet så er situaajonen veldig anderledes. Jo masker hindrer spredning. Og spellt masker (uten utblåsnings ventil) på folk som er smittet for da får ikke dråpeamitte fra hosting, ol. kommet noe langt, og de får ikke tatt seg i ansiktet så hendene deres er mindre smittsomme også. I Kina har det vært vanlig å gå med masker i byer imange år pga smog. Og etter virus utbruddet er det blitt obligatorisk med masker. Og dette pluss den totale karantenen deres har nok hindret smitten fra å bli mye verre. Og jo det er mye farligere enn influensa da det har MYE høyere smittsomhets tall og MYE høyere dødelighet og allvorlige innleggelsestall. Det blir kompensert med at de alle sammen er blitt teatet og goft oppfulgt med topp moderne hjelp fra helsevesenet. Når helsevesenet blir overveldet pga for mange smittede så vil mange flere dø av det. Anonymkode: 0be9e...b77 https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/beskytter-munnbind-mot-coronavirus/ Nei, dette er selvsagt ikke farligere enn influensa. Det er bare mer hysteri. Endret 1. mars 2020 av Buldre 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #129 Del Skrevet 1. mars 2020 Virusutbruddet har hatt en uventet effekt: – Dramatisk nedgang https://www.tv2.no/nyheter/11256864/ Anonymkode: 780d5...f7a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #130 Del Skrevet 1. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk flere skoleunger som har dødd av influensa her i Norge denne sesongen. Sist jeg sjekka har ingen dødd av coronaviruset her i Norge i det hele tatt, og da heller ikke barn. Anonymkode: b3fa1...95e Sist jeg sjekka har ingen blitt frisk av Korona enda i Norge, så faktisk vet du ingenting som helst om hva som kommer til å skje med de minst 17 som er smittet. Anonymkode: 429dd...859 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #131 Del Skrevet 1. mars 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Tror du registreringsrutinene i Polen, Danmark, Sverige, Tyskland og Norge er svært forskjellige fra hverandre? For det er de landene de sammenligner dødsfall mellom, ikke Norge og Kina. Ut fra de tallene hadde massevaksineringen i Norge ingenting å si. https://www.tv2.no/a/3708979 Anonymkode: 68a1c...427 Siden det bor 6,4 ganger så mange mennesker i Polen og de sjelden registrerer mer enn 100 dødsfall fra influensa i året (mot Norges 900 i gjennomsnitt) så er det sannsynlig at rutinene er svært forskjellige. Anonymkode: e9843...077 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #132 Del Skrevet 1. mars 2020 Beklager, det skal være 7,4 ganger så mange mennesker i Polen som i Norge. Anonymkode: e9843...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #133 Del Skrevet 1. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden det bor 6,4 ganger så mange mennesker i Polen og de sjelden registrerer mer enn 100 dødsfall fra influensa i året (mot Norges 900 i gjennomsnitt) så er det sannsynlig at rutinene er svært forskjellige. Anonymkode: e9843...077 Hva med Danmark? Anonymkode: 68a1c...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #134 Del Skrevet 1. mars 2020 Når kongeparet drar på tur er det enda en grunn til å slappe av for oss her hjemme. Eller andre som reiser forskjellige steder. Riktignok er ingen smittet der de skal enda men det kan jo endre seg raskt. Ikke blås ting helt ut av proporsjoner 😊 Anonymkode: e146e...52b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #135 Del Skrevet 1. mars 2020 Står at en lærer er smittet... Ikke noe mer tillegsinformasjon om hvor læreren har fått smitte... Noen som vet om det er farlig å ha foreldrer som jobber som lærer, hvor stor er sannsynligheten for at de får koronasmitte fra en elev og tar det med hjem til familien?? Anonymkode: a3c19...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #136 Del Skrevet 1. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står at en lærer er smittet... Ikke noe mer tillegsinformasjon om hvor læreren har fått smitte... Noen som vet om det er farlig å ha foreldrer som jobber som lærer, hvor stor er sannsynligheten for at de får koronasmitte fra en elev og tar det med hjem til familien?? Anonymkode: a3c19...be9 Kjenner at hver gang jeg leser innlegg som dette nå så skriker taylor swift sin sang inni hodet mitt "YOU NEED TO CALM DOWN" 😅😅 Anonymkode: b3fa1...95e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #137 Del Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjenner at hver gang jeg leser innlegg som dette nå så skriker taylor swift sin sang inni hodet mitt "YOU NEED TO CALM DOWN" 😅😅 Anonymkode: b3fa1...95e Heh, ja.... Rart at ingen nevner dette: ''A Chinese film director, his sister, mother and father have all died from the coronavirus, the latest high-profile victims of the disease in Wuhan'' En hel familie døde av viruset, hva er sjansen for det? Kanskje de hadde noe genetisk som gjorde dem ekstra utsatt, men det sto det ikke noe om... Er dere fortsatt sikker på at det ''bare'' er influensa? Anonymkode: a3c19...be9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #138 Del Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjenner at hver gang jeg leser innlegg som dette nå så skriker taylor swift sin sang inni hodet mitt "YOU NEED TO CALM DOWN" 😅😅 Anonymkode: b3fa1...95e Er så enig, folk må snart besinne seg litt!!!! Selv media har roet seg og nå må snart folk stikke fingeren i jorda. 😂 Anonymkode: e146e...52b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #139 Del Skrevet 1. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så enig, folk må snart besinne seg litt!!!! Selv media har roet seg og nå må snart folk stikke fingeren i jorda. 😂 Anonymkode: e146e...52b Har du tenkt på at de som uroer seg har underliggende sykdommer som gjør at dem uroer seg? Anonymkode: a3c19...be9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #140 Del Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du tenkt på at de som uroer seg har underliggende sykdommer som gjør at dem uroer seg? Anonymkode: a3c19...be9 Antar jo de er vant til å regulere den uroen. Da årets ordinære virus har mutert og vaksinen ikke virker. Og RS viruset er hissigere enn noen gang. Så dette er jo noe de bare må leve med. Anonymkode: 87ba4...23a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg