Gjest Bloody Skrevet 11. juni 2005 #1 Skrevet 11. juni 2005 Hvor mye blod er det "vanlig" at kommer i løpet av en mensturasjon? Noen som vet?
Nella Skrevet 11. juni 2005 #2 Skrevet 11. juni 2005 Det er jo forskjell fra person til person det Noen blør mer enn andre og lengre enn andre. Andre blør i bare et par dager og det kommer lite. Også forskjell fra uten p-piller til med p-piller. Før jeg begynte på p-piller hadde jeg mensen i 7-8 dager, sterke smerter og blødde endel. Etter bruk av p-piller forsvant smerter og blødde bare i 4 dager og mye mindre. Nå har jeg byttet merke igen og blør nesten ikke i det hele tatt.
Gjest Bloody Skrevet 11. juni 2005 #3 Skrevet 11. juni 2005 Oki, her fant jeg svaret. Grunnen til at jeg lurte var fordi jeg bruker damebeger, og i løpet av de siste tolv timene har jeg fyllt begeret to ganger, pluss litt til... dvs: 60 ml på 12 timer. Jeg visste jeg blødde mye men.. Kan det være farlig? Vil legge til at jeg kommer til å blø mye mer tilsammen enn det har har gjort de siste 12 timene. Har ikke kunnet se hvor mye det var før iogmed at jeg pleide å bruke bind og tamponger. Damebegeret ser ut som en ringformet klokke og er ca. 5 cm. langt og rommer ca. 30 ml. menstruasjonsblod. En kvinne blør i gjennomsnitt 20 til 80 ml. pr. menstruasjon.
Gjest allium Skrevet 11. juni 2005 #4 Skrevet 11. juni 2005 Jeg tror det er relativt mye. Jeg bruker DivaCup (silikonvarianten av damebegeret), og før jeg begynte på Cerazette piller, fylte jeg det på 8 timer på den verste dagen. De andre dagene tømte jeg morgen og kveld, og det var aldri fullt.
Gjest L@dy in red Skrevet 11. juni 2005 #5 Skrevet 11. juni 2005 Jeg har hørt at man blør ca. 1/2- 1 dl hver mnd, men dette kan selvsagt variere endel.
Gjest Bloody Skrevet 11. juni 2005 #6 Skrevet 11. juni 2005 På to og en halv dag har jeg nå blødd tilsammen 120 ml !!! Kan det være farlig?
Bertha Skrevet 11. juni 2005 #7 Skrevet 11. juni 2005 I mengde blod er dette ikke farlig i seg selv, vi har jo mange liter i kroppen. Det du derimot skal være oppmerksom på, er at sterke mensblødninger kan gjøre deg blodfattig.
Gjest Bløderen Skrevet 27. juni 2005 #8 Skrevet 27. juni 2005 Jeg blødde utolig mye i omtrent et år. da hadde jeg mensen omtrenet hele tiden med noen få dagers opphold. når det var på det verste satt jeg på do nesten hele dagen... Når jeg endelig kom meg til legen fikk jeg noen piller som skulle hjelpe med å få en mer regelmessig menstruasjon. De hjalp heldigvis. Jeg var også så blodfattig at de ville sende meg til sykehuset for blodoverføring. Jeg ville råde deg sterkt til å kontakte lege med en gang!
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 27. juni 2005 #9 Skrevet 27. juni 2005 Var også i den situasjonen som gjest over her beskriver med jernmangel, og har fått et nytt liv med minpiller(Cerazette). Selv om du ellers føler deg frisk og rask så kan det være hjelp i en tur til legen. Der får du sjekket hvorfor du blør så mye+ at de sannsynligvis sjekker om du har nok jern. Det er hjelp å få både i ulike hormonpreparater og i noen tabletter som hjelper blodet å koagulere. Det er ikke meningen at man skal sitte konstant på toalettet når man har mensen fordi man blør så mye.
Gjest Vivian Skrevet 15. januar 2011 #10 Skrevet 15. januar 2011 Hei , jeg har fått mensen å og jeg har hatt det i 1 uke , og det blør mye . Er det farlig?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #11 Skrevet 15. januar 2011 Hei , jeg har fått mensen å og jeg har hatt det i 1 uke , og det blør mye . Er det farlig? Det spørs jo hvor mye du blør, plagsomt og kan føre til jernmangel kan det. Men det er ikke farlig.
Sweetpea25 Skrevet 15. januar 2011 #12 Skrevet 15. januar 2011 Det varierer vel fra person til person, men har hørt at man i snitt blør ca. 1 dl hver mensperiode
Gjest Sobril Skrevet 15. januar 2011 #13 Skrevet 15. januar 2011 Det varier veldig tror jeg. Selv har jeg mensen i halvannen dag, og blør så lite at det holder med papir i trusa. Slik har det vært et halvt års tid nå. Hva kan dét tyde på? Har langt igjen til overgangsalderen liksom....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå