Hhh22 Skrevet 29. februar 2020 #1 Del Skrevet 29. februar 2020 Hei! Jeg er 170 høy og rett under 100kg, dvs overvektig. Men er absolutt ikke så inaktiv som vekten skal tilsi. Har hund og er ute med den hver dag morgen, ettermiddag og kveld og både trener og går fjellturer både vinter og sommer. MEN! problemet kom nå i vinter. Jeg skulle investere i nye langrennski da de jeg hadde var helt feil til meg vektmessig og var blitt ganske gamle. Jeg går relativt greit klassisk, men kunne gjerne tenkt meg skøyteski da vi skal trene trekk med hunden. Men finnes det skøyteski som kan passe meg vektmessig?? Jeg har allerede kjøpt meg felleski for familieturer og trasking i løypene. Og det var lite kult å komme i butikken og virkelig bare såvidt få langrennski som passer høyde og vekt. Finner svært lite om vekt og skøyteski på nett så tenkte jeg skulle høre her om noen også er relativt tung men har skøyteski og erfaringer rundt dette. vet jo at det har med spenn i ski osv. å gjøre, men synes det burde være mulig å få tak i så vi tjukke også kan ha det gøy i skiløypene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #2 Del Skrevet 1. mars 2020 Spenn er ikke like viktig på skøyteski som klassiske ski, ettersom festesone o.l. ikke er relevant, men det har fortsatt betydning for hvordan skiene er å gå på. Du finner nok ikke mange skøyteski som passer 170/100, men ser at XXL har skøyteski fra Madshus på 182 cm som er merket med vektklasse 85-100. Da er det håp 🙂 Som nybegynner klarer du deg med mykere ski relatert til kroppsvekten, enn «proffene». Anonymkode: a7faf...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå