AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Skrevet 29. februar 2020 (endret) hei jeg og dama er super redde at sønnen vår blir smittet av viruset i barnehage, spør meg ikke hvordan men alt er mulig vet jeg. hva ville dere gjort? er det noen som føler detsamme? hvordan ville det fungert hvis man ønsker å bli hjemme med barna pga dette ? har barnehage rett til at kreve betaling hvis man velger at barnet blir hjemme under en mnds periode? Ps. vi bor i OSLO Anonymkode: 6702d...8d7 Endret 2. mars 2020 av Matas 1
solmåneogstjerner Skrevet 29. februar 2020 #2 Skrevet 29. februar 2020 Du må selvsagt betale uansett. Men hva gjør dere med jobb? Nei jeg er ikke redd for at mine barn skal bli syke. 34
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #3 Skrevet 29. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: hei jeg og dama er super redde at sønnen vår blir smittet av viruset i barnehage, spør meg ikke hvordan men alt er mulig vet jeg. hva ville dere gjort? er det noen som føler detsamme? hvordan ville det fungert hvis man ønsker å bli hjemme med barna pga dette ? har barnehage rett til at kreve betaling hvis man velger at barnet blir hjemme under en mnds periode? Ps. vi bor i OSLO Anonymkode: 6702d...8d7 Selvfølgelig. Vil du ikke betale må du si opp plassen. Anonymkode: 21a06...413 35
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #4 Skrevet 29. februar 2020 Ganske sikker på at dere må betale da ja. Betalingen kan stoppes om et barn er sykt over en lengre periode med legeerklæring. Ikke ellers. Så kan ikke tenke at de godtar å stoppe betaling i frykt for coronavirus. Da må dere jo ta barnet fri ved tilfeller av alt annet også, hva om barnet får sesongens influensa, hva om det får meslinger? Kanskje dere bsre skal grave dere ned i en bunkers et sted? Anonymkode: bc91e...cee 8
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #5 Skrevet 29. februar 2020 Jeg er hjemme nå med datteren min (9 år) som foreløbig er i karantene. Men ellers er vi selvsagt på jobb og på skolen. Ingen grunn til å bli hjemme og når karantenen er opphevet er vi tilbake til hverdagen igjen. Anonymkode: e2bb9...0af
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #6 Skrevet 29. februar 2020 Jeg vurderer å ta sønnen min ut av barnehagen neste uke, til man vet mer, og ser hvilken retning dette tar. Betale må man nok gjøre uansett, med mindre barnehagen stenges. Anonymkode: 4e232...b74 4
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #7 Skrevet 29. februar 2020 Jeg har en datter på 1 år og en bestefar på 80. Jeg er mye mer redd for at bestefar enn datteren min skal bli syk. Det er tross alt svært få under ni som er smittet, og 0 i dødsrate. Under SARS var det også få barn som ble smittet, og ingen døde. Anonymkode: 018ec...ef6 26
solmåneogstjerner Skrevet 29. februar 2020 #8 Skrevet 29. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig. Vil du ikke betale må du si opp plassen. Anonymkode: 21a06...413 Men det er en nåneds oppsigelse etter utløpet av måneden. Så om du sier opp i dag så må du betale ut mars. Og har ingen rett til å få ny plass før august. Og da er det gjerne en annen barnehage 4
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #9 Skrevet 29. februar 2020 Ja si opp nå, så kan du få ny plass til august og noen andre med behov kan ta over plassen deres nå. Så kan dere ta noen mnd permisjon og miste litt inntekt i samme slengen. Anonymkode: b5631...3f2 6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #10 Skrevet 29. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er hjemme nå med datteren min (9 år) som foreløbig er i karantene. Men ellers er vi selvsagt på jobb og på skolen. Ingen grunn til å bli hjemme og når karantenen er opphevet er vi tilbake til hverdagen igjen. Anonymkode: e2bb9...0af Er datteren din også blitt syk? Har selv en på 9 år å er så redd for at han skal få viruset. Anonymkode: 6eda2...e07 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #11 Skrevet 29. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er datteren din også blitt syk? Har selv en på 9 år å er så redd for at han skal få viruset. Anonymkode: 6eda2...e07 Hun er syk, men har ikke fått svar på prøvene enda. Vi har vært i utlandet. Derfor ble hun testet. Vet ikke om det er korona og derfor er vi i foreløbig karantene. Anonymkode: e2bb9...0af
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #12 Skrevet 29. februar 2020 Ja, jeg er bekymret for det samme. Det er jo ikke engang sikkert man blir immun etter at man har hatt det, så får man det tidlig kan man være uheldig å få det flere ganger. Jeg og samboer har blitt enig om å ha lav terskel for å holde oss hjemme. Finnes viktigere ting enn jobb. Anonymkode: f2d1b...2fb 3
Matas Skrevet 29. februar 2020 #13 Skrevet 29. februar 2020 Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. - Matas, mod.
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. februar 2020 #14 Skrevet 29. februar 2020 Nå må folk roe seg ned. Hysteri hver gang noe nytt dukker opp. Når kugalskapen herjet var det plutselig kuglaskap i sminken. Svineinfluensaen så var dommedagen nær. Corona viruset er ikke annerledes. De fleste får ikke noe verre enn influensa. Ja, detkan drepe som alt annet om en allerede er svak. Som de eldre eller de med sykdommer som gjør dem mer utsatt. Det er ikke noen tilfeller av barn som har dødd av Corona. Det er hovedsaklig eldre mennesker som tåler mindre.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #15 Skrevet 29. februar 2020 2 minutter siden, WhisperingWind skrev: Nå må folk roe seg ned. Hysteri hver gang noe nytt dukker opp. Når kugalskapen herjet var det plutselig kuglaskap i sminken. Svineinfluensaen så var dommedagen nær. Corona viruset er ikke annerledes. De fleste får ikke noe verre enn influensa. Ja, detkan drepe som alt annet om en allerede er svak. Som de eldre eller de med sykdommer som gjør dem mer utsatt. Det er ikke noen tilfeller av barn som har dødd av Corona. Det er hovedsaklig eldre mennesker som tåler mindre. Dette viruset er veldig annerledes, det er millioner av mennesker i karantene, skoler er stengt og det er forbud flere steder mot store folkemengder. Eurovision blir kanskje avlyst, samme med OL og alle fotballkampene som er planlagt. Dette har aldri skjedd tidligere. Jeg vurderer å ta barnet ut av barnehagen om en uke eller to hvis det fortsetter å spre seg. Man må betale så lenge man ønsker å beholde plassen. Anonymkode: 7a38d...0a8 6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #16 Skrevet 29. februar 2020 18 minutter siden, WhisperingWind skrev: Nå må folk roe seg ned. Hysteri hver gang noe nytt dukker opp. Når kugalskapen herjet var det plutselig kuglaskap i sminken. Svineinfluensaen så var dommedagen nær. Corona viruset er ikke annerledes. De fleste får ikke noe verre enn influensa. Ja, detkan drepe som alt annet om en allerede er svak. Som de eldre eller de med sykdommer som gjør dem mer utsatt. Det er ikke noen tilfeller av barn som har dødd av Corona. Det er hovedsaklig eldre mennesker som tåler mindre. Men tallet på voksne som er dø av viruset er allerede høyt,å det kommer nok snart også tilfeller der barn dør dessverre. Å tro noe annet er i beste fall naivt. Anonymkode: 6eda2...e07 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. februar 2020 #17 Skrevet 29. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men tallet på voksne som er dø av viruset er allerede høyt,å det kommer nok snart også tilfeller der barn dør dessverre. Å tro noe annet er i beste fall naivt. Anonymkode: 6eda2...e07 Ja, klart noen barn vil dø. Men normale friske barn og voksne som ikke er i en risiko gruppe vil klare seg. En vanlig influensa vil potensielt kunne drepe et barn. Jeg er mer bekymret for svigers enn ungen min...
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #18 Skrevet 29. februar 2020 1 minutt siden, WhisperingWind skrev: Ja, klart noen barn vil dø. Men normale friske barn og voksne som ikke er i en risiko gruppe vil klare seg. En vanlig influensa vil potensielt kunne drepe et barn. Jeg er mer bekymret for svigers enn ungen min... Vi er heldigvis vaksinert begge to mot vanlig influensa så den dør vi neppe av her i huset. Men coronaviruset vet vi jo aldri hva som vil skje om vi blir smittet.. Anonymkode: 6eda2...e07 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #19 Skrevet 29. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er heldigvis vaksinert begge to mot vanlig influensa så den dør vi neppe av her i huset. Men coronaviruset vet vi jo aldri hva som vil skje om vi blir smittet.. Anonymkode: 6eda2...e07 Barn er spesielt utsatt for begge influensavirusene som herjer i år, og vaksinen er IKKE forventet å fungere optimialt. Vær realistisk nå: årets influensa er mamge ganger farligere for ungen din enn coronaviruset, uansett om dere er vaksinert. Anonymkode: 81bdd...46c 10
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #20 Skrevet 29. februar 2020 Jeg hadde barn i barnehage når Svineinfluensaen gikk for mange år siden, det var så fokus på hygiene så barna var jo så friske som de aldri hadde vært de månedene de hadde smitteregime inne, ingen fikk i influensaen heller før vaksinen kom, Barnehagene vil sette i gang tiltak så fort de får råd om å gjøre det, gjetter på at de allerede er veldig oppmerksomme på hygiene allerede. Anonymkode: f140d...00b 7
Anbefalte innlegg