AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Skrevet 29. februar 2020 Jeg bor sammen med 2 stykker, og nå har det seg sånn at en av dem har fått skabb. Vi har alle bodd sammen i snart 8 måneder, og ubehaget startet for han etter jul. Dessverre har ikke legen skjønt hva som var greia, og derfor har han ikke fått det påvist før nå. Jeg har derfor 2 spørsmål: -Vet noen av dere om innboforsikring dekker slike ting? Eventuelt andre forsikringer? Altså med tanke på om man har det rundt omkring i huset og eventuelt må flytte ut en periode, og ikke minst selve behandlingen? Vi er studenter og alt dette gjør det veldig vanskelig. Det er ikke bare å betale for å leie noe en periode, og heller ikke har vi råd til å kjøpe nye klær i perioden hvor vi må pakke alt ned osv.. Og behandlingen i seg selv er tydeligvis veldig dyr. Han som fikk det påvist måtte ut med 2600 fra egen lomme - og det var KUN for medisiner, og ikke legetimen. -Det andre er om noen av dere har erfaring med det, og eventuelt tips og triks for å bli kvitt det? Jeg lurer også på om jeg kan ha klart å unngå å få det? Jeg merker ikke at jeg klør eller noen ting, og den eneste måten jeg kan ha fått smitten er eventuelt via møbler eller når vi har vaska klær osv. Anonymkode: 65b26...df5
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #2 Skrevet 29. februar 2020 1) Skabb sprer seg ikke i leiligheten slik Veggdyr gjør. De lever ikke i møbler eller noe, og dør etter tre dager uten menneskelig kontakt, f.eks i sofaputer. Klær bør vaskes varmt eller fryses . 2) kjøp skabbkrem, reseptfritt på apoteket og bruk det RIKTIG (les bruksanvisning nøye) forsikringen kan ikke hjelpe deg med dette. 3) skabb smitter mest ved «intim» kroppskontakt, altså ikke ved å håndhilse men f. Eks ved å ligge under samme dyne osv. 4) Lykke til, det er noe herk 😂 Men det er ikke vanskelig å bli kvitt det altså. Bare husk at det kan klø en god stund etter at kuren er gjennomført. Avføringen til snabben sitter jo fortsatt under huden. Anonymkode: ffc1a...a8a
Brunhilde Skrevet 29. februar 2020 #3 Skrevet 29. februar 2020 Du kan lese om skabb her, da får du bedre svar enn av oss på KG. Skabb behandles med NIX-krem, den koster 3-400 for en tube, så hvordan han måtte ut med 2600 er mer enn jeg kan skjønne? Ellers syns jeg du skal lese innlegget over her et par ganger, det som står der stemmer faktisk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå