Gå til innhold

Jeg er (sett inn ) Jeg har (sett inn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med alle disse folka som til enhver tid må informere alle mennesker om at de er, eller de har.

Jeg er bifil/homofil - man hører aldri om de som sier Jeg er heterofil.

Jeg er introvert - man hører aldri om de som sier Jeg er ekstrovert

Jeg har PTSD - man hører aldri om de som sier Jeg har ingen traumatiske opplevelser

Jeg har hatt spiseforstyrrelser - man hører aldri om de som sier Jeg har aldri hatt en sykelig  forhold til mat

Hvorfor har alle disse "Jeg er/Jeg har" folka et så stort behov for å fortelle hele omverdenen om sine greier, oppmerksomhetsbehov? Noe annet.

Hadde selskap her i går kveld, en bekjent har  fått seg ny yngre dame, tror hun brukte sånn cirka 15 minutter på å fortelle meg at hun hadde PTSD. Altså, hva er det som egentlig skjer. Hvorfor forteller helt ukjente mennesker om sine greier uten at vi har en relasjon i hele tatt. Tror de at de skal bli bedre forstått, sier de de for å bortforklare at de har feilet i livet på noen måte, at det er grunner og årsaker til at de ikke er der i livet de skulle ønske de var. Hva er det dere egentlig ønsker å oppnå med å fortelle hele verden om deres lidelser. Det skulle ikke forundre meg om disse folka som har et slikt behov for å si alt dette egentlig sier det fordi de vet at de er helt håpløse. 

Til de av dere som har, eller har hatt - bare slutt, vi er ikke interessert, vi bryr oss ikke.

Helt håpløst. 

Anonymkode: c6f6a...7be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mann, jeg har øl. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er en kombinasjon av at "identitesgrupper" er så populært, og at det å eksempelvis være homofil gir noen "poeng", samtidig som en stadig skal "hylle" folk for "åpenhet".

Jeg tror rett og slett mange føler de er modige når de legger ut om seg selv, og samtidig forventer at andre skal ha tilsvarende positiv respons på at de gjør det. 

Skrevet

Hjernen liker å sette ting i bås og kategorier, det er bare sånn.

Anonymkode: f6bb9...f57

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er fint med mennesker som sier at de er - eller har. Bare de også snakker om andre ting, viser interesse for andre er hyggelige.

Skrevet

Vi lever i en kultur hvor det gir status å være offer. PTSD gir en del offerpoeng f.eks. 

Anonymkode: b3a8b...feb

Skrevet

Akkurat dette med å informere om at man er heterofil synes jeg flere kunne gjort her inne. Istedenfor å skrive bare 'kvinner' og 'menn' i heterofil betydning, som at det handler om alle. Det gjør det ikke. 

Anonymkode: a196c...715

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Søgni, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...