Gå til innhold

Bli sterilisert som barnløs?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Usikker på om riktig sted på forumet, men! 

Er 29 nå, ingen barn, vil absolutt ikke ha barn.  Har sluttet med p-piller/hormonell prevensjon da det ikke var bra for meg, men stoler ikke helt på kun kondom heller. Så jeg har lyst å sterilisere meg, men har hørt at dette kan være veldig vanskelig å få til når jeg er barnløs?  Noen erfaringer? 

Enden på visa er at jeg knapt har sex nå fordi jeg er så redd for å bli gravid. Jeg vurderte spiral, men jeg takler ikke det heller. Altså grunnen til at jeg er redd for å bli gravid er at jeg har en fobi for at noe skal sitte fast i/på meg og jeg ikke kan ta det vekk uten hjelp. Så graviditer, spiral, piercinger, involdsormer etc. Alt som kan komme seg inn i kroppen utenom at jeg spiser det, og som ikke går i oppløsning av seg selv. 

Hadde vært så fantastisk å slippe å bekjymre meg for det. For jeg går jo ikke på prevensjon nå, så er livredd for f.ek voldtekt eller slikt som da kan ende i graviditet. Og til slutt, hva koster det for sterilisering? Jeg vil jo tro det ansees som valgfritt. Har ikke mye penger men er noe jeg er villig til å ofre litt for. 

Anonymkode: a73d4...75b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så lenge du er over 25 så kan du sterilisere deg. De spør deg litt om årsak osv, men det er ditt valg så lenge de anser deg som tilregnelig. Mener å huske at det koster ca 5000 (?). Men vet ikke sikkert. 

Jeg sier ikke at det er feil å sterilisere seg altså, men det høres ut som du har andre problemer også. Jeg ville snakket med legen om det. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Skrevet

Ville snakket med en profesjonell om den fobien din først for å være ærlig. 

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Så lenge du er over 25 så kan du sterilisere deg. De spør deg litt om årsak osv, men det er ditt valg så lenge de anser deg som tilregnelig. Mener å huske at det koster ca 5000 (?). Men vet ikke sikkert. 

Jeg sier ikke at det er feil å sterilisere seg altså, men det høres ut som du har andre problemer også. Jeg ville snakket med legen om det. 

Åh det er jo helt overkommelig! Og ja har masse problemer hehe, men har vært i terapi over 5år for å si der slik. Jeg har et tilnærmet normalt liv nå, men den bekymringen gjør at jeg tør slappe av under sex, selvom jeg ønsker det. Det er ikke slik at jeg går ut å gjør dette i morgen og det er masse hensyn jeg må tenke på mwd tanke på konsekvenser som tidlig overgangsalder osv. Jeg bare lurte på om det i det hele tatt var mulig for meg, så lettet at det er det

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åh det er jo helt overkommelig! Og ja har masse problemer hehe, men har vært i terapi over 5år for å si der slik. Jeg har et tilnærmet normalt liv nå, men den bekymringen gjør at jeg tør slappe av under sex, selvom jeg ønsker det. Det er ikke slik at jeg går ut å gjør dette i morgen og det er masse hensyn jeg må tenke på mwd tanke på konsekvenser som tidlig overgangsalder osv. Jeg bare lurte på om det i det hele tatt var mulig for meg, så lettet at det er det

Ikke tørr***

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt mulig for deg. 

Men snakk med behandler om det først ♥️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...