AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #1 Skrevet 28. februar 2020 Hei Hvis du er lege, advokat, sivilingeniør, siviløkonom eller lignende, skriver du da dette på profilen din på Tinder? Hvorfor/hvorfor ikke? Har selv en av disse titlene men føler det blir klysete, samtidig tenker jeg det er attraktivt med god jobb og god inntekt, så vet ikke om jeg skal ha med. Mann i slutten av tyveårene ute etter seriøst forhold. Anonymkode: 7a1de...6b8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #2 Skrevet 28. februar 2020 Det synes jeg er innenfor. Synes det er verre å hinte, f. Eks "har en spennende og utfordrende jobb." Tenker også at du er mest sannsynlig over min liga da, siden jeg bare jobber i butikk, hvis du er opptatt av slikt. Og det er et greit utgangspunkt. Anonymkode: 3f249...20b
nordlending Skrevet 28. februar 2020 #3 Skrevet 28. februar 2020 Lenge siden jeg var på tinder nå, men kan ikke huske at jeg så noen med titler da jeg var der. Tror ikke jeg selv blir å skrive det når jeg laster det ned igjen, fordi jeg vil ikke bli "dømt" for yrket mitt.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #4 Skrevet 28. februar 2020 Mange har det med. Det er et faktum at det er mer tiltrekkende (dessverre) med en siv.ing fremfor en butikkmedarbeider. Er du derimot lege, så er det litt kleint. Flørte med legetittelen hengende over, kan være noe.. rart for begge. Anonymkode: 5da08...fff
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #5 Skrevet 28. februar 2020 Jeg jobber med hundrevis av sivilingeniører og de er like dølle med samme tunellsyn alle sammen så ville ikke oppfattet deg som klysete hvis det hadde stått nettopp det. Ingen statusjobb i mine øyne Anonymkode: 78a36...3fd 2
Coronas Skrevet 28. februar 2020 #6 Skrevet 28. februar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Hvis du er lege, advokat, sivilingeniør, siviløkonom eller lignende, skriver du da dette på profilen din på Tinder? Hvorfor/hvorfor ikke? Har selv en av disse titlene men føler det blir klysete, samtidig tenker jeg det er attraktivt med god jobb og god inntekt, så vet ikke om jeg skal ha med. Mann i slutten av tyveårene ute etter seriøst forhold. Anonymkode: 7a1de...6b8 Jeg syns det er viktig å legge til at man har en jobb. Trenger ikke være høyt lønnet. Men det luker ut psykiske personer uten jobb. Og andre gale folk. Selvfølgelig kan mange lyge på seg et yrke men man ser det fort på bilder av livet sitt i profilen og hvordan man chatter.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #7 Skrevet 28. februar 2020 Jeg syns det er fint det står hva folk jobber med. Det er yrker jeg ikke finner attraktivt i det hele tatt. Anonymkode: 423ce...165
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #8 Skrevet 28. februar 2020 Har vært både redaktør, kundeservicemedarbeider, lærer, student og arbeidsledig samtidig som jeg har vært på Tinder, men aldri nevnt noen av delene. Identifiserer meg i liten grad med jobben. Anonymkode: bf1ec...f94
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #9 Skrevet 28. februar 2020 Jeg er i midten av 20-åra og da jeg var på tinder i fjor så var det mange på min alder som hadde oppført at de har studert eller studerte ved universitetet her i byen, og da trenger man ikke skrive eksakt hva det er i profilteksten. Det kan man isåfall spørre vedkommende om. Jeg som tar mastergrad synes selvsagt det er fint å ha en mann med høyere utdannelse for at jeg føler de har det lettere med å forstå at jeg er nødt å bruke mye helger og kvelder på studiene, men for å være ærlig er det veldig mange andre ting jeg synes er viktigere enn hva eksakt en mann har studert eller studerer, og om han har/tar en master eller ei. Anonymkode: cddd3...69a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #10 Skrevet 28. februar 2020 De eneste yrkene som drar damer i Norge er håndverker-yrker. Med mindre du er håndverker holder det å si at du har jobb Anonymkode: 52f53...f2e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #11 Skrevet 28. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: De eneste yrkene som drar damer i Norge er håndverker-yrker. Med mindre du er håndverker holder det å si at du har jobb Anonymkode: 52f53...f2e Det er en av de type yrkene jeg ikke dater😂 er ikke tiltrukket av håndverkere i det hele tatt. Foretrekker ingeniører, noe jeg selv er. Anonymkode: 423ce...165
Søgni Skrevet 28. februar 2020 #12 Skrevet 28. februar 2020 Jeg har yrke oppført, og syns også det er fint å lese om hva andre jobber med. Fordi at hvilken bransje man jobber innen, fagfelt, hvilken utdanning man har valgt etc. sier noe om hvem man er, særlig om man summerer det med andre ting man signaliserer om seg selv. For min del handler det ikke om en oppfatning av status sånn sett, for ulike yrker vil ha ulik status i ulike miljøer. Og nei, det betyr ikke at det betyr mer enn alt annet. Men jeg syns ikke det er noe mindre legitimt å se på dette enn andre og mer overfladiske faktorer som sier meg langt mindre om et menneske, som diverse tekniske spesifikasjoner. 1
Hr. Aktiv Skrevet 28. februar 2020 #13 Skrevet 28. februar 2020 Jo det var ei jeg venstresveipet på tinder med tittelen: Jeg er advokat og søker en mann som matcher lønnen min. Flott tenke jeg. Dette blir sikkert en fin familie med flott kjærlighet i fokus. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #14 Skrevet 28. februar 2020 Oppfatter det slik som at det er akseptabelt å legge ut jeg da. Får skrive yrkestittelen min neste gang jeg installerer Tinder. 2 hours ago, AnonymBruker said: Har vært både redaktør, kundeservicemedarbeider, lærer, student og arbeidsledig samtidig som jeg har vært på Tinder, men aldri nevnt noen av delene. Identifiserer meg i liten grad med jobben. Anonymkode: bf1ec...f94 Handler jo ikke om hva man identifiserer seg med, men valg av yrke sier likevel mye om hvordan et fremtidig liv med deg vil bli og er derfor relevant tenker jeg. Anonymkode: 7a1de...6b8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #15 Skrevet 28. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Handler jo ikke om hva man identifiserer seg med, men valg av yrke sier likevel mye om hvordan et fremtidig liv med deg vil bli og er derfor relevant tenker jeg. Hvis du blir værende på samme sted i livet resten av livet, kanskje. De fleste bytter jo jobber, kanskje også bransje. Anonymkode: bf1ec...f94
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #16 Skrevet 28. februar 2020 Det er ikke noen eksakt vitenskap nei, men et fåtall håndverkere blir toppledere vil jeg tro (i tilfelle toppleder er idealet). Så står det yrke så står det implisitt også mye om hvem du kan bli. Men ok dette kan diskuteres og formuleres nøye, tror ikke jeg skal begi meg ut på mer nyanser😅 Anonymkode: 7a1de...6b8
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #17 Skrevet 29. februar 2020 Jeg syns det er supert med yrkestitler for dem som har et godt yrke. Det gir et inntrykk av seriøsitet og ryddig økonomi. Det trenger jo ikke være tilfelle selvfølgelig, men man tenker gjerne at en siviløkonom har det økonomiske mer på stell enn deltidsmedarbeideren på Shell. Dette gjelder hvis du søker noe seriøst så klart. Anonymkode: 9df8b...09b
OnFire Skrevet 29. februar 2020 #18 Skrevet 29. februar 2020 Vil tro at det er en fordel å nevne et ålreit yrke dersom man er mann. Men når jeg som mann får opp damer med statusyrker sveiper jeg de fleste til venstre.
Strippern Skrevet 29. februar 2020 #19 Skrevet 29. februar 2020 1 minutt siden, OnFire skrev: Vil tro at det er en fordel å nevne et ålreit yrke dersom man er mann. Men når jeg som mann får opp damer med statusyrker sveiper jeg de fleste til venstre. Hvorfor det , de er vel like oppadgående individer. 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #20 Skrevet 29. februar 2020 1 hour ago, Strippern said: Hvorfor det , de er vel like oppadgående individer. De er nok oppegående, men kanskje litt for opptatt av status? Anonymkode: bf1ec...f94
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå