Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Andre som har vært plaget med mageknip i graviditeten? Helt siden igår kveld har jeg hatt intens mageknip.. Litt bedre idag men forsatt vondt.. Har vært på do og gjort både 1 og 2 så tviler på jeg er forstoppet. Noen som har erfaringer er litt redd for spontanabort... Har vært på ultralyd når jeg var 9+0 da var alt fint... Litt urolig.. Erfaringer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye luft? Det er vanlig med litt problemer med fordøyelsen når man er gravid. Mageknip er vel en annen smerte enn ved en SA (ville jeg tenkt da, forbinder mageknip med feks luftsmerter) 

Anonymkode: 05ac0...bad

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye luft? Det er vanlig med litt problemer med fordøyelsen når man er gravid. Mageknip er vel en annen smerte enn ved en SA (ville jeg tenkt da, forbinder mageknip med feks luftsmerter) 

Anonymkode: 05ac0...bad

Ja men så er det konstant, kommer ikke og går slik som mageknip og er veldig oppblåst. Håper det bare er vanlig mageknip. Kjenner ingen ting når jeg sitter helt stille men med en gang jeg beveger meg eller kommer borti magen så er det veldig vondt.. 

Skrevet

Jeg er også slik. Har brukt movicol x2 daglig så si hele svangerskapet denne gangen, og iblandt minifom. Men det er bare å kutte ut brød, boller, pasta og slike ting først som sist. Generelt mat som gjør deg oppblåst, er tregt å fordøye. Det hjalp meg ihvertfall.. Viktig med mye bevegelse og grønnsaker, knekkebrød, frukt ogsåvidere.. Google: lettfordøyelig mat. 

Synes det er litt kjipt at jeg ikke kan spise en jævla (unnskyld språket) bolle engang uten å få skikkelig mageknip og oppblåsthet dette svangerskapet, men på pluss siden så har jeg ikke gått opp like mye som jeg gjorde med førstemann når jeg ikke hadde denne problemstillingen og spiste litt vel mye godsaker..

Anonymkode: 16840...43d

Skrevet

Husker rundt uke 10-13 slet jeg mye med både treg mage, løs mage, luftig mage - og alt gjerne på samme dag. Hadde mye vondt da. Så vil vel bare tro det er fordøyelsen?

Anonymkode: f02b9...956

Skrevet

Nå ble jeg letta! Takk for erfaringer og svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...