Gå til innhold

Ørkensafari i Tunisia

Fremhevede innlegg

Gjest Spacegirl
Skrevet

Vurderer å reise til Tunisia, denne turen her

http://www.tema.startour.no/travel/city/de...ult.asp?id=1063

Jeg kommer til å reise alene, og tenker derfor på en sånn pakketur da jeg tror jeg hadde følt meg ganske usikker hvis jeg hadde reist helt alene uten noe opplegg rundt meg. Så da lurer jeg på om noen her har noen erfaringer å dele, både når det gjelder valg av land og om kanskje noen har vært på den ørkensafarien? Har skjønt at endel har negative erfaringer med Tunisia, men tenkte at det blir kanskje ikke helt det samme å besøke fjellandsbyer og reise i ørkenen som det blir å bo i større byer. Eller? Er glad for alle innspill, meninger og tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg har vært i Tunisia. Bodde i Hammamet og var på ørkensafari. Joda grei tur det, men VELDIG lang tur. og ikke minst varmt. Vi var det midt på sommeren og da ble det litt i det varmeste laget å sitte i buss så lenge. Men opplevelsen var topp den. Fikk med meg sand fra sahara og det er jo ikke så værst. Red ut gry tidligfor å se på soloppgangen og det var kjempe spesiellt.

Ellers opplevde jeg Tunisia som helt greit. Men kommer nok ikke til å besøke det landet igjen med det første. Mye spesielle ting. Som at de ikke selger alkohol i butikkene pga religion. Og ellers sånne små ting.

Men greit å opplevd!!

GOD TUR!!! :)

Gjest Tunisia
Skrevet

:o Selger de ikke alkohol i butikkene????

Hva gjør vi da hvis vi vil sitte på hotellbalkongen og slappe av med en pils??

Kall meg hva du vil, men kald pils og konstant feriepromille er jo halve gleden ved å være i syden.

Jeg har forresten meldt meg på ørkensafari, men der går turen med jeep, tror kanskje det er litt greiere enn buss?

Gjest Markspist
Skrevet

Bodde i Sousse og var med på busstur til Sahara.Drøyt å reise med buss så lenge,mye søppel og jedelig landskap å se, men det var jo fint å oppleve Sahara, ri på dromedarer, besøke berberfolket som bodde i grotter etc. Men, orker ikke Tunisia en gang til.For mye bønnerop og utprega jallaland. Men greit å oppleve en gang.

Gjest Sukkerert
Skrevet
:o Selger de ikke alkohol i butikkene????

Hva gjør vi da hvis vi vil sitte på hotellbalkongen og slappe av med en pils??

Kall meg hva du vil, men kald pils og konstant feriepromille er jo halve gleden ved å være i syden.

Jeg har forresten meldt meg på ørkensafari, men der går turen med jeep, tror kanskje det er litt greiere enn buss?

Nå begynte jeg å lure på om du var ironisk, men måtte sørgelig konstatere at det er du ikke. Bare veldig harry. Konstant feriepromille?

Skrevet

Nei helt seriøst så selger de ikke alkohol i butikkene, men de rer egne "polsteder" som en kjøper det i. Egne utsalg liksom. Vi kjøpte en hel kasse øl med en gang sånn at vi hadde. Men det ble jo med en gang litt tungvindt da....

Jeep på Safari? Ja det tror jeg blir myyyye bedre! da vil jeg tro turen ikke blir SÅ lang.

GOD TUR!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...