Gå til innhold

8. MARS


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kvinnedagen. Burde etter min mening fjernes, men det er en annen diskusjon...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnedagen ja... Følger ikke helt med, men det er vel fordi jeg ikke har noe forhold til denne dagen.....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva er poenget med kvinnedagen egentlig? Burde vi ikke da også hatt en mannedag? Kvinnene er i dag såpass solsialiserte og fornutige at de ikke trenger en egen dag hvor de skal ha lov til å si i fra vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, enig med deg, anonym! Vi kan vel si i fra når som helst, trenger ingen egen dag for det. Mannfolka trenger jo ingen egen dag, skal vi fortsatt være så mye dårligere?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Gratulerer med dagen!

Dere som mener at vi ikke har bruk for dagen kan iallefall reflektere over resultatene av kvinnekampen, eller den var kanskje ikke nødvendig den eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvorfor skal det alltid være kvinnekamp og hva er vitsen med all denne kjempingen? Kvinner og menn er jo i dag likestilte! Hva skal vi da bruke denne dagen til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha! Kvinner og menn er i dag likestilte!! Ha, ha, ha, ha, sier jeg bare icon_biggrin.gif Du kan jo tro det...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det me ikkje får lik løn for likt arbeid, har me ikkje likestilling.

Dessuten er det ikkje berre Kvinnedag her i landet i dag, og ikkje alle land er kome like langt som oss heller.

GRATULERER MED DAGEN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!

Selv om det er likestilling for mange kvinner i dag, er det fremdeles mange som ikke har det. Jeg jobber selv i et mannsdominert yrke og ser tydelig at kvinner ikke er 100% likestillt med mannen - dessverre. Det er det nok mange årsaker til, men jeg synes det er viktig å ha denne dagen her for ikke å glemme at det stadig kan bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kanonkoseligt at det er en kvinnedag!

Så jeg bare sier: GRATULERER MED DAGEN ALLE KVINNER! icon_smile.gif

klemz vinke.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes vi kvinner fortjener en egen dag jeg - selv om jeg ikke har noe forhold til dagen ellers.

Det første min kjære sa til meg imorges var faktisk "Gratulerer med dagen, kjære!". Er han ikke god?! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt å havne i kvinnedags-diskusjon i dag, men kan ikke helt dy meg... Jobber selv i et VELDIG mannsdominert miljø, men er fullstendig likestilt på alle måter. Kanskje er det ikke sånn over alt, men må man ha en spesiell dag for å ta opp den kampen da??? Det er også enkelte kvinnedominerte yrker som er litt "undertrykket" ,feks sykepleiere, og kampen deres støtter jeg, men heldigvis kjemper de for saken mer enn en dag i året

icon_wink.gif

Mener bare at vi burde være tøffe nok nå til at vi kan ta problemene som vi møter dem, uten å måtte ha en egen dag for det. Føler meg helt flau på kvinnenes vegne når kollegaene mine kommer og gratulerer meg med dagen i dag...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Enig Engel! Kvinner bør være tøffe nok til å kunne ta opp kampen med likestilling hver dag, ikke bare på en dag i året! Jeg blir også flau over denne dagen, skjønner ikke vitsen med den! Trodde kvinner var litt mer oppegående nå og hadde litt mer mot enn at vi trenger denne dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad på dine vegne, Engel, mhp. at du er helt likestillt med dine kollegaer. Hvilket yrke jobber du i?

Jeg synes uansett det er flott at noen gjør noe for å sette fokus på likestilling for alle. Selv gjør jeg det ikke, men jeg synes det er flott at menn sier gratulerer med dagen til meg her på jobb. 2 av mine kollegaer har sendt blomster til konene sine. Noen sier selvfølgelig at i dag burde kvinnene være hjemme og stelle for mennene sine, men dette er jo kun for å være litt morsomt provoserende. Jeg lider ikke av noe undertrykkelse som kvinne, men jeg ser små tegn til at kvinner ikke er likestilt menn. Hvis de skal være likestillt med en gjennomsnitts mann må det være de beste og mest selvsikre kvinnene.

Jeg lurer litt på hvorfor noen er flaue over at kvinnedagen eksisterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir visst ikke ferdig her... icon_smile.gif

Jeg er bygningsingeniør, for deg som lurte på det. Det jeg syns er flaut er at vi trenger en kvinnedag, mens mennene ikke trenger en mannedag, hva er likestillingen der? Syns vi gjør oss underlegne bare ved å ha en sånn dag jeg. Men som sagt så ser jeg at det ikke er likestilling overalt, og jeg støtter dem som kjemper for det!

Syns egentlig den likestillingsgreia er litt overdrevet noen steder også. Syns det er feil at kvinner trenger færre poeng for å komme inn på enkelte studier bl.a. Og liker heller ikke kjønnskvotering i arbeidslivet. Ser at det er flott å få inn flere kvinner i mange yrkesgrupper, men ikke på den måten. De må gjøre seg fortjent til jobben på samme måte som menn. Ellers BLIR vi jo automatisk stemplet som underlegne, siden vi trenger ekstra hjelp for å klare det samme som mennene... Dessuten ER det forskjell på menn og kvinner, det kommer vi aldri utenom.

_________________

Engelrosaengel.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Engel den 2002-03-08 15:12 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Engel; du kan ikke si at alle kvinner i hele verden er likestilt. Husk kvinnedagen er en internasjonal kvinnedag. Se iallefall på dagen som en dag hvor vi markerer solidaritet med kvinner i resten av verden.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...