Gå til innhold

Pipelyd i ørene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har tips til hva det kan være?

Det er en høyfrekvent "tynn" pipelyd, inni begge ørene. Det er type tinnitus-relatert, for jeg tror ikke det er lyd utenfor, men inni hodet på en måte. 

Det rare er at lyden ikke er konstant. Det piper når jeg sitter ved pc'n. Jeg har en stasjonær pc i stua. Det er ikke lyd fra selve pc'n såvidt jeg kan høre, for den suser jevnt ved siden av meg - ikke pipelyd.

Jeg lurer på om det kan være noe annet elektronisk som reagerer "mot hverandre" eller noe slikt? Noen som har noen tips til hva jeg kan prøve for å eliminere og finne evt. kilden?

Anonymkode: 30d5f...899

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt pipelyd/susing i øret og hodet er jo vanlig da.

Men du kan jo dra ut kontakten på all elektronikk du har hjemme så finner du ut av dette.

Prøv å sov med ørepropper, så skal du få merke at de suses og piper litt i hodet og ører.

Anonymkode: 1e030...642

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt pipelyd/susing i øret og hodet er jo vanlig da.

Men du kan jo dra ut kontakten på all elektronikk du har hjemme så finner du ut av dette.

Prøv å sov med ørepropper, så skal du få merke at de suses og piper litt i hodet og ører.

Ja, det kan hende det er vanlig med lyder i øret og hodet, men hos meg er det ikke det. Dette er ikke litt pipelyd/susing heller, og lyden er jo ikke der hele tiden. Dette er noe som også har kommet de siste par månedene, jeg har ikke hatt den pipelyden før.

Jeg har sovet med ørepropper i mange år tidligere da jeg var gift, jeg vet hva susing "inni" hodet høres ut som, ja. :) 

Dette er da annerledes. Jeg får evt. høre med legen, tenkte kanskje noen her hadde noen tips til andre ting så jeg slapp legestyret bare. 

Skal teste mer ift elektronikken. 

Skrevet

Det kan vært tinnitus, ja.
Eller kanskje noe blodtrykksrelatert  - uten at jeg skal si det sikkert.

Anonymkode: dfca1...2ca

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan hende det er vanlig med lyder i øret og hodet, men hos meg er det ikke det. Dette er ikke litt pipelyd/susing heller, og lyden er jo ikke der hele tiden. Dette er noe som også har kommet de siste par månedene, jeg har ikke hatt den pipelyden før.

Jeg har sovet med ørepropper i mange år tidligere da jeg var gift, jeg vet hva susing "inni" hodet høres ut som, ja. :) 

Dette er da annerledes. Jeg får evt. høre med legen, tenkte kanskje noen her hadde noen tips til andre ting så jeg slapp legestyret bare. 

Skal teste mer ift elektronikken. 

Du kan jo gå til en ØNH for å fjerne ørevoks også, jeg gjør det 1 gang i året. Stor forskjell etterpå.

Du bør også unngå å bruke headset/ørepropper for å høre på musikk. Hvertfall høyt volum.

Er nok ikke tinnitus/blodtrykk.

Skrevet

Takk for svar :) 

Jeg sovner til rolig og lav meditasjonsmusikk hver natt med hodetelefoner, det har jeg gjort i mange år. Tror ikke det er problemet.

Men, jeg skal få sjekket om det kan være ørevoks. Jeg har aldri vært og sjekket det, og jeg har alltid brukt Q-tips selv om jeg vet at jeg ikke bør gjøre det. Stemmen til Trond Viggo Torgersen kverner i hodet mitt hver gang, men jeg gjør det for det.

Takk for tips. 

AnonymBruker
Skrevet
På 28.2.2020 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Du kan jo gå til en ØNH for å fjerne ørevoks også, jeg gjør det 1 gang i året. Stor forskjell etterpå.

Du bør også unngå å bruke headset/ørepropper for å høre på musikk. Hvertfall høyt volum.

Er nok ikke tinnitus/blodtrykk.

Har vært hos lege nå og det er ikke ørevoks og trommehinna ser visst helt fin ut. 

Har fått henvisning og time hos ØNH for å sjekke dette. 

Og i mellomtiden hører jeg på musikk, for da blir pipingen borte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...