Kelsier Skrevet 6. mai 2020 #721 Del Skrevet 6. mai 2020 (endret) Vi var på TUL i dag, og jeg ble satt tilbake fra uke 8 til uke 6 😯 Jeg har ganske uregelmessig mens, og fikk positiv graviditetstest først 6+0 etter menstermin, og negativ test 5+0, så legen var ikke bekymret. Plommesekk og embryo matchet hverandre perfekt, og det lille hjertet banket i vei i 140. Men! Dette betyr at jeg skal snike meg stille ut fra skravletråd for november/desember og over i skravletråd for januar 😅 Jeg er selvfølgelig litt bekymret selv, så hvis dere har noen beroligende ord på veien, så tas de mot med takk Endret 6. mai 2020 av Kelsier 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 6. mai 2020 #722 Del Skrevet 6. mai 2020 I følge menstermin er jeg i andre trimester idag🥳 men uke 11+5 i følge tul. Er så spent på hva den offisielle termin blir på ul! Jeg selv følger tul-termin, men legen følger menstermin. Syntes det er så fasinerenes dette med termin, og skulle så gjerne ha sett hele prosessen fra starten av for å se hvilke faktorer som avgjør akkurat min termin feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 6. mai 2020 #723 Del Skrevet 6. mai 2020 28 minutter siden, Kelsier skrev: Vi var på TUL i dag, og jeg ble satt tilbake fra uke 8 til uke 6 😯 Jeg har ganske uregelmessig mens, og fikk positiv graviditetstest først 6+0 etter menstermin, og negativ test 5+0, så legen var ikke bekymret. Plommesekk og embryo matchet hverandre perfekt, og det lille hjertet banket i vei i 140. Men! Dette betyr at jeg skal snike meg stille ut fra skravletråd for november/desember og over i skravletråd for januar 😅 Jeg er selvfølgelig litt bekymret selv, så hvis dere har noen beroligende ord på veien, så tas de mot med takk Tror du kan slappe helt av😊jeg ble flyttet 10 dager tilbake på tul, men ble egentlig ikke overrasket pga ureglemessige sykluser. Så lenge legen ikke er bekymret heller så hadde jeg slappet av inntil videre iallefall. Den hjertelyden er den fineste lyden på jord🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 6. mai 2020 #724 Del Skrevet 6. mai 2020 32 minutter siden, Kelsier skrev: Vi var på TUL i dag, og jeg ble satt tilbake fra uke 8 til uke 6 😯 Jeg har ganske uregelmessig mens, og fikk positiv graviditetstest først 6+0 etter menstermin, og negativ test 5+0, så legen var ikke bekymret. Plommesekk og embryo matchet hverandre perfekt, og det lille hjertet banket i vei i 140. Men! Dette betyr at jeg skal snike meg stille ut fra skravletråd for november/desember og over i skravletråd for januar 😅 Jeg er selvfølgelig litt bekymret selv, så hvis dere har noen beroligende ord på veien, så tas de mot med takk Jeg ble også satt tilbake 17 dager på tidlig ultralyd, og legen min sa at det er så lett å se et par mm feil på ultralyd og at det kan utgjøre et par uker! Jeg fikk beskjed om å ta det rolig og at det hun sa på ultralyd ikke nødvendigvis stemmer, og at det er en grunn til at man kun har ultralyd i uke 18-20!😊 Jeg skal på ultralyd igjen i morgen, så er spent på å se om det er noe forandring siden sist! Hvis du vet når eggløsningen var, så ville jeg stolt mer på den enn på tidlig ultralyd 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sizz- Skrevet 6. mai 2020 #725 Del Skrevet 6. mai 2020 Har alle bestilt svangerskapskontroll? Jeg har ikke 😶 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 6. mai 2020 #726 Del Skrevet 6. mai 2020 Vært på UL i dag og alt så fint ut❤ kunne se en antydning til at det var jente til og med😍 11+5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 6. mai 2020 #727 Del Skrevet 6. mai 2020 (endret) 1 time siden, Sizz- skrev: Har alle bestilt svangerskapskontroll? Jeg har ikke 😶 Ja, har vært på den første allerede hos lege 🤗 skal tilbake i SU 23 for glukosebelastning og ny kontroll Endret 6. mai 2020 av mingrid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 6. mai 2020 #728 Del Skrevet 6. mai 2020 4 timer siden, Sizz- skrev: Har alle bestilt svangerskapskontroll? Jeg har ikke 😶 Jeg var på min første svangerskapskontroll igår - er 7+2 idag 😊 Bestilte da time til tidlig ultralyd og ordinær ultralyd. Syns timen var veldig nyttig! 😊 Hun ville vente litt med blodprøver, så de skal jeg ta ved andre kontroll som er i juni! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sizz- Skrevet 6. mai 2020 #729 Del Skrevet 6. mai 2020 2 timer siden, mingrid skrev: Ja, har vært på den første allerede hos lege 🤗 skal tilbake i SU 23 for glukosebelastning og ny kontroll Ahh. Regner med jeg også må ta glukosebelastning for tror jeg har litt høy bmi😬 får bestille time jeg da. Har bare tatt det så med ro, for sist gang var jeg ikke på kontroll før uke 12 uansett. Er i uke 10 nå:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sizz- Skrevet 6. mai 2020 #730 Del Skrevet 6. mai 2020 3 minutter siden, Anine Elise skrev: Jeg var på min første svangerskapskontroll igår - er 7+2 idag 😊 Bestilte da time til tidlig ultralyd og ordinær ultralyd. Syns timen var veldig nyttig! 😊 Hun ville vente litt med blodprøver, så de skal jeg ta ved andre kontroll som er i juni! 😊 Åja:) hva gjorde dere på første time? Jeg ser for meg det er mest samtale når det er så tidlig enda, og når jeg ikke har lurt på noe spesielt så har jeg ikke helt orket å bestille tine enda heller:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 6. mai 2020 #731 Del Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, Sizz- skrev: Åja:) hva gjorde dere på første time? Jeg ser for meg det er mest samtale når det er så tidlig enda, og når jeg ikke har lurt på noe spesielt så har jeg ikke helt orket å bestille tine enda heller:p Svarer på denne jeg og.. 🤗 det var legen min som foreslo å sette opp time, da jeg var der pga. noe annet og samtidig sa jeg var gravid. Dersom det er stor pågang hos legen kan det jo være lurt å bestille snart, de anbefaler første svangerskapskontroll mellom uke 8-12. Jeg leverte medbrakt urinprøve og tok en del blodprøver. Deretter var det samtale med legen, fylle ut helsekort for gravide og måle vekt + høyde. Vi snakket litt om sykdommer i nær familie, og at jeg er i risikogruppe for diabetes grunnet førstelinjeslektninger som har diabetes. Også søkte hun om fødeplass til meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sizz- Skrevet 6. mai 2020 #732 Del Skrevet 6. mai 2020 7 minutter siden, mingrid skrev: Svarer på denne jeg og.. 🤗 det var legen min som foreslo å sette opp time, da jeg var der pga. noe annet og samtidig sa jeg var gravid. Dersom det er stor pågang hos legen kan det jo være lurt å bestille snart, de anbefaler første svangerskapskontroll mellom uke 8-12. Jeg leverte medbrakt urinprøve og tok en del blodprøver. Deretter var det samtale med legen, fylle ut helsekort for gravide og måle vekt + høyde. Vi snakket litt om sykdommer i nær familie, og at jeg er i risikogruppe for diabetes grunnet førstelinjeslektninger som har diabetes. Også søkte hun om fødeplass til meg Åkei, men da kan jeg sikkert begynne å tenke på å bestille da:) gruer meg også til den veiingen, tror det er litt derfor også jeg ikke har fått fingern ut enda😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 6. mai 2020 #733 Del Skrevet 6. mai 2020 4 minutter siden, Sizz- skrev: Åkei, men da kan jeg sikkert begynne å tenke på å bestille da:) gruer meg også til den veiingen, tror det er litt derfor også jeg ikke har fått fingern ut enda😛 Skjønner. Dersom du ikke ønsker å veie deg hos legen eller jordmor kan du gjøre det hjemme og skrive det på helsekortet selv, men legen får jo informasjon om vekta uansett. Dersom vekt blir et tema kan du jo prøve å tenke at det handler om det beste både for deg og for den lille spiren din 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sizz- Skrevet 6. mai 2020 #734 Del Skrevet 6. mai 2020 22 minutter siden, mingrid skrev: Skjønner. Dersom du ikke ønsker å veie deg hos legen eller jordmor kan du gjøre det hjemme og skrive det på helsekortet selv, men legen får jo informasjon om vekta uansett. Dersom vekt blir et tema kan du jo prøve å tenke at det handler om det beste både for deg og for den lille spiren din 🤗 Ja..vet jo egentlig det. Er bare ikke noe gøy å få vekta svart på hvitt, og å må si vekta mi høyt til legen. For har ikke veid meg siden jeg var gravid i 2018, og er ganske sikker på at jeg har høyere startvekt nå enn i starten av forrige svsk. Er ikke feit liksom, men har mer enn nok kjøtt på beina syns jeg🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 6. mai 2020 #735 Del Skrevet 6. mai 2020 Strålende sol og artikler på artikler om utepils= jeg er grønn av misunnelse! Noen her som har en nydelig alkoholfri øl å anbefale? 🍺 Synes ikke det er så gøy å bli breiere og breiere mens det går mot varmere tider. Sist ble jeg stor fort, la på meg godt over 20 kg, og jobbet lenge med å få de av. 13+3 i dag, og synes allerede jeg ser ut som en tønne mellom halsen og hoftene. Finner alltid noe å klage over 😅 Nå som det endelig er trygt er det liksom lov å irritere seg litt over de kjipe tingene 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 6. mai 2020 #736 Del Skrevet 6. mai 2020 37 minutter siden, KaffeLurker skrev: Strålende sol og artikler på artikler om utepils= jeg er grønn av misunnelse! Noen her som har en nydelig alkoholfri øl å anbefale? 🍺 Synes ikke det er så gøy å bli breiere og breiere mens det går mot varmere tider. Sist ble jeg stor fort, la på meg godt over 20 kg, og jobbet lenge med å få de av. 13+3 i dag, og synes allerede jeg ser ut som en tønne mellom halsen og hoftene. Finner alltid noe å klage over 😅 Nå som det endelig er trygt er det liksom lov å irritere seg litt over de kjipe tingene 🙈 Jeg har også lagt på meg MYE frem til nå😥 forrige svangerskap la jeg kun på meg 4 kg til sammen, men har allerede de første 12 ukene nå gått opp 10.... føler jeg går å tygger konstant, og at jeg ikke er på jobb og disse corona-tider hjelper ikke på aktivitetsnivået heller... ser ikke for meg mye strandliv i sommer for min del🐳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 6. mai 2020 #737 Del Skrevet 6. mai 2020 1 time siden, månki skrev: Jeg har også lagt på meg MYE frem til nå😥 forrige svangerskap la jeg kun på meg 4 kg til sammen, men har allerede de første 12 ukene nå gått opp 10.... føler jeg går å tygger konstant, og at jeg ikke er på jobb og disse corona-tider hjelper ikke på aktivitetsnivået heller... ser ikke for meg mye strandliv i sommer for min del🐳 🐳👙🐘🐳 Helt enig. Hjemmekontor med behagelige joggebukser og konstant tilgang til skap og skuffer hjelper ikke akkurat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 6. mai 2020 #738 Del Skrevet 6. mai 2020 Hallo, dere er gravide, damer! Tenk på hva kroppene deres får til! Ikke hva tallet på vekta viser?! ❤️ Selv veier jeg 115 kilo, ikke akkurat noe å være stolt av, men er absolutt ikke det tallet som definerer meg, på noen som helst måte. Skal på stranda i år, som de fleste andre år. Og tradisjon tro skal jeg nakenbade med ei venninne i sommer, og garantert dokumentere det på instagram, som vi pleier. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 7. mai 2020 #739 Del Skrevet 7. mai 2020 (endret) 11 timer siden, Sizz- skrev: Åja:) hva gjorde dere på første time? Jeg ser for meg det er mest samtale når det er så tidlig enda, og når jeg ikke har lurt på noe spesielt så har jeg ikke helt orket å bestille tine enda heller:p Jeg var med jordmor og ble litt kjent med henne - snakket litt løst og fast om graviditet, hva som er viktig å huske på og greier! Jeg hadde også med urintest som ble sendt inn til sjekk. Ellers var det det å bestille timer til tidlig ultralyd og ordinær ultralyd, samt sette opp neste time. I tillegg fylte vi ut dette skjemaet som skal være med deg helt frem til fødsel, og så fikk jeg mobilnummeret hennes som det bare var å ringe eller sende melding til dersom det er noe jeg lurer på eller bekymrer meg for 😊 Syns det var veldig greit å være på kontroll såpass tidlig (7+3), da det hele ble litt mer virkelig! Mye god og viktig informasjon å få! 🥰 Endret 7. mai 2020 av Anine Elise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 7. mai 2020 #740 Del Skrevet 7. mai 2020 Flere som har få og svake eller ingen graviditetssymptomer? 😐 Jeg stusser på hvorfor jeg ikke er mer kvalm eller hvorfor jeg ikke kjenner mer enn jeg gjør.. Jeg føler meg veldig lite gravid enda, men er jo litt tidlig og kanskje..? 🧐 7+3 idag! I starten hadde jeg syke menssmerter, murringer og stikkinger, dette dabbet av og jeg kjenner nå kun litt stikkinger og at det tøyer litt der nede, spesielt ned mot lyskene 🤨 Ellers var jeg veldig kvalm i starten 🤢 Dette har også dabbet av, og det er kun på kveldstid jeg kjenner litt kvalme sånn nå og da. Her en kveld var jeg veldig kvalm og uvel, mens neste kveld var jeg ikke kvalm i det heletatt 🤪 Brystvortene var også kjempeømme i starten - nå er de kun ømme når jeg virkelig fryser 🥶 Eneste symptomet jeg virkelig kjenner godt til akkurat nå er at jeg er utrolig trøtt og sliten så å si hele tiden 🥱 ... og at jeg har mye utflod og har litt hard mage ... 😛 Flere som har/hadde det sånn? Skal på TUL tidlig neste uke, noe jeg både gruer og gleder meg litt til.. 😬 Hva om symptomene Har dabbet av fordi det ikke er noe inni der eller om utviklingen har stoppet opp? Gleder meg til å eventuelt utelukke at noe er galt, og håper at jeg bare er heldig som har så få og svake symptomer.. 😅😥 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå