Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020

Vestalinn

Anbefalte innlegg

Jippi @Idapida567🥰🥰

jeg blir også skjelven om jeg ikke spiser jevnt. Føler jeg tenker på mat og putter i meg noe hele tida... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei! Da sniker jeg meg med her jeg og. Var idag på tidlig ultralyd og fikk se hjertet slå. Trodde jeg var 7+5, men ble satt tilbake til 6+6. Første graviditeten, og tiden går så saaaaakte. Så fint å ha dette forumet mens man venter! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så bra, @Idapida567!

Jeg var også på TUL i dag, 12+1 ble lille målt til. 😊 Alt så helt fint ut, organer, neseben og nakkefold. Sprella godt inni der, fikk en film av det. 🥰 Nå har jeg fortalt det til de fleste nære, og en del kollegaer. 😊

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Idapida567 skrev:

9+0 - TUL nr 2 overstått: Spira mi var helt perfekt, hjerte dunket som det skulle, størrelsen var kommet opp i normal 🍾 🥳

Fikk «ny» termin. 9.Desember - i følge app er det 10.desember 🤷🏼‍♀️ 

Legen sa jeg kunne senke skuldrene å begynne se etter barnevogn nå 😅 Tror jeg venter noen uker til med det 😂 

Hvordan går det med dere? Flere som blir helt skjelven om de ikke spiser på 3-4 timer? Må ha snacks med meg over alt.. 

Sååå godt å høre! 😍 Hos meg går det bra! Veldig matglad for tiden - og tenker på mat så å si hele tiden 😂 Ser frem til hvert måltid!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hjärtat skrev:

Åå, så bra, @Idapida567!

Jeg var også på TUL i dag, 12+1 ble lille målt til. 😊 Alt så helt fint ut, organer, neseben og nakkefold. Sprella godt inni der, fikk en film av det. 🥰 Nå har jeg fortalt det til de fleste nære, og en del kollegaer. 😊

Så gøy! 🤗🥰 Fikk du ha med deg partner på kontroll, eller? Og sa de noe om kjønn? 🤗 lurer generelt på om det er mulig å se så tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, mingrid skrev:

Så gøy! 🤗🥰 Fikk du ha med deg partner på kontroll, eller? Og sa de noe om kjønn? 🤗 lurer generelt på om det er mulig å se så tidlig. 

Det lurer jeg på også 🥰Spennende med kjønn! 

Endret av Idapida567
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, mingrid skrev:

Ja, fikk ha han med likevel! Hadde egentlig fått beskjed om at det ikke gikk, men fikk mail i dag tidlig om at man kunne ha med. 🥰 Jordmoren kunne se kjønnet, men bare med ca. 70% sannsynlighet, så vi valgte å ikke få vite det siden det var såpass usikkert😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Idapida567 skrev:

Takk 🥰 Fikk ikke ha med partner - skal tilbake i uke 12 tenkte jeg, da håper jeg han kan være med 😃 Kjønn begynner vel å formes i uke 8/9 - så var for tidlig nå. Så kun en klump egentlig 😅 Men trur det er mulig rundt uke 12 om man er heldig 😄

Jeg siterte faktisk feil nå tydeligvis, tenkte egentlig å høre med @Hjärtat om de fikk se kjønn eller høre antydninger 😂 gravidhjerne much..

uansett, så utrolig koselig at det går bra med spiren din @Idapida567 ❣️ Det var veldig gøy å lese. 

Jeg skal også på UL i uke 12 (om en uke....) og er så utrolig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer og mer fristet til å ta en ny tul når jeg hører på dere😅 men regner med at ul blir tidligere enn jeg «forventer» da de henviser ut i fra menstermin, og ikke tul-termin. I så fall vil ul være om ca 1,5 mnd, og det troooor jeg jeg skal klare å vente😅 

skal til første legetime på mandag. Har fått ny fastlege så er spent på hvordan denne personen er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hjärtat skrev:

Åå, så bra, @Idapida567!

Så kjekt. Jeg var også på TUL og ble satt til 12+1 :) Sykt mye forandringer ift da jeg var å sjekket for 3 uker siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor holdt en knapp på gutt hos meg på TUL idag, men sa at jeg ikke burde handle blått enda 😬 Så vi får se om mytene med mye kvalme, hjerteslag på 160 og søtsug tyder på jente eller ikke😅 Er det noen som tenker å ta ny ultralyd om 3 uker ish før OUL? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AHO skrev:

Jordmor holdt en knapp på gutt hos meg på TUL idag, men sa at jeg ikke burde handle blått enda 😬 Så vi får se om mytene med mye kvalme, hjerteslag på 160 og søtsug tyder på jente eller ikke😅 Er det noen som tenker å ta ny ultralyd om 3 uker ish før OUL? 

Har veldig lyst, for å få vite kjønn, men deeer tror jeg jeg får sette grensa, altså. 😂 Nå får jeg vente til oul. 

Endret av Hjärtat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Hjärtat skrev:

Har veldig lyst, for å få vite kjønn, men deeer tror jeg jeg får sette grensa, altså. 😂 Nå får jeg vente til oul. 

Ser den. Dessverre er mannen min ute på sjøen i den perioden så han får ikke blitt med. Så den ekstra ultralyden blir mer for han sin del da 😊 Sånn at han føler han får bli med å oppleve litt mer av det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AHO skrev:

Jeg skal på ultralyd imorgen 12+5 og så tenker jeg en til rundt uke 16 ish for å se om det er mulig å se kjønn. 

Mest fordi vi ønsker å ta en liten sånn "gender reveal" på bursdagen min med familien 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AHO skrev:

Ser den. Dessverre er mannen min ute på sjøen i den perioden så han får ikke blitt med. Så den ekstra ultralyden blir mer for han sin del da 😊 Sånn at han føler han får bli med å oppleve litt mer av det 😅

Ah, ja, men det er mer forståelig😊

@Idapida567 Jeg har vært på to. En i det jeg trodde var uke 7+2, men ble satt til 8+2, og en nå 12+1 da😊

Endret av Hjärtat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble plutselig veldig uggen og dårlig i dag. Er 11+0 (tror jeg..), og fikk plutselig både kvalme og svimmelhet. Har egentlig ikke merket noe spesielt til det tidligere, men i dag smalt det kraftig. Håper ikke det er et dårlig tegn.. skal på UL om én uke (den tredje i dette svangerskapet..) og er utrolig spent og nervøs på hva jeg kommer til å få se. 
Har én SA og MA bak meg, så håper det beste, men frykter det verste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mingrid skrev:

Ble plutselig veldig uggen og dårlig i dag. Er 11+0 (tror jeg..), og fikk plutselig både kvalme og svimmelhet. Har egentlig ikke merket noe spesielt til det tidligere, men i dag smalt det kraftig. Håper ikke det er et dårlig tegn.. skal på UL om én uke (den tredje i dette svangerskapet..) og er utrolig spent og nervøs på hva jeg kommer til å få se. 

Forstår godt at du er nervøs! Jeg kjenner fler som har blitt kvalme så sent før, og det har gått helt fint. Det er nok ikke noe galt 😊🤞🏼😘

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mingrid skrev:

Jeg har som nevnt tidligere i tråden hatt svææært få og vage symptomer. De siste dagene har jeg vært rimelig uggen gjennom nesten hele dagen. Alt var i skjønneste orden på ultralyd i går. Er 12+2. Så går sikkert bra❤️ Men skjønner du er nervøs, da, greit å frykte det verste, synes jeg. Føler meg bedre forberedt da. 

Endret av Hjärtat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var enda en ultralyd overstått og alt så bra ut her også med tanke på neseben, organer og nakkefold 😍

Baby var litt sjenert og lå med ryggen til så var vanskelig å få et skikkelig bilde, men ble fornøyd  bare av hele opplevelsen ❤️ 

Baby blir kalt kalkun fremover av pappaen sin pga det ene bilde hvor h*n viser stumpen sammen med kalkunbena sine 🤣🙈 

Ble målt 13+1, men er 12+5. Gynekologen sa at ivf babyer kan være større. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...