bondekone Skrevet 29. april 2020 #641 Del Skrevet 29. april 2020 25 minutter siden, Deseo skrev: Noen fler som sliter med en del utflod? Er nervøs veldig ofte da det kommer så mye så det kjennes ut som at jeg blør 😒 Må gå med truseinnlegg 24/7 🙈 Har måtte gå med truseinnlegg siden dag en jeg🙈 men er mest pga lutinusen, men kjenner det er mye «vanlig» utflod og. Er veldig vanlig iallefall, og så lengde det ikke er illeluktende eller noe gal farge skal det ikke være noe problem👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 29. april 2020 #642 Del Skrevet 29. april 2020 1 time siden, Deseo skrev: Noen fler som sliter med en del utflod? Er nervøs veldig ofte da det kommer så mye så det kjennes ut som at jeg blør 😒 Må gå med truseinnlegg 24/7 🙈 Samme her! Helt siden befruktning 🤪 Må sjekke flere ganger daglig, spesielt om jeg har murringer eller stikkinger 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 29. april 2020 #643 Del Skrevet 29. april 2020 1 time siden, Deseo skrev: Noen fler som sliter med en del utflod? Er nervøs veldig ofte da det kommer så mye så det kjennes ut som at jeg blør 😒 Må gå med truseinnlegg 24/7 🙈 Jepp.. men har måttet gått med det konstant siden forrige graviditet. Eneste forskjellen nå er at jeg føler jeg må bytte myyye oftere😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 29. april 2020 #644 Del Skrevet 29. april 2020 1 time siden, Hjärtat skrev: Sliter ikke med det, men har det vart lenge hos deg? Om det ikke har gjort det, blir du sikkert snart vandt til følelsen og skjønner at det ikke er blod, og blir mindre nervøs. Sånn er det i hvert fall med meg, at i starten reagerte jeg på hvert minste lille stikk, mens nå er skuldrene mer senket. 🥰 Mye utflod er ikke uvanlig i hvert fall, så lenge den ikke er veldig gul, grønn eller illeluktende, da bør du få sjekket det. Mye som skjer i kroppen med hormoner og alt. Ja har hatt en del siden innsett (7uker siden) men har mye mer idag. Er helt blankt og lukter ikke noe særlig så er ikke bekymret over det, men blir bekymret når det kommer for det føles så mye som en menstruasjon 😬😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 29. april 2020 #645 Del Skrevet 29. april 2020 1 time siden, bondekone skrev: Har måtte gå med truseinnlegg siden dag en jeg🙈 men er mest pga lutinusen, men kjenner det er mye «vanlig» utflod og. Er veldig vanlig iallefall, og så lengde det ikke er illeluktende eller noe gal farge skal det ikke være noe problem👌 Ja samme her. Går fortsatt på Crinone og skal gå med det i et par dager til. Egentlig til imorgen når jeg passerer uke 12,men har noen igjen i boksen så tar det som er igjen 😁 43 minutter siden, Anine Elise skrev: Samme her! Helt siden befruktning 🤪 Må sjekke flere ganger daglig, spesielt om jeg har murringer eller stikkinger 😝 Hehe ja kjenner meg igjen der. Skal ikke være så lett dette 🙈 25 minutter siden, månki skrev: Jepp.. men har måttet gått med det konstant siden forrige graviditet. Eneste forskjellen nå er at jeg føler jeg må bytte myyye oftere😅 Wow.. Og her "klager" jeg pga noen uker bare 😂🙈 Får håpe at det roer seg når jeg blir ferdig med Crinone geleen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 29. april 2020 #646 Del Skrevet 29. april 2020 12+3 og UL i dag. Så gøy å se armer og bein, samt ordentlig bevegelse! H*n ville ikke flytte på seg, så det gjenstår å se hva det blir. ☺️Likevel, veldig gøy å se at den der inne vokser og trives, samt å høre de betryggende ordene "alt ser fint og normalt ut". 🥰 Når det gjelder cravings så lengter jeg etter saltpølse, samtidig som at kjøtt nå er ekkelt, men kebab og laktis er himmel 🙈Erkesunn med andre ord! Fikk beskjed i dag at jeg må ta glukosebelastning pga annen sykdom, så det gleder jeg meg ikke til. Håper det er en stund til! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 29. april 2020 #647 Del Skrevet 29. april 2020 1 time siden, KaffeLurker skrev: 12+3 og UL i dag. Så gøy å se armer og bein, samt ordentlig bevegelse! H*n ville ikke flytte på seg, så det gjenstår å se hva det blir. ☺️Likevel, veldig gøy å se at den der inne vokser og trives, samt å høre de betryggende ordene "alt ser fint og normalt ut". 🥰 Når det gjelder cravings så lengter jeg etter saltpølse, samtidig som at kjøtt nå er ekkelt, men kebab og laktis er himmel 🙈Erkesunn med andre ord! Fikk beskjed i dag at jeg må ta glukosebelastning pga annen sykdom, så det gleder jeg meg ikke til. Håper det er en stund til! Ååå, så morsomt! Gleder meg skikkelig til ultralyd førstkommende mandag selv, da er jeg 12+0.😍 Kan man se kjønnet så tidlig? Vil de si det liksom? Hvor tok du ul? Må ikke alle gravide over 25 ta glukosebelastning? 🤔 (nå husker jeg riktignok ikke hvor gammel du er, men) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 29. april 2020 #648 Del Skrevet 29. april 2020 Akkurat nå, Hjärtat skrev: Ååå, så morsomt! Gleder meg skikkelig til ultralyd førstkommende mandag selv, da er jeg 12+0.😍 Kan man se kjønnet så tidlig? Vil de si det liksom? Hvor tok du ul? Må ikke alle gravide over 25 ta glukosebelastning? 🤔 (nå husker jeg riktignok ikke hvor gammel du er, men) Slik jeg har forstått det så skal man kunne se det hvis "forholdene ligger til rette for det". Sånn biologisk skal det være på plass i uke 12. Så spennende da! Da må du oppdatere her!! ☺️ Jeg er 31 ☺️ Sist måtte jeg ta det pga de fleste kvinnene i familien min har hatt svangerskapsdiabetes. Nå fikk jeg beskjed om at jeg må ta det pga medisinbruk. Litt nedslående fordi jordmor sa forrige uke at jeg ikke måtte ta det igjen nå. Dermed tror jeg ikke man må, med mindre det er en grunn til at man vil undersøke nærmere? Evt sukker i urin, medisiner eller historikk i familien? Selve drikken er ikke akkurat forfriskende, men det kjedeligste er å måtte sitte to timer på det kjipe venterommet. Ikke akkurat noe jeg har tid til nå! Får håpe de har god wifi så jeg hvertfall får jobbet litt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 29. april 2020 #649 Del Skrevet 29. april 2020 2 minutter siden, KaffeLurker skrev: Slik jeg har forstått det så skal man kunne se det hvis "forholdene ligger til rette for det". Sånn biologisk skal det være på plass i uke 12. Så spennende da! Da må du oppdatere her!! ☺️ Jeg er 31 ☺️ Sist måtte jeg ta det pga de fleste kvinnene i familien min har hatt svangerskapsdiabetes. Nå fikk jeg beskjed om at jeg må ta det pga medisinbruk. Litt nedslående fordi jordmor sa forrige uke at jeg ikke måtte ta det igjen nå. Dermed tror jeg ikke man må, med mindre det er en grunn til at man vil undersøke nærmere? Evt sukker i urin, medisiner eller historikk i familien? Selve drikken er ikke akkurat forfriskende, men det kjedeligste er å måtte sitte to timer på det kjipe venterommet. Ikke akkurat noe jeg har tid til nå! Får håpe de har god wifi så jeg hvertfall får jobbet litt 😅 Trooor det altså. Står blant annet "Retningslinjene sier det kvinner som oppfyller ett eller flere av disse kriteriene blir tilbudt test: – er førstegangsfødende og over 25 år – har BMI på over 25 før graviditeten – har etnisk bakgrunn fra land utenom Europa – har foreldre eller søsken med diabetes" fra https://www.babyverden.no/gravid/dette-er-glukosebelastning/. Der står det også at testen tas i uke 24-28, så du har noen uker på å forberede deg😂 Jeg skal også ta den, og har ikke tenkt over, før noen begynte å snakke om det her i går, at den er ganske ekkel. 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 29. april 2020 #650 Del Skrevet 29. april 2020 2 minutter siden, Hjärtat skrev: Trooor det altså. Står blant annet "Retningslinjene sier det kvinner som oppfyller ett eller flere av disse kriteriene blir tilbudt test: – er førstegangsfødende og over 25 år – har BMI på over 25 før graviditeten – har etnisk bakgrunn fra land utenom Europa – har foreldre eller søsken med diabetes" fra https://www.babyverden.no/gravid/dette-er-glukosebelastning/. Der står det også at testen tas i uke 24-28, så du har noen uker på å forberede deg😂 Jeg skal også ta den, og har ikke tenkt over, før noen begynte å snakke om det her i går, at den er ganske ekkel. 😳 Åja! Da er det visst oppdatert! Uansett, så går det helt fint. På sykehuset hadde de ferdige drikker, som smakte litt som en altfor søt smoothie. Du kan til og med velge smak. På legekontoret har jeg tidligere fått sukker blandet ut i en liter vann, noe som var skikkelig kjipt. Mitt tips: ta med et blad, bok eller nettbrett. Sist var jeg ikke klar over at jeg måtte sitte på venterommet så lenge. Jeg trodde man kunne dra og komme tilbake igjen. Det ble to laaange timer med flatt batteri på mobilen og et kjedelig blad fra sykehuskiosken 😅 Det var så vidt de lot meg gå å kjøpe det engang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 29. april 2020 #651 Del Skrevet 29. april 2020 Det er litt forskjellige kriterier på om du er førstegangsfødende eller har barn fra før. Om du har barn fra før så gjelder kriteriene: Har du født barn tidligere blir du tilbudt glukosebelastning dersom du oppfyller en eller flere av følgende kriteria: Alder over 40 år uten andre risikofaktorer. Tidligere barn med fødselsvekt over 4500 g. Kjent nedsatt glukosetoleranse. Glukosetoleranse er kroppens evne til å regulere blodsukkeret etter måltider. Tidligere svangerskaps- og fødselskomplikasjoner som er assosiert med svangerskapsdiabetes, som fastsittende skuldre under fødsel eller svangerskapsforgiftning. Tidligere påvist svangerskapsdiabetes https://helsenorge.no/sykdom/hormoner/diabetes/svangerskapsdiabetes jeg syntes ikke drikken smakte så vondt, men ble sykt dårlig i de 2 timene. Satt å kaldsvetta, hjertebank, kvalm og var dødssvimmel i siste timen av tida. Og når det kommer kjentsfolk inn å skal snakke (bor på en plass med under 500 stk så alle kjenner alle), Da er det ikke lett å konsentrere seg om å ikke spy eller svime av😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 29. april 2020 #652 Del Skrevet 29. april 2020 Akkurat nå, månki skrev: Det er litt forskjellige kriterier på om du er førstegangsfødende eller har barn fra før. Om du har barn fra før så gjelder kriteriene: Har du født barn tidligere blir du tilbudt glukosebelastning dersom du oppfyller en eller flere av følgende kriteria: Alder over 40 år uten andre risikofaktorer. Tidligere barn med fødselsvekt over 4500 g. Kjent nedsatt glukosetoleranse. Glukosetoleranse er kroppens evne til å regulere blodsukkeret etter måltider. Tidligere svangerskaps- og fødselskomplikasjoner som er assosiert med svangerskapsdiabetes, som fastsittende skuldre under fødsel eller svangerskapsforgiftning. Tidligere påvist svangerskapsdiabetes https://helsenorge.no/sykdom/hormoner/diabetes/svangerskapsdiabetes jeg syntes ikke drikken smakte så vondt, men ble sykt dårlig i de 2 timene. Satt å kaldsvetta, hjertebank, kvalm og var dødssvimmel i siste timen av tida. Og når det kommer kjentsfolk inn å skal snakke (bor på en plass med under 500 stk så alle kjenner alle), Da er det ikke lett å konsentrere seg om å ikke spy eller svime av😂 Uff da! Det hørtes helt forferdelig ut! Ga du beskjed om dette til helsepersonellet? Fikk du påvist svangerskapsdiabetes? Eller hva var årsaken til at du ble så dårlig? Jeg merket ikke noe annet enn at jeg kjedet meg 🙈 Kjenner nesten ingen i den byen sykehuset er i heller 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 29. april 2020 #653 Del Skrevet 29. april 2020 37 minutter siden, KaffeLurker skrev: Uff da! Det hørtes helt forferdelig ut! Ga du beskjed om dette til helsepersonellet? Fikk du påvist svangerskapsdiabetes? Eller hva var årsaken til at du ble så dårlig? Jeg merket ikke noe annet enn at jeg kjedet meg 🙈 Kjenner nesten ingen i den byen sykehuset er i heller 😅 Gav beskjed, og de sa det var helt normalt. Lå på grensa, men hadde det ikke. Men jeg kan bli slik hvis jeg spiser for mye søtt ellers også, så er nok bare svingningen i blodsukkeret jeg reagerte på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 29. april 2020 #654 Del Skrevet 29. april 2020 54 minutter siden, månki skrev: Gav beskjed, og de sa det var helt normalt. Lå på grensa, men hadde det ikke. Men jeg kan bli slik hvis jeg spiser for mye søtt ellers også, så er nok bare svingningen i blodsukkeret jeg reagerte på? Uff, det hørtes hvertfall ikke godt ut! Håper du slipper det igjen, hvertfall med den reaksjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 29. april 2020 #655 Del Skrevet 29. april 2020 Er det noen av dere som jobber i helse og omsorgsektoren, eller i arbeid med mye nærkontakt med andre? Hva tenker dere ift korona? Har i utgangspunktet vært enormt lite bekymret, men de siste ukene har bekymringen økt. Jeg har ikke mulighet til å ikke ha nærkontakt med andre når jeg er på jobb. Har pr nå ingen smittet der jeg jobber, men tenker det bare er et spørsmål om tid. Skal selvsagt ikke være sammen med bekreftede smittetilfeller, men er jo vel så skummelt nå, i og med at «hvem som helst» kan være smittet🙄 Har ikke time hos lege før jeg er 13+4, så fortsatt tre uker til... vurderer å høre om å få time tidligere for å diskutere situasjonen, synes jo det er overkant sent uansett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 29. april 2020 #656 Del Skrevet 29. april 2020 34 minutter siden, bondekone skrev: Er det noen av dere som jobber i helse og omsorgsektoren, eller i arbeid med mye nærkontakt med andre? Hva tenker dere ift korona? Har i utgangspunktet vært enormt lite bekymret, men de siste ukene har bekymringen økt. Jeg har ikke mulighet til å ikke ha nærkontakt med andre når jeg er på jobb. Har pr nå ingen smittet der jeg jobber, men tenker det bare er et spørsmål om tid. Skal selvsagt ikke være sammen med bekreftede smittetilfeller, men er jo vel så skummelt nå, i og med at «hvem som helst» kan være smittet🙄 Har ikke time hos lege før jeg er 13+4, så fortsatt tre uker til... vurderer å høre om å få time tidligere for å diskutere situasjonen, synes jo det er overkant sent uansett... Jeg jobber i barnehage på småbarnsavdeling, og er konstant i nærkontakt med barna. Vi har små grupper og strenge rutiner på håndvask, men innad i gruppen er vi som en «familie». Det er veldig mye nærkontakt, spesielt siden det er lenge siden de har vært i barnehagen. Barna skjønner jo ikke så mye av dette, så de hoster og nyser i ansiktet på en før man rekker å snu seg bort. Føler meg veldig utsatt, men er egentlig ikke så bekymret, men det kan jo endre seg ☺️ Er det den aller første timen du skal på? Det var isåfall veldig sent etter min smak 😮 Jeg skal på første kontroll neste uke, og da er jeg 8+. Jeg ville bedt om en tidligere time var jeg deg. Det er ikke noe gøy å gå rundt å være bekymret.. 😰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rediken Skrevet 29. april 2020 #657 Del Skrevet 29. april 2020 2 timer siden, månki skrev: Det er litt forskjellige kriterier på om du er førstegangsfødende eller har barn fra før. Om du har barn fra før så gjelder kriteriene: Har du født barn tidligere blir du tilbudt glukosebelastning dersom du oppfyller en eller flere av følgende kriteria: Alder over 40 år uten andre risikofaktorer. Tidligere barn med fødselsvekt over 4500 g. Kjent nedsatt glukosetoleranse. Glukosetoleranse er kroppens evne til å regulere blodsukkeret etter måltider. Tidligere svangerskaps- og fødselskomplikasjoner som er assosiert med svangerskapsdiabetes, som fastsittende skuldre under fødsel eller svangerskapsforgiftning. Tidligere påvist svangerskapsdiabetes https://helsenorge.no/sykdom/hormoner/diabetes/svangerskapsdiabetes jeg syntes ikke drikken smakte så vondt, men ble sykt dårlig i de 2 timene. Satt å kaldsvetta, hjertebank, kvalm og var dødssvimmel i siste timen av tida. Og når det kommer kjentsfolk inn å skal snakke (bor på en plass med under 500 stk så alle kjenner alle), Da er det ikke lett å konsentrere seg om å ikke spy eller svime av😂 Er disse retningslinjene nye? Hadde svangerskapsforgiftning i 2011 og tok ikke en slik test i nytt svangerskap i 2013. Fikk heldigvis ikke svangerskapsforgiftning på nytt. Får høre med legen eller jordmor om jeg skal ta det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 29. april 2020 #658 Del Skrevet 29. april 2020 6 minutter siden, Anine Elise skrev: Jeg jobber i barnehage på småbarnsavdeling, og er konstant i nærkontakt med barna. Vi har små grupper og strenge rutiner på håndvask, men innad i gruppen er vi som en «familie». Det er veldig mye nærkontakt, spesielt siden det er lenge siden de har vært i barnehagen. Barna skjønner jo ikke så mye av dette, så de hoster og nyser i ansiktet på en før man rekker å snu seg bort. Føler meg veldig utsatt, men er egentlig ikke så bekymret, men det kan jo endre seg ☺️ Er det den aller første timen du skal på? Det var isåfall veldig sent etter min smak 😮 Jeg skal på første kontroll neste uke, og da er jeg 8+. Jeg ville bedt om en tidligere time var jeg deg. Det er ikke noe gøy å gå rundt å være bekymret.. 😰 Første kontroll ja, men har hatt to TUL før den tid, og fått henvisning til OUL. Egentlig ble timen 12+5, men så ble jeg flyttet frem på første UL.så mulig jeg blir satt tilbake igjen (siden dette er IVF og vi vet nøyaktig befruktning) og da er det jo ikke så sent. De ville ikke ha meg inn før siden de prøvene enn skal ta tas etter uke 12. Ikke et særlig behov før det, utover koronasitiasjonen kjenner jeg. Får høre med de i morgen kanskje. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 29. april 2020 #659 Del Skrevet 29. april 2020 Jeg skal på ny UL på mandag(11+6) men har begynt å tenke på å utsette 1 uke, tilfelle det gjør det lettere å se utviklingen(?) Er det tidlig å sjekke nakkefold etc når man er såvidt i uke 12? Når tar dere UL i perioden 11-13? Og: Når man er i 11+6, er man i uke 11 eller 12 da? 🤔 Jeg har alltid ment at jeg er uke 11 men andre sier at da har jeg allerede begynt på uke 12 som også er logisk 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 29. april 2020 #660 Del Skrevet 29. april 2020 2 timer siden, bondekone skrev: Er det noen av dere som jobber i helse og omsorgsektoren, eller i arbeid med mye nærkontakt med andre? Hva tenker dere ift korona? Har i utgangspunktet vært enormt lite bekymret, men de siste ukene har bekymringen økt. Jeg har ikke mulighet til å ikke ha nærkontakt med andre når jeg er på jobb. Har pr nå ingen smittet der jeg jobber, men tenker det bare er et spørsmål om tid. Skal selvsagt ikke være sammen med bekreftede smittetilfeller, men er jo vel så skummelt nå, i og med at «hvem som helst» kan være smittet🙄 Har ikke time hos lege før jeg er 13+4, så fortsatt tre uker til... vurderer å høre om å få time tidligere for å diskutere situasjonen, synes jo det er overkant sent uansett... Jeg jobber i bolig og på skole med multifunksjonshemmede. Snakket med legen min i dag om det, jeg er både overvektig (bmi på 40, men ellers "frisk") og gravid, og han anså meg ikke å være i risikogruppe. (men var villig til å høre på eventuelle motargumenter). Såå jeg er ikke bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå