AHO Skrevet 28. april 2020 #621 Del Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, månki skrev: Jeg har spist en del salami, og annen spekemat både i denne og forrige graviditet. Pluss viltkjøtt. Glemmer meg fort ut😅 det er ikke selve spekekjøttet som er farlig, men om de riktige bakteriene er til stedet så kan det være en risiko. Ja, har forstått det er risikoen for bakteriene. Og lest at mange anser det som trygt å spise fra nyåpnede pakker. Har liksom fortalt meg sjøl at jeg ikke skal bli overhysterisk hvis jeg glemmer meg ut innimellom men fikk dårlig samvittighet nå 😅 Vet at sjansen for å bli smitta er ca. Like stor som å bli påkjørt av en buss på vei hjem, men har bare blitt overbekymra for alt mulig nå. Men takk, det du skrev roet meg litt ned😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 28. april 2020 #622 Del Skrevet 28. april 2020 1 time siden, AHO skrev: Er det noen som har greid å spise noe man ikke skal? Greide å trøkke i meg salami igår og imorges før det slo meg at dette var spekemat og ikke vanlig kjøttpålegg 🙄 Ble skikkelig lei meg nå 😬 Jepp, har skrevet det tidligere i tråden, men jeg har spist både salami, spekeskinke og kjøtt som ikke har vært 100% gjennomstekt. Var mest i starten, da jeg ikke var så vandt til det. Så fort gjort å glemme seg, tror alle gjør det en gang iblant. Går nok helt fint med fosteret ditt😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 28. april 2020 #623 Del Skrevet 28. april 2020 21 minutter siden, Hjärtat skrev: Jepp, har skrevet det tidligere i tråden, men jeg har spist både salami, spekeskinke og kjøtt som ikke har vært 100% gjennomstekt. Var mest i starten, da jeg ikke var så vandt til det. Så fort gjort å glemme seg, tror alle gjør det en gang iblant. Går nok helt fint med fosteret ditt😊 Takk for det 😊 Jeg tror også det. Det ble bare en ekstra bekymring siden symptomene har avtatt ganske bra i det siste. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wamahan Skrevet 28. april 2020 #624 Del Skrevet 28. april 2020 2 timer siden, AHO skrev: Takk for det 😊 Jeg tror også det. Det ble bare en ekstra bekymring siden symptomene har avtatt ganske bra i det siste. 😅 Null stress, helt lov å glemme seg:) Jeg er 8+6 i dag og har ingen symptomer annet enn ekstremt trøtthet. uggen på morgenen og litt ømme pupper. Dagens tekst på babyverden.no der jeg er medlem traff meg midt i blinken: "Har du få eller ingen svangerskapstegn? Ingen er like normalt og vanlig som mange, og betyr ikke at noe er galt" Veldig deilig å lese! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 28. april 2020 #625 Del Skrevet 28. april 2020 13 timer siden, månki skrev: Ved forrige graviditet trengte jeg bare gravidklær siste 6-7 ukene (Fikk ikke mage før da), da satt ingenting fint på og ting strammet på så rare plasser😅men følte egentlig mer behov for klærna etter fødsel, da var alt som strammet det lillegrann bannlyst fra livet mitt, haha! Mannen tror jeg kommer til å alltid gå med gravidbukser for resten av livet. Syns de er så syyykt behagelige, mye bedre enn vanlige bukser😂 men nå må jeg nok krype inn i klærna allerede nå i uke 10. Har ikke sjansen til å skjule magen lenger, så er spent på hvor stor jeg blir til slutt! Har hørt mange har sagt at magen kommer fortere og blir større med nr 2, men trodde ikke det var SÅ stor forskjell!!! men er nok lurt å vente å se hva en har behov for. Ikke sikkert du trenger noe før langt ut på høsten, om du i det hele tatt trenger😊 Kjenner meg så igjen i det! Jeg har allerede funnet frem gravidklærne fra nr 1 og bor nå i gravidthights 🤩 Ikke akkurat pene, men sååå behagelige! Vide kjoler eller lange gensere og gravidthights tror jeg er det mest behagelige på jorden. Veldig glad for hjemmekontor nå, for jeg har ikke sjans til å få på meg dressbuksene i str xs 😂 (Uke 12+2). Tror ikke den stilen jeg kjører hjemme nå hadde vært godtatt på kontoret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 28. april 2020 #626 Del Skrevet 28. april 2020 Off, jeg har begynt å bli nervøs for svangerskapsdiabetes. Jeg har mye diabetes i familien, og siste uka vært så ekstremt tørst. Ingenting jeg drikker hjelper noenting. Føler jeg har bomull i munnen og halsen hele tiden uansett. Var i grenseland forrige svangerskap. Hadde håpet at jeg skulle slippe glukosebelastningen denne gangen for det var tortur! Håper denne tørsten gir seg snart, og at jeg iallefall ikke har diabetes!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 28. april 2020 #627 Del Skrevet 28. april 2020 2 minutter siden, månki skrev: Off, jeg har begynt å bli nervøs for svangerskapsdiabetes. Jeg har mye diabetes i familien, og siste uka vært så ekstremt tørst. Ingenting jeg drikker hjelper noenting. Føler jeg har bomull i munnen og halsen hele tiden uansett. Var i grenseland forrige svangerskap. Hadde håpet at jeg skulle slippe glukosebelastningen denne gangen for det var tortur! Håper denne tørsten gir seg snart, og at jeg iallefall ikke har diabetes!!! Ånei Håper ikke det er svangerskapsdiabetes! De fleste kvinner i min familie har også hatt det i sine svangerskap, heldigvis slapp jeg unna forrige gang. Den glukose-testen er helt forferdelig. Krysser fingrene for at du slipper både det og svangerskapsdiabetes 🤞🤞🤞🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rediken Skrevet 28. april 2020 #628 Del Skrevet 28. april 2020 8 timer siden, AHO skrev: Er det noen som har greid å spise noe man ikke skal? Greide å trøkke i meg salami igår og imorges før det slo meg at dette var spekemat og ikke vanlig kjøttpålegg 🙄 Ble skikkelig lei meg nå 😬 Ja, spiste røkelaks for noen dager siden, aner ikke om den var fersk siden den ble servert. I tillegg har jeg hatt litt rosaaktig utflod i etterkant (men heldigvis ikke smerter!), så er litt stresset 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 28. april 2020 #629 Del Skrevet 28. april 2020 (endret) Noen som har noen cravings om dagen da? Jeg har ikke akkurat sånn at må ha det hele tiden, men jeg synes saftis, appelsinjuice og ALT surt (særlig med sitronsmak) smaker veldig godt om dagen og tar meg selv i å stadig tenke på en av delene! 😂😅 Alt dette er ting jeg ikke spiser så ofte ellers😂 Endret 28. april 2020 av Hopptimisten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 28. april 2020 #630 Del Skrevet 28. april 2020 21 minutter siden, Hopptimisten skrev: Noen som har noen cravings om dagen da? Jeg har ikke akkurat sånn at må ha det hele tiden, men jeg synes saftis, appelsinjuice og ALT surt (særlig med sitronsmak) smaker veldig godt om dagen og tar meg selv i å stadig tenke på en av delene! 😂😅 Alt dette er ting jeg ikke spiser så ofte ellers😂 Alt som er salt!! Og junkfood. Spiser dette sjeldent, og bor i gokk så får ikke tak i skikkelig junk som jeg har så lyst på. Ikke så aktuelt å kjøre 1,5 time til nærmeste bensinstasjon for å spise en skikkelig saftig burger, eller pølse i brød, eller pommes frittes, eller pizza....Får vann i munnen av å bare skrive det her😂 Men det går nok en del av chips, mr. lee (det buljongvannet er himmelsk om dagen), grandiosa. Ser jo at dette absolutt ikke hjelper på den ekstreme tørsten jeg kjenner om dagen😅 det er så rart for til vanlig så lager jeg det meste av maten fra bunnen av (elsker å lage mat), og spiser ganske sunt og variert. Men siste 6-7 ukene har vært en eneste stor utskeielse🤣 jeg som til vanlig elsker sjokolade også, men nå klarer jeg ikke tanken på det😳🤔Var akkurat slik som dette i forrige svangerskap også! noen myter vil vel ha det til at det er en liten gutt i magen når jeg foretrekker det salte. Spennende å se! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 28. april 2020 #631 Del Skrevet 28. april 2020 Her går det i saftis og sommerkoteletter😅 orker ikke tanken på rødt kjøtt, så har sikkert spist sommerkoteletter istedet 3-4 ganger i uke😅 ellers frister alt friskt😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rediken Skrevet 28. april 2020 #632 Del Skrevet 28. april 2020 Her går det i frukt og grønnsaker. Standard på menyen siste ukene har vært salat, wok og grønnsakssuppe. Liker også veldig godt grønne epler og sitrusfrukter for tiden. Hadde samme matpreferansen da jeg var gravid med ei jente tidligere. Da jeg var gravid med guttungen så cravet jeg det mat og junkfood. Blir kvalm bare av tanken nå 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 28. april 2020 #633 Del Skrevet 28. april 2020 22 minutter siden, månki skrev: Alt som er salt!! Og junkfood. Spiser dette sjeldent, og bor i gokk så får ikke tak i skikkelig junk som jeg har så lyst på. Ikke så aktuelt å kjøre 1,5 time til nærmeste bensinstasjon for å spise en skikkelig saftig burger, eller pølse i brød, eller pommes frittes, eller pizza....Får vann i munnen av å bare skrive det her😂 Men det går nok en del av chips, mr. lee (det buljongvannet er himmelsk om dagen), grandiosa. Ser jo at dette absolutt ikke hjelper på den ekstreme tørsten jeg kjenner om dagen😅 det er så rart for til vanlig så lager jeg det meste av maten fra bunnen av (elsker å lage mat), og spiser ganske sunt og variert. Men siste 6-7 ukene har vært en eneste stor utskeielse🤣 jeg som til vanlig elsker sjokolade også, men nå klarer jeg ikke tanken på det😳🤔Var akkurat slik som dette i forrige svangerskap også! noen myter vil vel ha det til at det er en liten gutt i magen når jeg foretrekker det salte. Spennende å se! Jeg spiser også mye salt! Særlig first price pommes-frites som er krydret og halvt ihjelstekt i ovnen😂😋Jeg har også lest at dersom man fyser på surt og salt så er myten at det er en gutt! Og siden det kinesiske fødselskartet også sier at jeg skal ha en gutt så blir jeg veldig overrasket om det ikke blir en gutt!😂😂 Blir spennende å se om mytene har rett eller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline89 Skrevet 28. april 2020 #634 Del Skrevet 28. april 2020 Jeg har også lyst på friske ting som saftis, grønne epler og sure sukkertøy. Men har også lyst på mye junk og milkshake 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 28. april 2020 #635 Del Skrevet 28. april 2020 Jeg har spist myyye vegetar i over ett år, nå vokser det meste av grønt i munnen på meg. Har dilla på saftis og fruktsalat, men tar også gjerne sjokolade og søtsaker. Alt som er godt i grunnen. Junk, rødt kjøtt og pølser. Som jeg spiser ganske sjeldent til vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 29. april 2020 #636 Del Skrevet 29. april 2020 16 timer siden, Rediken skrev: Ja, spiste røkelaks for noen dager siden, aner ikke om den var fersk siden den ble servert. I tillegg har jeg hatt litt rosaaktig utflod i etterkant (men heldigvis ikke smerter!), så er litt stresset 😕 Det tror jeg er normalt(?) siden slimhinnene er litt mer skjøre enn ellers. Jeg mener at jeg leste at hvis man har blitt smittet med noen av bakteriene så vil man få en "influensa" i form av infeksjon og feber. Så lenge du er frisk og rask så tror jeg du ikke trenger å stresse. Jeg krysser fingrene for at alt står fint til hos deg Så lenge du ikke har noen smerter heller så er jo det veldig bra. Har du snart ultralyd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 29. april 2020 #637 Del Skrevet 29. april 2020 13 timer siden, Hopptimisten skrev: Noen som har noen cravings om dagen da? Jeg har ikke akkurat sånn at må ha det hele tiden, men jeg synes saftis, appelsinjuice og ALT surt (særlig med sitronsmak) smaker veldig godt om dagen og tar meg selv i å stadig tenke på en av delene! 😂😅 Alt dette er ting jeg ikke spiser så ofte ellers😂 Søte bær, epler og vannmelon har vært en slager hos meg. I de periodene jeg var mest kvalm så trengte jeg mest salt mat. Orker ikke så mye kjøtt og ost. Sjokolade har jeg så vidt orket. Saftis, juice og iste har vært himmelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 29. april 2020 #638 Del Skrevet 29. april 2020 Jeg har heller ikke orket så mye mat og generelt hatt veldig dårlig matlyst i det siste! Og kullsyre har jeg fått totalt avsmak på! 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 29. april 2020 #639 Del Skrevet 29. april 2020 Noen fler som sliter med en del utflod? Er nervøs veldig ofte da det kommer så mye så det kjennes ut som at jeg blør 😒 Må gå med truseinnlegg 24/7 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 29. april 2020 #640 Del Skrevet 29. april 2020 9 minutter siden, Deseo skrev: Noen fler som sliter med en del utflod? Er nervøs veldig ofte da det kommer så mye så det kjennes ut som at jeg blør 😒 Må gå med truseinnlegg 24/7 🙈 Sliter ikke med det, men har det vart lenge hos deg? Om det ikke har gjort det, blir du sikkert snart vandt til følelsen og skjønner at det ikke er blod, og blir mindre nervøs. Sånn er det i hvert fall med meg, at i starten reagerte jeg på hvert minste lille stikk, mens nå er skuldrene mer senket. 🥰 Mye utflod er ikke uvanlig i hvert fall, så lenge den ikke er veldig gul, grønn eller illeluktende, da bør du få sjekket det. Mye som skjer i kroppen med hormoner og alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå