bondekone Skrevet 27. april 2020 #601 Del Skrevet 27. april 2020 Noen som kjenner på noe bekkensmerter? Siden i går har det kommet mye strålinger og stikkinger rundt bekken og rompe. I dag har det også følt som det låser seg flere ganger. Blir spesielt etter mye stillesitting, eller mye aktivitet. Bør jeg bli bekymret for mulig bekkentrøbbel, eller er dette helt normalt? 10+3 i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 27. april 2020 #602 Del Skrevet 27. april 2020 1 minutt siden, bondekone skrev: Noen som kjenner på noe bekkensmerter? Siden i går har det kommet mye strålinger og stikkinger rundt bekken og rompe. I dag har det også følt som det låser seg flere ganger. Blir spesielt etter mye stillesitting, eller mye aktivitet. Bør jeg bli bekymret for mulig bekkentrøbbel, eller er dette helt normalt? 10+3 i dag... Jeg fikk bekkenlåsning med nr 1, og fikk beskjed at dette var mye vanligere enn bekkenløsning. Det var litt lengre ut i svangerskapet, men likevel tenker jeg det er lurt å være proaktiv vedrørende sånne smerter, så de ikke ødelegger for deg senere. Kanskje høre med en fysioterapeut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 27. april 2020 #603 Del Skrevet 27. april 2020 13 minutter siden, KaffeLurker skrev: Jeg fikk bekkenlåsning med nr 1, og fikk beskjed at dette var mye vanligere enn bekkenløsning. Det var litt lengre ut i svangerskapet, men likevel tenker jeg det er lurt å være proaktiv vedrørende sånne smerter, så de ikke ødelegger for deg senere. Kanskje høre med en fysioterapeut? Ja ikke sant. Spørs om jeg må det, synes dette var drøyt tidlig å få slikt🙈 har en mildt sagt aktiv hverdag, så passer dårlig å måtte ta det med ro! Men får se det litt ann, passe på bevegelser som jeg får vondt av, så ta kontakt med fysio om det blir værre... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 27. april 2020 #604 Del Skrevet 27. april 2020 (endret) 1 time siden, bondekone skrev: Noen som kjenner på noe bekkensmerter? Siden i går har det kommet mye strålinger og stikkinger rundt bekken og rompe. I dag har det også følt som det låser seg flere ganger. Blir spesielt etter mye stillesitting, eller mye aktivitet. Bør jeg bli bekymret for mulig bekkentrøbbel, eller er dette helt normalt? 10+3 i dag... Jeg merker mye stråling i korsryggen, særlig når jeg bøyer meg fremover! Kjenner det hele tiden egentlig😅 Vondt å plukke opp ting fra gulvet osv. Hatt det egentlig ca 1 uke nå, og jeg er bare 7+3😬 Endret 27. april 2020 av Hopptimisten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 27. april 2020 #605 Del Skrevet 27. april 2020 1 time siden, bondekone skrev: Noen som kjenner på noe bekkensmerter? Siden i går har det kommet mye strålinger og stikkinger rundt bekken og rompe. I dag har det også følt som det låser seg flere ganger. Blir spesielt etter mye stillesitting, eller mye aktivitet. Bør jeg bli bekymret for mulig bekkentrøbbel, eller er dette helt normalt? 10+3 i dag... Jeg har også kjent det i et par uker. Er 11+4 idag og merker det veldig når jeg sitter eller har gått litt lange turer. Slitsomt.. Merket det litt i natt også. Min mor snakket med din fysio idag om dette da jeg har gått til han tidligere pga smerter i ryggen (ikke gravid da) og han sa at det er mest sannsynlig ryggsmerter. Strålingen fra korsryggen og til rumpa/låret kan være isjiasnerven som blir klemt pga mye bevegelser i hoftepartiet under graviditet. Ba meg ta kontakt om to ukers tid om det ikke gir seg/blir værre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 27. april 2020 #606 Del Skrevet 27. april 2020 @Hopptimisten og @Deseo takk for svar. Da er det kanskje normalt da. Får se hvordan det utvikler seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 27. april 2020 #607 Del Skrevet 27. april 2020 Er det flere som sliter med smerter i ryggen? Ryggen min stivner så fort, og det gjør ordentlig vondt imellom skulderbladene og litt nedover ryggen! 😵 Utrolig slitsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 27. april 2020 #608 Del Skrevet 27. april 2020 Akkurat nå, Hopptimisten skrev: Er det flere som sliter med smerter i ryggen? Ryggen min stivner så fort, og det gjør ordentlig vondt imellom skulderbladene og litt nedover ryggen! 😵 Utrolig slitsomt! Ja, jeg sliter også med ryggen. Både mellom skulderbladene og i korsryggen tll tider. Når det gjelder gravidklær har jeg foreløpig ikke noe behov for det. Har kapselgarderobe (https://www.pengesnakk.no/blog/kapselgarderobe-prosjekt-333), og tenker at man trenger minimalt med gravidplagg. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 27. april 2020 #609 Del Skrevet 27. april 2020 4 minutter siden, Hopptimisten skrev: Er det flere som sliter med smerter i ryggen? Ryggen min stivner så fort, og det gjør ordentlig vondt imellom skulderbladene og litt nedover ryggen! 😵 Utrolig slitsomt! Jah.. Sliter med det også 🙈 Lurer svært på hvordan det blir lengre ut i svangerskapet siden jeg allerede nå sliter med så mye 🤣🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 27. april 2020 #610 Del Skrevet 27. april 2020 1 minutt siden, Deseo skrev: Jah.. Sliter med det også 🙈 Lurer svært på hvordan det blir lengre ut i svangerskapet siden jeg allerede nå sliter med så mye 🤣🙈 Det er akkurat det som bekymrer meg også! Hatt det i 2 uker allerede, og merker det har blitt noe værre allerede! 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 27. april 2020 #611 Del Skrevet 27. april 2020 (endret) Når det gjelder gravidklær har jeg kjøpt to bukser brukt på Finn.no, sammen med litt andre greier brukt. Trengte det for halvannen uke siden da jeg var så oppblåst at det ble smertefullt å bruke vanlige bukser. De gravde seg rett og slett inn i magen og ga meg unødvendig mangeknip/luftsmerter. Nå har jeg fått litt mer dreis på tarmen, og magen min er nesten flat igjen. Da bruker jeg bare mine vanlige bukser en stund til, også får vi se hvordan det går jeg vil kjøpe så lite som mulig, og tror jeg får arve en del klær av søstera mi som har en del etter fire graviditeter, men det er ingen som vet noe som helst om spiren vår ennå 😅🥰 Når det gjelder ryggsmerter og andre vondter har jeg lite av det. Jeg kan merke litt i korsryggen om jeg sitter mye og feil, men det gjør jeg til vanlig også. Bortsett fra ømme bryster og tidvis treg mage har jeg ikke et eneste gravidsymptom-/problem, noe som er godt, men også litt nifst 😅 Endret 27. april 2020 av mingrid 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 27. april 2020 #612 Del Skrevet 27. april 2020 Jeg sliter også en del med ryggvondt og hoftevondt. Gleder meg til ventelista hos kiropraktoren blir kortere så jeg får meg en time! Sleit også med det i starten av forrige graviditet, men gav seg med et par kiropraktortimer da. jeg må gå til innkjøp av nye gravidklær snarest. Var jo høygravid i fjor sommer, og de klærna jeg brukte da passer ikke til temperaturen nå. Men jeg sliter med å finne fine, og vil ikke bruke så mye penger på det pga at det brukes så kort. Savner fysiske butikker (utenom hm) som selger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 27. april 2020 #613 Del Skrevet 27. april 2020 Jeg tenkte egentlig å ikke kjøpe gravidklær, da jeg heller vil kjøpe klær som kan brukes ellers også 😊 Noe særlig mage får jeg jo kanskje ikke før det er sommer (er 6+0 idag), og da går jeg jo mye i løse, behagelige klær uansett. Om høsten og vinteren går jeg stort sett i tights og svære ullgensere. Har kun tenkt å kjøpe ammebh-er egentlig 😊 Men, det kan jo hende at jeg ombestemmer meg eller finner ut at det kanskje er lurt med ei bukse eller to også! 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rediken Skrevet 27. april 2020 #614 Del Skrevet 27. april 2020 10 timer siden, Hjärtat skrev: @Hopptimisten Wow, ja, da er du nesten klar, da. 🙊 Må lese meg litt mer opp før jeg velger noe. Synes spesielt vogn er kjempevanskelig. @Rediken Ja, tenkte vi skulle dra og se på vogner i butikk og så kikke på Finn. Hva vil du si er et lett bilsete? Det kriteriet er nemlig viktig for meg og, men har ingen erfaring, så vet ikke hva som blir tungt.🙄 Føler også for å velge et av setene Forbrukerrådet har testet som best. Den Stokke Sleepi er såå fin.😍 Men aaltfor dyr, spør du meg. (og i hvert fall om du spør samboeren😂) @Deseo Noen sjanser må man ta og mest sannsynlig går det fint. ❤️ @Anine Elise Jeg, som @mingrid, planlegger også å kjøpe så og si alt brukt. Kanskje med unntak av bilstol (hadde faktisk ikke tenkt på at det kunne være dumt, før dere nevnte det her), men tenker også litt som mingrid at sannsynligheten for at det blir feil er forsvinnende liten. Samtidig har vi jo råd til å kjøpe nytt, så kanskje ikke gamble på akkurat det. Madrass vil jeg se an litt. Kommer garantert til å kjøpe noen nye klær og, bare fordi jeg kommer til å finne noe sååå fint jeg ikke klarer å gå forbi. 🙊 Jeg hadde en bilstol på 4 kg forrige gang og syns det ble for tungt med baby opp i. Det skal nevnes at jeg er ganske svak og "liten", så jeg tror ikke det er problematisk dersom man har litt muskler i armene 🤪 Håper jeg skal finne en som er mellom 2-3 kg (Usikker på om det er realistisk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 27. april 2020 #615 Del Skrevet 27. april 2020 7 timer siden, Hopptimisten skrev: Asos har endel fint på nett synes jeg, og Zalando 😊 Tror nok jeg kommer til å kjøpe mye underveis så jeg vet at det passer, og kommer kanskje til å kjøpe en gravidbukse men mest mulig vanlige klær, kanskje litt større str evt 😅 Takk for tips skal sjekke det ut. Må vel kanskje finne en gravidbukse snart 😅 Er vel ikke vits å kjøpe noe ellers i forkant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 27. april 2020 #616 Del Skrevet 27. april 2020 1 time siden, Anine Elise skrev: Jeg tenkte egentlig å ikke kjøpe gravidklær, da jeg heller vil kjøpe klær som kan brukes ellers også 😊 Noe særlig mage får jeg jo kanskje ikke før det er sommer (er 6+0 idag), og da går jeg jo mye i løse, behagelige klær uansett. Om høsten og vinteren går jeg stort sett i tights og svære ullgensere. Har kun tenkt å kjøpe ammebh-er egentlig 😊 Men, det kan jo hende at jeg ombestemmer meg eller finner ut at det kanskje er lurt med ei bukse eller to også! 😅 Ved forrige graviditet trengte jeg bare gravidklær siste 6-7 ukene (Fikk ikke mage før da), da satt ingenting fint på og ting strammet på så rare plasser😅men følte egentlig mer behov for klærna etter fødsel, da var alt som strammet det lillegrann bannlyst fra livet mitt, haha! Mannen tror jeg kommer til å alltid gå med gravidbukser for resten av livet. Syns de er så syyykt behagelige, mye bedre enn vanlige bukser😂 men nå må jeg nok krype inn i klærna allerede nå i uke 10. Har ikke sjansen til å skjule magen lenger, så er spent på hvor stor jeg blir til slutt! Har hørt mange har sagt at magen kommer fortere og blir større med nr 2, men trodde ikke det var SÅ stor forskjell!!! men er nok lurt å vente å se hva en har behov for. Ikke sikkert du trenger noe før langt ut på høsten, om du i det hele tatt trenger😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 27. april 2020 #617 Del Skrevet 27. april 2020 50 minutter siden, månki skrev: Ved forrige graviditet trengte jeg bare gravidklær siste 6-7 ukene (Fikk ikke mage før da), da satt ingenting fint på og ting strammet på så rare plasser😅men følte egentlig mer behov for klærna etter fødsel, da var alt som strammet det lillegrann bannlyst fra livet mitt, haha! Mannen tror jeg kommer til å alltid gå med gravidbukser for resten av livet. Syns de er så syyykt behagelige, mye bedre enn vanlige bukser😂 men nå må jeg nok krype inn i klærna allerede nå i uke 10. Har ikke sjansen til å skjule magen lenger, så er spent på hvor stor jeg blir til slutt! Har hørt mange har sagt at magen kommer fortere og blir større med nr 2, men trodde ikke det var SÅ stor forskjell!!! men er nok lurt å vente å se hva en har behov for. Ikke sikkert du trenger noe før langt ut på høsten, om du i det hele tatt trenger😊 Ser egentlig for meg at gravidbukser er veldig behagelige ja, sånn ellers også 😍 Vi får se hva jeg finner ut! 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 27. april 2020 #618 Del Skrevet 27. april 2020 1 time siden, Anine Elise skrev: Ser egentlig for meg at gravidbukser er veldig behagelige ja, sånn ellers også 😍 Vi får se hva jeg finner ut! 😅 De to gravidbuksene jeg har fra HM er i alle fall helt magiske. Det strammer ikke noe sted, og er egentlig som å gå med en digg joggebukse. Siden de er brukt fra før merker jeg at «magepartiet» på buksene er ganske utvidet og at buksa derfor kan sige litt, men det er ikke noe problem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 28. april 2020 #619 Del Skrevet 28. april 2020 Er det noen som har greid å spise noe man ikke skal? Greide å trøkke i meg salami igår og imorges før det slo meg at dette var spekemat og ikke vanlig kjøttpålegg 🙄 Ble skikkelig lei meg nå 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 28. april 2020 #620 Del Skrevet 28. april 2020 58 minutter siden, AHO skrev: Er det noen som har greid å spise noe man ikke skal? Greide å trøkke i meg salami igår og imorges før det slo meg at dette var spekemat og ikke vanlig kjøttpålegg 🙄 Ble skikkelig lei meg nå 😬 Jeg har spist en del salami, og annen spekemat både i denne og forrige graviditet. Pluss viltkjøtt. Glemmer meg fort ut😅 det er ikke selve spekekjøttet som er farlig, men om de riktige bakteriene er til stedet så kan det være en risiko. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå