Gjest piaf Skrevet 12. juni 2005 #21 Skrevet 12. juni 2005 Setter en tier på at når du har vært husmor i et tiår' date=' da digger du Toro du også.......... [/quote'] Jeg kan selvsagt ikke svare for andre, men dette spørsmålet har vel ikke nødvendigvis ikke noe med alder å gjøre...? Jeg har laget min egen middagsmat i 17 år nå, hvis jeg ikke regner feil, og jeg bruker ingen halvfabrikata i det hele tatt. Min mor, derimot, som har atskillig lengre fartstid på kjøkkenet, og mindre travle hverdager enn meg, bruker masse posemat.
Arkana Skrevet 12. juni 2005 #22 Skrevet 12. juni 2005 Vel, jeg sier fremdeles nei takk til Toro etter å ha laget egen middag i 8-9 år. Jeg foretrekker at maten smaker noe enn å spare noen minutter på kjøkkenet. Ikke at jeg har lyst til å spare tid heller, for jeg liker å lage mat.
Gjest Toro_Jenta Skrevet 12. juni 2005 #23 Skrevet 12. juni 2005 jeg som trodde dette var en tråd til meg ' :oops:
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2005 #24 Skrevet 12. juni 2005 Såvidt jeg vet er Fiskejenta vår søtten år gammel, og sannsynligvis lager hun ikke så mye middag selv etter endt jobb, henting i barnehage, vasking av hus og vasking av klær. Det var poenget mitt. Jeg er glad i hjemmelagede kjøttkaker, men jeg kjøper ofte Gilde sine, rett og slett fordi jeg prioriterer på tid. Så jeg vil påstå at man stort sett firer på egne krav med tiden, ettersom man ser at nettopp tiden ikke strekker til.
Gjest mett Skrevet 12. juni 2005 #25 Skrevet 12. juni 2005 Da er kraft-tipsene til piaf kopiert:) Vi bruker en del toro-sauser, ellers lager vi det meste selv. Når det gjelder tids-prioritering skjønner jeg fulltidsjobbende mammaer godt; jeg orker sjelden å lage så veldig avansert mat etter en full arbeidsdag. Samtidig synes jeg det er morsomt å lage maten fra bunn av - og det gir meg mer overskudd å ha lagd og spist et godt måltid, enn et smaksbedøvet ihjelsaltet et.. Så om jeg klarer å planlegge (feks å handle på forhånd, ikke på vei fra jobb) litt etter hvert håper jeg jeg kommer til å utvikle matlagingsevnene mine... Det har litt med interesser og litt med grunnleggende filosofi å gjøre (og så har jeg ikke barn, må jeg innrømme)
Lula Skrevet 17. juni 2005 #28 Skrevet 17. juni 2005 Alle blir heldigvis ikke Toro-frelst av å ha jobb, hus og familie!! ;-) Jeg tror ikke jeg har brukt et Toro produkt (eller tilsvarende fra andre produsenter) på 10-15 år eller så. Foretrekker hjemmelaget, og det tar som regel ikke så mye mer tid å lage enn posevarianter her i huset. Jeg ønsker heller ikke å overlate til næringmiddelindustrien å "bestemme" hvor mye salt, tilsetningsstoffer o.l. jeg skal få i meg. Mindre vitaminer og mineraler er det også i ferdigmat, så da lager jeg heller maten selv.
Milly:) Skrevet 18. juni 2005 #29 Skrevet 18. juni 2005 Såvidt jeg vet er Fiskejenta vår søtten år gammel, og sannsynligvis lager hun ikke så mye middag selv etter endt jobb, henting i barnehage, vasking av hus og vasking av klær. Det var poenget mitt. Jeg er glad i hjemmelagede kjøttkaker, men jeg kjøper ofte Gilde sine, rett og slett fordi jeg prioriterer på tid. Så jeg vil påstå at man stort sett firer på egne krav med tiden, ettersom man ser at nettopp tiden ikke strekker til. Jeg er 18, og liker best hjemmelaget mat likevel... Det kan godt hende man firer på egne krav med tiden, som du sier, men man kan likevel si hva man liker best, uansett alder. Jeg synes Toro smaker helt greit, men hvis jeg vil ha skikkelig god mat lager jeg den fra bunnen av. Et kompromiss blir å lage f.eks Toro-suppe (eller annen posesuppe) og blande i friske grønsaker og andre matvarer som gjør den halv-hjemmelaget. Det er raskt, godt og enkelt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå