Gå til innhold

Langweekend til Island

Fremhevede innlegg

Gjest ggjesten
Skrevet

Er det noen som har vært der?? og hva synes dere?? har veldig lyst å reise til island å bare nyte noen slappe dager med spa...div.

Videoannonse
Annonse
Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg har vært der, og det var en kjempeopplevelse. Det jeg vil anbefale, er å leie en bil slik at du kan ta en tur ut på fjellveiene. Dette er litt avsides, men er absolutt verdt det. Kjør litt rundt, du treffer på flokker med villhester innimellom, naturen er utrolig spesiell og du kan stoppe når du vil for å bade i de varme kildene. Helt uforstyrra. Det er varme kilder i Reykjavik også, blant annet den blå lagunen som er ganske berømt, men der er det ofte mye folk og du har ikke den fine utsikten som du får hvis du kjører litt vekk fra byen.

Skrevet

Jeg var på Island en langhelg for noen år siden. Det var en helt fantastisk opplevelse!

Det er absolutt stedet hvis du liker å være aktiv i ferien. Nå nevnte du spa, men det har jeg ikke prøvd. Vi badet i den blå lagunen, kjørte snøscooter på viddene, red på islandshest og sto på slalom.

Har du muligheten til å reise til Island, så må du gjøre det. Jeg vet iallefall at jeg skal tilbake en dag. Det mest spesielle og fantastiske stedet jeg har vært. :P

Gjest Sesselja
Skrevet

Har vært der flere ganger og skal dit igjen om et par uker. Jeg har ikke prøvd spa, men har faktisk vurdert det denne gangen. Ser at et av hotellene nær der faren min bor har åpent spa, så kanskje stikker jeg innom.

Jeg ville kanskje ikke anbefalt Island hvis målet er å slappe av. Island er etter min mening et opplevelsesland. Ri på tur, besøk Geysir-området, opplev naturen, bestig en isbre. Det er så ulikt alt annet du vil besøke, at det er nesten en skam å bare ligge på spa når du først er der borte. Da er kanskje Tallinn bedre. Der er det masse spa, billigere enn Island og like nært. Så kan du heller 'gjemme' Island til en gang du har energi til å få med deg dette utrolige landet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...