AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #1 Skrevet 27. februar 2020 Jeg får så vondt. Kan man kjøpe en rev ut av farmen enten som valp eller voksen? seriøse svar takk. Og vennligst ikke fra folk som støtter denne grusomheten. Anonymkode: 1aa14...700 1
Myrmica Skrevet 27. februar 2020 #2 Skrevet 27. februar 2020 Ja, det kan du. Noen pelsdyrbønder selger rever som kjæledyr. Bare vit at du dermed STØTTER pelsdyroppdrett. Du gir penger til driften, på lik linje med de som kjøper pels. Rev egner seg dårlig som kjæledyr, så jeg vil ikke anbefale det, med mindre du kan bygge en STOR innhegning i et godt miljø for den og gi den et tilnærmet naturlig liv. 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #3 Skrevet 27. februar 2020 Du må skynde deg, for nå avvikles jo oppdrettet her til lands. Så kan man kjøpe pels fra utlandet, der dyrene behandles enda verre!! Anonymkode: ac3e0...6af 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #4 Skrevet 27. februar 2020 Det er ikke så enkelt å ha en rev som kjæledyr, de krever mye mer enn hunder. Det blir heldigvis avviklet nå, så da slipper vi dette ihvertfall her til lands. Anonymkode: de5e7...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #5 Skrevet 27. februar 2020 At du kjøper ut et dyr betyr vel bare at oppdretteren går og kjøper et nytt, vedkommende skal vel møte en kvote eller lignende uansett. Anonymkode: 569c1...a04
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #6 Skrevet 27. februar 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Du må skynde deg, for nå avvikles jo oppdrettet her til lands. Så kan man kjøpe pels fra utlandet, der dyrene behandles enda verre!! Anonymkode: ac3e0...6af De fikser vel det ved å forby import. Noe annet hadde vært ganske irrasjonelt. Anonymkode: 67999...8e5 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #7 Skrevet 27. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får så vondt. Kan man kjøpe en rev ut av farmen enten som valp eller voksen? seriøse svar takk. Og vennligst ikke fra folk som støtter denne grusomheten. Anonymkode: 1aa14...700 Sånn at du skal fortsette plageriet ? Den var jo god , virkelig ! Anonymkode: bd1ec...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #8 Skrevet 27. februar 2020 Blir som å kjøpe dyr fra dyrebutikk for å redde dyrene. Dyrebutikken tjener penger og skaffer flere dyr. Samme med pelsdyroppdrett. dessuten skal du ha ekstremt mye kunnskap for å kunne ha en rev som kjæledyr, det er ikke hund. Anonymkode: e9cb6...d39 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #9 Skrevet 27. februar 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Sånn at du skal fortsette plageriet ? Den var jo god , virkelig ! Anonymkode: bd1ec...ae2 Wow, den tolkningen må jeg si var i overkant kreativ ... Anonymkode: a4dec...d05
Leo Skrevet 27. februar 2020 #10 Skrevet 27. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir som å kjøpe dyr fra dyrebutikk for å redde dyrene. Dyrebutikken tjener penger og skaffer flere dyr. Samme med pelsdyroppdrett. dessuten skal du ha ekstremt mye kunnskap for å kunne ha en rev som kjæledyr, det er ikke hund. Anonymkode: e9cb6...d39 Og ekstremt dårlig luktesans! 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De fikser vel det ved å forby import. Noe annet hadde vært ganske irrasjonelt. Anonymkode: 67999...8e5 Norsk pels er en eksportvare. De som kjøper pels kommer bare til å gjøre det fra et annet sted enn Norge.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #11 Skrevet 27. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De fikser vel det ved å forby import. Noe annet hadde vært ganske irrasjonelt. Anonymkode: 67999...8e5 Det hadde i så fall vært toppen av frekkhet. Jeg slutter ikke med pels. Anonymkode: 20194...576
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #12 Skrevet 27. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det hadde i så fall vært toppen av frekkhet. Jeg slutter ikke med pels. Anonymkode: 20194...576 Ditt problem Anonymkode: e9cb6...d39
Min_hund_er_Grå Skrevet 2. mars 2020 #13 Skrevet 2. mars 2020 Julenissen, nøkken, huldra, enhjørninger osv hører hjemme i samme hage som at å legge ned norsk pelsdyr oppdrett kommer til å gjøre det bedre for pelsdyra i verden. Det eneste dette gjør og de som har kjempa for Det har oppnådd er at nå blir det ennå flere dyr som lider i uregulerte land. Det folk glemmer eller velger å se bort i fra er at mengden pels produsert og solgt er den samme. Så det eneste folk har oppnådd er flere dyr lider i ennå mindre bur, ennå mindre human avlivning osv... Så vær stolt over det dere har fått til, men skyv ikke det som også er resultatet under teppet. 2
Myrmica Skrevet 2. mars 2020 #14 Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, Min_hund_er_Grå skrev: Julenissen, nøkken, huldra, enhjørninger osv hører hjemme i samme hage som at å legge ned norsk pelsdyr oppdrett kommer til å gjøre det bedre for pelsdyra i verden. Det eneste dette gjør og de som har kjempa for Det har oppnådd er at nå blir det ennå flere dyr som lider i uregulerte land. Det folk glemmer eller velger å se bort i fra er at mengden pels produsert og solgt er den samme. Så det eneste folk har oppnådd er flere dyr lider i ennå mindre bur, ennå mindre human avlivning osv... Så vær stolt over det dere har fått til, men skyv ikke det som også er resultatet under teppet. Dette "men andre steder i verden"-argumentet dukker opp i en mengde ulike sammenhenger, og virker alltid ganske smålig synes jeg. Skal vi la være å gjøre noe fordi det finnes verre situasjoner andre steder? Skal vi la være å ha støtteordninger for fattige i Norge fordi det finnes fattigere folk andre steder? Skal vi drite i å ha strandryddingsdag, det finnes jo større forurensningskilder andre steder? Skal vi drite i å markere kvinnedagen eller Pride i Norge, siden vi har det ganske bra sammenligned med mange andre land? Eller kronargumentet - hvorfor skal vi redusere utslipp når Kina forurenser mye mer enn oss? Vi kan gå foran som et godt eksempel. Stort fokus på dyrevelferd og utvikling av gode alternativer gjør at pelsbruk går ned. Norsk pelsindustri har aktivt markedsført pels i blandt annet Kina og Russland, promotert seg som et bærekraftig kvalitetsprodukt, og har jobbet for å øke etterspørselen etter slike varer. Nå må vi snu og vise verden at vi tar avstand fra dyremishandling. Det kan hvertfall ikke gjøre situasjonen verre. Og at dyrene har det veldig mye verre i andre land er et punkt som pelsdyroppdretterne selv er veldig glade i å poengtere, men er det egentlig så mye verre? Bur og oppstalling er stort sett likt over hele verden. 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #15 Skrevet 2. mars 2020 28 minutter siden, Myrmica skrev: Dette "men andre steder i verden"-argumentet dukker opp i en mengde ulike sammenhenger, og virker alltid ganske smålig synes jeg. Skal vi la være å gjøre noe fordi det finnes verre situasjoner andre steder? Skal vi la være å ha støtteordninger for fattige i Norge fordi det finnes fattigere folk andre steder? Skal vi drite i å ha strandryddingsdag, det finnes jo større forurensningskilder andre steder? Skal vi drite i å markere kvinnedagen eller Pride i Norge, siden vi har det ganske bra sammenligned med mange andre land? Eller kronargumentet - hvorfor skal vi redusere utslipp når Kina forurenser mye mer enn oss? Vi kan gå foran som et godt eksempel. Stort fokus på dyrevelferd og utvikling av gode alternativer gjør at pelsbruk går ned. Norsk pelsindustri har aktivt markedsført pels i blandt annet Kina og Russland, promotert seg som et bærekraftig kvalitetsprodukt, og har jobbet for å øke etterspørselen etter slike varer. Nå må vi snu og vise verden at vi tar avstand fra dyremishandling. Det kan hvertfall ikke gjøre situasjonen verre. Og at dyrene har det veldig mye verre i andre land er et punkt som pelsdyroppdretterne selv er veldig glade i å poengtere, men er det egentlig så mye verre? Bur og oppstalling er stort sett likt over hele verden. Nettop den samme tanken sitter jeg med. Den der «andre har det verre så da tre her jeg ikke bry meg om det som skjer i Norge» mentaliteten ser man på alle diskusjoner, om det så er forurensning, dyrevelferd eller fattigdom. Anonymkode: e9cb6...d39
Min_hund_er_Grå Skrevet 2. mars 2020 #16 Skrevet 2. mars 2020 Folk må være stolte. Folk må også annerkjenne at det som blir gjort har en pris. Legge ned pelsdyroppdrett i Norge gjør ikke at pels markedet blir mindre. Det norsk oppdrett solgte blir nå solgt av andre. De som drev med dette er nå uten arbeid, de som leverte mat må legge ned, garvere får mindre jobb osv osv. Netto resultat er Norge taper penger. Andre land tjener nå mere penger. Vi kan sitte her oppi nord og mene både det ene og det andre. Men vi blir ikke mere enn en maskot og noe hyggelig å snakke om over kaffen for de som styrer verden. Landet vi bor i og er stolte over må faktisk tjene penger som alle andre skal vi ha midler til å opprettholde de godene vi har...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå