AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #1 Skrevet 27. februar 2020 Hva skjer da? Må man bruke feriedager? Permisjon uten lønn? Er det noe annet det går under? Vi har vel bare 10 dager for barnepass er syk osv. Så det holder jo ikke nødvendigvis.. Anonymkode: e9fc7...b94
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #2 Skrevet 27. februar 2020 Blir ikke arbeidsplasser og stengt da? Lite logisk å stenge bhg og skoler mens voksne skal fortsette å gå på jobb. Så og at det var lite barn som var smittet av corona, så de er tydeligvis bedre stilt attpåtil 😆 Anonymkode: 2da34...709 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #3 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Blir ikke arbeidsplasser og stengt da? Lite logisk å stenge bhg og skoler mens voksne skal fortsette å gå på jobb. Så og at det var lite barn som var smittet av corona, så de er tydeligvis bedre stilt attpåtil 😆 Anonymkode: 2da34...709 TS: Jeg jobber innen helse så der vil det ikke bli stengt i alle fall. Anonymkode: e9fc7...b94 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #4 Skrevet 27. februar 2020 Da må du være hjemme ulønnet. Sånn er det å ha barn. Anonymkode: 23ca8...25e 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #5 Skrevet 27. februar 2020 Her tar arbeidgiver det tapet. Jobber i butikk. Anonymkode: 4885a...20a 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #6 Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da må du være hjemme ulønnet. Sånn er det å ha barn. Anonymkode: 23ca8...25e Det er ikke noe problem for min del. MEN tenker mer på om arbeidsgiver kan nekte meg? Eller om det er på den måten "alle" må gjøre det? Anonymkode: e9fc7...b94 3
Helgeline Skrevet 27. februar 2020 #7 Skrevet 27. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS: Jeg jobber innen helse så der vil det ikke bli stengt i alle fall. Anonymkode: e9fc7...b94 Ja da har samfunnet et problem. Jeg jobber også innen helse og ser for meg at det i verste fall blir et dilemma. Ansatte som ikke kan gå på jobb blir et stort problem når/hvis det blir et pandemisk utbrudd.... 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #8 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her tar arbeidgiver det tapet. Jobber i butikk. Anonymkode: 4885a...20a Hvordan vet du det? Har de snakket om det i disse tider? Anonymkode: e9fc7...b94 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #9 Skrevet 27. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: TS: Jeg jobber innen helse så der vil det ikke bli stengt i alle fall. Anonymkode: e9fc7...b94 Jeg jobber også innen helse og her blir det sikkert stengt. Anonymkode: 9a16b...6eb
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #10 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, Helgeline skrev: Ja da har samfunnet et problem. Jeg jobber også innen helse og ser for meg at det i verste fall blir et dilemma. Ansatte som ikke kan gå på jobb blir et stort problem når/hvis det blir et pandemisk utbrudd.... Absolutt ett veldig stort problem! Skjønner ike helt hvordan det skal løses, om vi ikke får dratt på jobb (for pasientenes del altså). Anonymkode: e9fc7...b94 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #11 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg jobber også innen helse og her blir det sikkert stengt. Anonymkode: 9a16b...6eb Jeg jobber på sykehjem, de kan ikke akkurat stenge? Anonymkode: e9fc7...b94 16
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #12 Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe problem for min del. MEN tenker mer på om arbeidsgiver kan nekte meg? Eller om det er på den måten "alle" må gjøre det? Anonymkode: e9fc7...b94 Ja, eller så kan jo folk begynne å kommunisere også, selvfølgelig. Betale andre for å passe/ dele på passing med andre foreldre i bhg og så videre. Anonymkode: 23ca8...25e 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #13 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på sykehjem, de kan ikke akkurat stenge? Anonymkode: e9fc7...b94 Evt. må alle familier ta vare på sine gamle selv. Kan ikke se at det skal fungere.. Anonymkode: e9fc7...b94 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #14 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, eller så kan jo folk begynne å kommunisere også, selvfølgelig. Betale andre for å passe/ dele på passing med andre foreldre i bhg og så videre. Anonymkode: 23ca8...25e Men er ikke det poenget med at evt. barnehager skal stenges da? At det ikke skal være så mye kontakt? Anonymkode: e9fc7...b94 4
Helgeline Skrevet 27. februar 2020 #15 Skrevet 27. februar 2020 Dere som skriver at folk må være hjemme med barn ulønnet, at pasienter på sykehjem må passes av familie osv; tenker dere ikke på at hvis det går til slike ekstremer er det en krise i samfunnet og at dette må løses på et kollektivt plan? Kommuner og offentlige myndigheter har beredskapsplaner i slike tilfeller. 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #16 Skrevet 27. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er ikke det poenget med at evt. barnehager skal stenges da? At det ikke skal være så mye kontakt? Anonymkode: e9fc7...b94 Løsninger må man finne uansett. Om 4 stykker går sammen om pass, begrenses kontakten mot 20 stykker i bhg f.eks. Anonymkode: 23ca8...25e 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #17 Skrevet 27. februar 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke arbeidsplasser og stengt da? Lite logisk å stenge bhg og skoler mens voksne skal fortsette å gå på jobb. Så og at det var lite barn som var smittet av corona, så de er tydeligvis bedre stilt attpåtil 😆 Anonymkode: 2da34...709 Pleier du og kollegaene dine å putte alt mulig i munn og hoste, nyse og tørke snørr på hverandre? Hvis ikke, er din arbeidsplass ikke så smittespredende som en barnehage. Ikke engang et sykehus har det, fordi der er det bedre hygiene. Der tilberedes ikke mat i samme rom som masse barn leker f.eks, og det er ikke åpent mellom do og lekeområde. Folk som oppholder seg på sykehus er mer nøye med håndvask enn en fireåring. Anonymkode: de94a...bd9 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #18 Skrevet 27. februar 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på sykehjem, de kan ikke akkurat stenge? Anonymkode: e9fc7...b94 Dere har en helt annen hygiene på sykehjem enn i en barnehage. Er det ingen som skjønner hvor fort smitte spres i en barnehage?! Barn putter samme leker i munnen, hoster så det spruter og tørker snørr på hverandre. Anonymkode: de94a...bd9 3
Helgeline Skrevet 27. februar 2020 #19 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dere har en helt annen hygiene på sykehjem enn i en barnehage. Er det ingen som skjønner hvor fort smitte spres i en barnehage?! Barn putter samme leker i munnen, hoster så det spruter og tørker snørr på hverandre. Anonymkode: de94a...bd9 Tror ikke det var poenget til hun du siterte. Hun tenkte nok mer på hvem som skal passe barna hennes når hun er på jobb. For ansatte på sykehus, sykehjem, legesenter osv blir det stort behov for, kan ikke sende hjem alle for å passe egne barn... 10
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #20 Skrevet 27. februar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er ikke det poenget med at evt. barnehager skal stenges da? At det ikke skal være så mye kontakt? Anonymkode: e9fc7...b94 Tror du noen vil opprette et tilbud for minst femti unger i ett lokale? Hensikten med å stenge barnehager (noe som er lite sannsynlig vil skje pga økonomisk tap) er å begrense hurtigheten av smitte, ikke å stoppe smitte. Hvis smitten sprer seg saktere vil man ha kapasitet til å ta imot de smittede på sykehusene. Anonymkode: de94a...bd9 6
Anbefalte innlegg