Gjest Coolaid Skrevet 10. juni 2005 #1 Skrevet 10. juni 2005 Jeg skal flytte ut av komunen og mener å ha hørt at jeg da har rett på to flyttedager, mot en som er vanlig når det flyttes innen samme komune. I permisjonsreglementet på jobben står det at det kun gies en dag i forbindelse med flytting. Har prøvd å lete på nettet i arbeidsmiljøloven, men finner ingenting om flyttedager. Noen som vet hvor jeg kan finne ut om arbeidsmiljøloven eller andre forskrifter som beskriver rettigheter med flytting?
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2005 #2 Skrevet 10. juni 2005 Har du letet her? http://www.lovdata.no/all/alfab.html
vilde Skrevet 10. juni 2005 #3 Skrevet 10. juni 2005 Har aldri hørt om at man kan få 2 flyttedager. Det vanlige er 1 dag uten lønn. Men du får sjekke reglene hos din arbeidsplass.
Gjest Alette i.i. Skrevet 10. juni 2005 #4 Skrevet 10. juni 2005 Tviler sterkt på at det står noe om dette i arbeidsmiljøloven eller i andre lover. Her er det personalreglementet der du jobber som gjelder.
Gjest abel-babel Skrevet 12. juni 2005 #5 Skrevet 12. juni 2005 Her er det bedriftens permisjonsreglement som gjelder. Hos oss reviderte de det for et år siden og fjernet flyttedagen. Det har de visst full rett til, og angivelig er det mange som har gjort det. Det er imidlertid så vanlig med flyttedag, at "alle" regner med at du har det. Så en gang tidligere her inne at det var store forskjeller om du fikk permisjon for begravelser også. Her ser nok bedriftene store innsparingsmuligheter. Men om de får lykkelige ansatte av det... neppe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå