AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1 Skrevet 26. februar 2020 Var innlagt på akuttpsyk for et par uker siden og går nå til behandler en gang i uken. Føler det er for lite og vurderer å be om ekstra timer, eller eventuelt innleggelse igjen. Noen som har erfaring med å be om det selv? Hvordan man tatt alvorlig? Kjenner ikke behandler spesielt godt dessverre, så vet ikke helt hvordan responsen vil bli... er litt redd for å få nei. Anonymkode: f0ff6...c62
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #2 Skrevet 26. februar 2020 Jeg hintet frempå at jeg opplevde det vanskelig at det var en hel uke mellom hver gang vi møttes, så fikk jeg til svar at vi kunne møtes to ganger. Når det er sagt så var jeg den eneste pasienten hens som fikk det. Du får ikke ja hvis du ikke spør, samtidig er det ikke personlig om du får nei. Når det gjelder innleggelse så pleier jeg å si at nå begynner det å bli så pass vanskelig hjemme at jeg kjenner behov for en innleggelse. Som regel får jeg støtte på det av behandler, men ikke alltid. Du kommer ingen vei uten å spør. Skjønner at det er skummelt når man risikerer nei, men det er nok en risiko du må ta. Lykke til. Anonymkode: 226f3...45e 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #3 Skrevet 26. februar 2020 Kan det hjelpe å heller ringe han og spørre om det på telefon? Forstår godt at du er redd for å få nei, når man ber om noe som er så sårt. Anonymkode: aed00...f94
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #4 Skrevet 27. februar 2020 Du kan spørre i et brev...? jeg har ikke spurt selv... behandler har tilbudt ekstra timer når h*n har forstått behovet for det.. Anonymkode: c69e5...ae8
Jaybird Skrevet 27. februar 2020 #5 Skrevet 27. februar 2020 Hva med en mellomting, fortsett behandlingen så ofte som mulig, men ta også kontakt med ambulerende akutt-team for å få ekstra oppfølging der? Det er ofte knapt om ressursene på døgnpostene, og det kan fort bli til å føle seg avvist der hvis de ikke prioriterer deg - spørs jo helt på problemstillingen. Uansett, lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #6 Skrevet 27. februar 2020 5 hours ago, Jaybird said: Hva med en mellomting, fortsett behandlingen så ofte som mulig, men ta også kontakt med ambulerende akutt-team for å få ekstra oppfølging der? Det er ofte knapt om ressursene på døgnpostene, og det kan fort bli til å føle seg avvist der hvis de ikke prioriterer deg - spørs jo helt på problemstillingen. Uansett, lykke til! AAT pleier vanligvis ikke å gi et tilbud til personer som har behandler i poliklinikk. Slik er det i alle fall der jeg jobber. Vil anbefale å spørre behandleren din direkte. Enten ansikt til ansikt, eller per telefon eller du kan gi han/henne en lapp om det er vanskelig å spørre direkte. De gangene der jeg har fått spørsmålet og har måttet svare nei til hyppigere timer, har det enten vært fordi jeg ikke har hatt kapasitet eller ment at det var nødvendig, eller fordi det ikke ble vurdert som sannsynlig at to timer per uke (som er en dobling) ville tilføre mer eller hjelpe mer enn ukentlig time. Det har også skjedd at jeg har foreslått to timer annenhver uke (50% mer). Jeg kan bare uttale meg ut ifra mine erfaringer, men, til syvende og sist prøver jeg å etterkomme menneskene som går hos meg sine ønsker, så langt det går. Vil tro det gjelder de fleste behandlere. 🙂 Anonymkode: 7f248...263
Jaybird Skrevet 27. februar 2020 #7 Skrevet 27. februar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: AAT pleier vanligvis ikke å gi et tilbud til personer som har behandler i poliklinikk. Det er mulig forskjellige praksiser, jeg har hatt oppfølging fra både AAT og behandler samtidig. Riktignok for en kritisk periode over kort tid, men det var fint å ha støtten. Oppfølgingen var da på oppfordning fra teamet etter henvisning fra fastlege, men det blir sikkert en fortløpende vurdering som de mente var nødvendig for min del, så godt mulig de ikke gjør det til vanlig slik der du jobber. I forhold til å etterkomme ønsker har jeg inntrykk av at det gjelder de fleste behandlere, så det skader nok ikke å spørre, verken om mer tid eller henvisning til AAT.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #8 Skrevet 27. februar 2020 Ta grep om livet deres selv. Terapi er skadelig. Ingen blir frisk av terapi, man må ville det selv. Innleggelse er bare tull. Jeg holdt på i psykiatrien i 11 år uten effekt. Man må endre seg selv. Man blir bare hekta på disse ungen psykologene som med sine vellykkede liv skal drive med kognitiv terapi, metakognitiv, også kommer det en lege som skal gi masse medisiner.. Så spør de om det samme hele tiden om jeg vil ta livet av meg. Bare tull. Kom dere ut av klørne til disse unge psykologene. Er fint å bli dullet med, men man blir ikke frisk før man selv ønsker det.. Døgn er bare tull, der har man ikke tid til noe som helst, og det er bare psykotiske gale mennesker der. Ta grep om livet, jeg mistet mine beste år, i tjureårene der. Anonymkode: 352ed...d63
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #9 Skrevet 1. mars 2020 Takk så mye for svar, tenker å prøve ta det opp neste time, men hva & hvordan sier man det, egentlig? Best å ta det opp med en gang på begynnelsen av timen, kanskje? Anonymkode: f0ff6...c62
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå