Gå til innhold

Hvordan bygge gode relasjoner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student i 20 årene, og sliter generelt med å bygge gode relasjoner når det kommer til venninner. Jeg har ganske gode relasjoner med flere i familien min, og jeg har samboer. Jeg og samboeren min har vært kjærester i 5 år, og jeg har aldri hatt noe problem med å bygge gode relasjoner innenenfor det feltet. Det er når det kommer til venninner at det blir vanskelig. 

Jeg er ganske utadvent og får fort bekjente, så i starten av studiet ble jeg kjent med mange nye ansikt. Jeg var flere ganger invitert til å bli med på fest, o.l. Vi er nå 2 1/2 år inne i studiet, og jeg merker at de venninnene jeg følte jeg hadde begynner å forsvinne mer og mer. Greia er at jeg føler jeg ikke blir invitert til de mer "intime" tingene, som jentekvelder, osv. Jeg har flere ganger invitert ulike jenter fra ulike grupper på jentekveld hos meg, og de kommer som regel alltid. Jeg har hostet både vors, filmkvelder, spillkvelder, osv, og det virker som at alle som har vært her har trivdes godt, og det blir alltid en "dette var hyggelig, vi må gjøre det igjen". De er her også lenge når de først er her, det er ikke sånn at de stikker av ved første sjansen de får, så jeg får ikke inntrykk av at de ikke liker å være med meg. 
Jeg har den siste tiden prøvd å komme nærmere inn på 3 venninner, de har alle vært hos meg flere ganger både separat og sammen, men jeg har kun vært hos hun ene, og det var fordi jeg nesten "inviterte meg selv". Jeg spurte om vi skulle finne på noe, hun ville gjerne, og så avtalte vi å heller møtes hos hun enn hos meg.