AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1 Skrevet 26. februar 2020 Jeg er helt knust nå. Jeg er alvorlig psykisk syk og har de siste tre mnd. Hatt stor forverring. Var til forvernssamtale i går. Ble henvist til planlagt innleggelse på DPS av akuttpsykiatrien. Fikk avslag. Vet ikke begrunnelsen, men det er ikke for at jeg ikke er syk nå. Er vel muligens heller det motsatte. At jeg er FOR syk. Selv føler jeg at jeg bare ikke er verdt å hjelpe. Dette var håpet mitt og det jeg holdt fast i for å klare å holde ut. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Er for dårlig til at poliklinisk vil hjelpe godt nok. Man skulle jo tro at når man henvises fra akuttpsykiatrien så er det nesten bare en formalitet, men det er det altså ikke. Trengte bare å få det ut på et vis... Anonymkode: accb1...913
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #2 Skrevet 26. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er helt knust nå. Jeg er alvorlig psykisk syk og har de siste tre mnd. Hatt stor forverring. Var til forvernssamtale i går. Ble henvist til planlagt innleggelse på DPS av akuttpsykiatrien. Fikk avslag. Vet ikke begrunnelsen, men det er ikke for at jeg ikke er syk nå. Er vel muligens heller det motsatte. At jeg er FOR syk. Selv føler jeg at jeg bare ikke er verdt å hjelpe. Dette var håpet mitt og det jeg holdt fast i for å klare å holde ut. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Er for dårlig til at poliklinisk vil hjelpe godt nok. Man skulle jo tro at når man henvises fra akuttpsykiatrien så er det nesten bare en formalitet, men det er det altså ikke. Trengte bare å få det ut på et vis... Anonymkode: accb1...913 Kanskje dette vil bli lettere å både forstå og slå seg til ro med om du får en begrunnelse for hvorfor du fikk avslag? Noen ganger er det så enkelt som at avd. på DPS er full, andre ganger at de mener det man trenger er noe annet enn innleggelse, eller at videre innleggelse ikke forventes å gi bedring utover det andre tiltak kan... Prøv å ikke la avslaget gå inn på deg! Det kan godt hende årsaken til at du fikk avslag slett ikke handler om at du ikke er syk nok, men om andre ting... Hvis du skulle be om begrunnelse på avslaget, og være uenig i grunnlaget for begrunnelsen, er det verdt å klage 😉 Anonymkode: 5ff7c...b58
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #3 Skrevet 26. februar 2020 Jeg har vært i samme situasjon. Ting raknet for meg, og jeg tryglet om akuttinnleggelse - for første gang i mitt liv - men fikk avslag. Dem prioriterte heller sine faste pasienter, som har klippekort på avdelingene, virket det som. Du må bare gjøre det beste ut av det. Ta imot det du får tilbud om (poliklinisk), bruk tiden til hjelp, og vit at ting blir bedre etterhvert! Søk hjelp hos deg selv. Du vet jo at du klarer det, og at det kommer til å gå bare godt. Anonymkode: e7b5f...702
Fru2020 Skrevet 26. februar 2020 #4 Skrevet 26. februar 2020 Det er kjempevanskelig med avslag. Spesielt når det fremstår som det siste halmstrået. Jeg har bare blitt avvist en gang når henvisningen kom fra akuttpsykiatrisk og da var begrunnelsen at DPS mente jeg var for syk for dem og at jeg burde få hjelp på en lukket post. Håper du får en begrunnelser og du får den hjelpen du trenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå