Gå til innhold

Det gode bygdelivet


Gagaen

Anbefalte innlegg

Nå har  det vore så mykje negativt om bygda, sladder, naboer osv at NÅ vil eg har ein positiv tråd om bygda! Kva syns DU er positivt med å bu på bygda? Få fram alle godsidene !

Har ein 5 km på jobb så tek det 5 minutt å kjøre, ingen kø som gjer at du må beregne ekstra tid, det er dagens godtanke om bygda for meg. Kva er din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Ingen kø

-Nærhet til natur, fjell, sjø

-Kort vei til 3 nærbutikker

-Ingen betaling for parkering

-Billigere boliger og store tomter

-Oversiktlig nærmiljø, f.eks at man kjenner til barnas venner, foreldrene deres osv

-Trygt til alle døgnets tider, ihvertfall her hvor jeg bor

-Greit kulturtilbud

-Mye aktiviteter for ungene, men det blir mest sport

-Naboer som følger litt med på den gode måten. De vet når du er på ferie, og da reagerer de hvis noe unormalt skjer med huset. Vi ser etter de gamle rundt oss, legger merke til om det ryker fra pipa og om de er i aktivitet som vanlig. Ungdommer passer på hverandre på fest. 

 

 

 

Anonymkode: 7fe27...786

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos det med parkering :man kan slenge fra seg bilen hvor som helst, gjerne på nærmeste plen, uten at det får følger 😎

Anonymkode: 3396c...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frihet, imgen kø eller problemer med parkering. Vite hvem naboene er. Slippe MDG. 

Anonymkode: d5396...39c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Utvilsomt friheten. Elsket å ha sjøen og skogen rett utenfor huset. Kunne gå lange turer med hunden uten å møte på en sjel. Indre ro og balsam for sjelen.

Nå bor jeg derimot rett utenfor sentrum pga studier. Folk over alt. Uansett hvor jeg går med hunden, møter jeg minst 20 mennesker på veien, og ofte har de hunden sin løpende løst uten noe kontroll. Det er masse bråk og folk over alt. Nei, jeg skal garantert tilbake til landet så snart jeg er ferdig utdannet!

Anonymkode: 8147f...f71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frihetsfølelse, natur og boliger som ligger usjenert fra hverandre (ihvertfall her jeg bor). Men samtidig misliker jeg folk her, da jeg ser alltid de samme ansiktene og alle vet hvem som er hvem.

Anonymkode: 8e69f...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I eller rett utenfor småby/tettsted, da har man litt tilbud.  Småskalasamfunn passer meg best. Ihvertfall for familiefolk, som singel er det noe annet. 

Anonymkode: 8f5fc...7ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen parkeringsvakter :rodmer: Ingen bilkø :rodmer: Aldri problem å finne GRATIS parkering :rodmer: Fjell og sjø rett utenfor døra :rodmer: Stille og rolig :rodmer: 

Er oppvokst i ei lita bygd selv. Egentlig synes jeg den er for liten med sine 300 innbyggere og lille stusselige Coop Marked, men etter at jeg flyttet til en mellomstor by for å studere har det gått opp for meg at jeg lett hadde valgt den lille bygda mi framfor byen om jeg kunne. Etter studiene blir det å flytte til ei større bygd i nærheten. 

Anonymkode: 56658...104

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...