AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #41 Skrevet 27. februar 2020 Gutten min er ikke 9 år enda, bare 7, så det kan jo hende jeg kommer tilbake og må spise mine egne ord om noen år. Men, i mitt hode er dette bare en prøve på hva som venter oss og dem senere hva gjelder å ville ha likt som andre, og ikke skille seg ut. Vi kommer sikkert til å kjøpe kul sjampo til 20,- vi også hvis guttungen kommer hjem og er flau over sjampoen sin. Fordi det koster oss så lite, pengemessig. Men, det skaper en presedens i (gutte)gruppa, alle som bytter må være klar over at de skaper et videre press på at det blir enda vanskeligere å skille seg ut. Og om 5 år er det ikke sjampo til 20 kr kreves for å være innafor, men jakker til flerfoldige tusen. Så egentlig burde vi hjelpe barna til å tåle å skille seg litt ut, hjelpe dem til å bli robuste. Men, det er jo så skummelt da, for TENK om han får en kjip kommentar. Så da kjøper vi sjampoen, og etterhvert kjøper vi den dyre jakka også.... Vi gjør barna en del bjørnetjenester, styrt av våre egne følelser og redsler. Anonymkode: 7d09b...921 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #42 Skrevet 27. februar 2020 Tror ikke egentlig at han har fått negative kommentarer på hvilke sjampo han bruker men han er opptatt av å ikke ville skille seg ut. Den sjampo som jeg kjøpte før på apoteket kostet vel 80 kr,så blir jo biligere å kjøpe en fra matvarebutikken istedet egentlig. Anonymkode: 3b7b2...fcb
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #43 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå ser jeg at ungene i klassen går i billige klær fra Cubus,H&M osv, men ser poenget ditt ja. Anonymkode: 3b7b2...fcb
matrobot Skrevet 27. februar 2020 #44 Skrevet 27. februar 2020 Har alltid brukt Head & Shoulders selv om jeg egentlig ikke flasser 😄 Fa jeg var mindre var det alltid den grønne "Dobbel Dusj" eller hva nå det het igjen. Alle guttene på skolen brukte den 😄
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå