Wilmus Skrevet 25. februar 2020 #1 Skrevet 25. februar 2020 Jeg om min 8 årige datter ligger rett ut, hun fikk det på mandag, jeg i dag. VI hoster stygt, har feber, frysetokter, hodepine, muskelvondt.. I det hele tatt ganske elendig. Jeg håper selvfølgelig å bli kvitt faenskapet så fort som mulig, og lurer på om noen har noen gode tips? Datter har 39.9 , og har fått en paracet nå. Hun har ikke spist stort i dag men drukket litt vann og juice. Hun ligger og sover med vinduet litt på gløtt, og syntes det var godt selv om hun fryser. Når de man har høy feber og fryser, skal man kjøles ned eller holdes varm? Jeg har alltid tenkt at det hjelper å "gå det av seg", så jeg prøver å bevege meg mest mulig og går turer (i sakte tempo) med hunden. Syns det er godt å komme seg ut. selv om det er slitsomt. Men risikerer jeg å forsinke prosessen?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #2 Skrevet 25. februar 2020 Når man fryser skal man få hjelp til å holde seg varm ved å få varmeflasker eller tepper eller begge deler, men du vil nok se at når hun får en paracet går feberen ned som gjør at hun vil bli varm og svett og da skal man hjelpe kroppen til å kjøle seg litt ned ved å lufte litt på dyna og fjerne tepper og varmeflasker igjen. Du kan ikke gå av deg influensa. Bruk gjerne slimløsende medisin som dere kan kjøpe på apoteket for å forebygge lungebetennelse som en sekundærinfeksjon dersom dere kjenner på at det er slim som er seigt i lungene. I henhold til reglene kan jeg ikke tipse om eksakt medisin og dosering; men hør med de på apoteket i forhold til din datter om hun er et barn. Ved pustevansker, mørk og sparsom urin og tørr munn blant annet må du ta datteren din til lege straks. Det er veldig viktig at både du og ditt barn får i dere mye væske. Man klarer seg uten å spise særlig i noen dager, men eplemost og litt sånt er fint. Jeg synes personlig det er godt med cola når jeg er syk. Anonymkode: d7d86...643 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #3 Skrevet 25. februar 2020 Det er immunforsvaret ditt som gjør jobben og det kan du ikke manipulere. Du må bare vente. Anonymkode: b24e8...908 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå