Gå til innhold

Tannlegen ble sur....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Føler med din tannlegeskrekk. Syns det blir fokusert mye på at du "sov i 14 dager" av bedøvelsen her inne. Aner ikke hvor innerland ligger hen. Men om du hadde bodd i Trøndelag. Så hadde jeg anbefalt Melhus tannhelse. Tannlege Benjaminsen er verdens beste tannlege. Han "reddet livet mitt" med narkosetime.

Mitt tips til deg er å finne noen som reklamerer for at de har narkose tilbud. Sterk tannlegeskrekk kureres ikke over å være sint på deg. Eller presse deg igjennom tannbehandling. Håper du lykkes med å få friske tenner. Og blir glad og fornøyd igjen.

Anonymkode: c3d2d...c37

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Føler med din tannlegeskrekk. Syns det blir fokusert mye på at du "sov i 14 dager" av bedøvelsen her inne. Aner ikke hvor innerland ligger hen. Men om du hadde bodd i Trøndelag. Så hadde jeg anbefalt Melhus tannhelse. Tannlege Benjaminsen er verdens beste tannlege. Han "reddet livet mitt" med narkosetime.

Mitt tips til deg er å finne noen som reklamerer for at de har narkose tilbud. Sterk tannlegeskrekk kureres ikke over å være sint på deg. Eller presse deg igjennom tannbehandling. Håper du lykkes med å få friske tenner. Og blir glad og fornøyd igjen.

Innlandet er Hedmark/Oppland.

Jeg har ikke tenkt å ta narkose da det virker mer skremmende enn tannbehandling. Glad du fikk hjelp! TS

Anonymkode: be612...177

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at tannlegen ringte og ikke resepsjonisten?

Anonymkode: 9bdf7...2fc

Ja ganske, han snakket gebrokkent og denne tannlegen er fra Canada. De er ikke så mange ansatte der, og det hørtes ikke "business-aktig" ut. TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innlandet er Hedmark/Oppland.

Jeg har ikke tenkt å ta narkose da det virker mer skremmende enn tannbehandling. Glad du fikk hjelp! TS

Narkose var jeg å livredd.Aldri i livet om jeg skulle i narkose. Jeg satt på tannlegekontoret og skalv og planla å gå hjem og heng opp et tau.En snill tannlege overtalte meg til at dette skulle han hjelpe meg med så jeg fikk friske tenner. Brukte måneder på å si ja og godta at jeg skulle det. Men kom igjennom det. Jeg var så stolt av meg selv at jeg klarte det. Hadde lyst å rope til hele verden at jeg hadde vært i narkose. Å i dag syns jeg narkose er bare helt greit. Jeg har store problemer med tannbehandling. Om du leser om andres erfaringer med narkose så ser du at de aller fleste "elsker" narkose. Håper du klarer deg igjennom dette.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du vært hos dem? TS

Jeg går i Hønefoss og samboer i Drammen. 

Anonymkode: fc02e...4bc

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Odontia uten tvil. Kjempe dyktige og spesialister på tannlegeskrekk. https://odontia.no/ 

Anonymkode: fc02e...4bc

Signerer! Føler meg så godt ivaretatt og at de tar frykten min på alvor! 

• Liker 1
Skrevet

Kan nevne at det samme gjelder narkose når det gjelder adrenalin. Har selv operert flere ganger, å ble veldig dårlig etterpå, var først i ettertid man skjønte sammenhengen med adrenalin i narkose/bedøvelse å min dårlige form. Ble innlagt i flere dager, å dårlig i flere uker, selv om det var dagkirurgi.

Et annet tips er å sjekke Kortisol nivået ditt, om det er for lavt eller for høyt. Er en påkjenning for kroppen, som kan gi deg utmattelse. For kan se for meg at det å ha tannlegestrekk er en stor påkjenning ♥️

Anonymkode: cad60...120

Skrevet
3 minutter siden, Fjugur skrev:

Signerer! Føler meg så godt ivaretatt og at de tar frykten min på alvor! 

Hvor går du? TS

Skrevet

Dårlig å «glemme» en time. Tannlegekontoret må faktisk tjene penger for å gå rundt.

Anonymkode: 6892a...d0e

Teit kommentar. Hun glemte den jo ikke med vilje

Anonymkode: 494cd...6b7

• Nyttig 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min venninne gikk til odontia Brumunddal og klarte å rotfylle uten narkose. Det har hun aldri klart før.  

Anonymkode: ea751...413

Takk! Kan du spørre hva tannlegen heter?

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har tannlegeskrekk men må gå til tannlegen. For å gjøre en lang historie kort, sluttet jeg hos den forrige tannlegen før jul fordi jeg mistet tilliten til henne. Nå har jeg valgt ut en annen tannlege basert på anmeldelser på legelisten, og presterte å "glemme" denne timen. Han ringte i dag og var sur... Grunnen til at jeg glemte det er at jeg selvsagt har tannlegeskrekk, og de sa de skulle sende sms som aldri kom, som er en dårlig unnskyldning, jeg vet, jeg skulle ringt dem. Resultatet er iallefall at jeg har ny time hos en tannlege som i utgangspunktet er sur på meg fordi jeg ikke møtte opp til timen i dag.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg må gå til tannlegen men vet ikke om jeg klarer, tenker på dette hele døgnet, er alvorlig deprimert fordi jeg ikke får fikset tennene mine som ser verre ut for hver dag. Har ikke noe sosialt liv på grunn av dette, kan jo ikke smile til folk.

Har begynt på dette før og trodde jeg skulle komme i mål, var skikkelig optimistisk. Men så tok tannlegen min permisjon i ett år, og jeg hadde et par dårlige erfaringer med vikaren hennes. Og så en dårlig erfaring med henne etterpå. I mellomtiden har tennene mine blitt like dårlige igjen, og jeg har like mye arbeid igjen som da jeg startet sist. I tillegg tar all bedøvelsen knekken på meg, sist da hun rotet med bedøvelsen, som gjorde at jeg mistet tilliten til henne, så fikk jeg tredobbel bedøvelse og sov i 14 dager etterpå, har ikke kommet meg fra dette enda.

Jeg ser ingen ende på dette. Er det noen som kan anbefale en god tannlege i Innlandet? En veldig god tannlege.

Her har du i utgangspunktet kun deg selv å takke. Å ha tannlegeskrekk er slett ikke uvanlig, selv tannleger kan slite med det når de er pasient i en annens tannlegestol ;) Du ber jo tannlegen om å bli sur på deg når du glemmer en time, eller selv velger å "glemme" den. Føler du for å ringe tannlegen på forhånd, så gjør det. Da kan du bare si det som det er. Ellers venter du til du står på kontoret og skal sette deg i stolen. Jo lengre du utsetter det jo verre blir det, fordi det blir lengre tid å grue seg på. 

At du sov i 14 dager etter forrige bedøvelse virker litt usannsynlig. Du blir litt slapp, og føler du må holde deg litt rolig i noen timer, og er kanskje utmattet et par dager. Du har satt deg i hodet at tannleger er ille, men det nytter ikke å ha det hengende over deg hele tiden. Klarer man å holde tennene rene og pene holder det ofte med ett tannlegebesøk hvert til annethvert år, men da må man også være nøye med tannhygienen. Alle får ny tannlege iblant fordi den forrige slutter, og da må man muligens bygge opp tillit på nytt. De fleste av dagens tannleger vet hva sympati er, og du skal ikke være redd for å fortelle tannlegen eller sekretæren at du har tannlegeskrekk. Det gjør det lettere. 

Normalt sett er det sekretæren som ringer deg, ikke tannlegen. Som det nevnes av en tidligere i tråden, så er alt det glemt av dem når du kommer. Hvis du er en betalende pasient risikerer du også å få et "solid" gebyr for at du ikke har møtt opp til avtalt time. I min kommune må betalende pasienter punge ut med 800 kroner hvis man uteblir, eller hvis man melder avbud senere enn 24 timer i forveien.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hun bedøvde to steder fordi jeg skulle trekke og borre. Hun satte bedøvelse 1 først, så bedøvelse 2. Så begynte hun på der hun hadde satt bedøvelse 1, i mellomtiden gikk bedøvelse 2 ut. Hvillket resulterte i at jeg fikk nesten tredobbel bedøvelse.
For å unngå å bli helt ødelagt, gikk jeg med på å ikke ta hele bedøvelse 2 omigjen, hvilket resulterte i at det var smertefullt å trekke. Og så var jeg utmattet i 14 dager etterpå. To andre har også fortalt i denne tråden at de blir utmattet av bedøvelse. Klart nå? TS

Du blir ikke utmattet i 14 dager.

Da sliter du nok med mye annet.

Og legger dette til tannlegen.

Tannlegeskrekk er jo ren psykisk, så du må rett og slett til en som behandler dette.

Folk får bedøvelse hver dag ;)

Anonymkode: f1f25...987

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir ikke utmattet i 14 dager.

Da sliter du nok med mye annet.

Og legger dette til tannlegen.

Tannlegeskrekk er jo ren psykisk, så du må rett og slett til en som behandler dette.

Folk får bedøvelse hver dag ;)

Anonymkode: f1f25...987

Les tråden du, jeg er ikke alene om å bli utmattet av bedøvelse, har ingenting med tannlegeskrekk å gjøre. Vet ikke hvor "psykisk" det er å være redd for smerte fordi man har erfart det heller. TS

• Nyttig 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min venninne gikk til odontia Brumunddal og klarte å rotfylle uten narkose. Det har hun aldri klart før.  

Anonymkode: ea751...413

Jeg har ikke like ille tannlegeskrekk nå som jeg hadde før,etter at jeg gikk til tannlegen der en gang i uka i noen mnd i 2013 :) de er flinke der.

Skrevet

Hvor går du? TS

Odontia Slependen. De har vel flyttet til Sandvika Storsenter nå

• Liker 1
  • 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Frk.rosa skrev (På 25.2.2020 den 18.19):

Bedøvelsen hos tannlegen gjør deg ikke søvnig, den bedøver munnen din (og da også tunge og andre nærliggende ting), slik at du ikke skal ha smerter under inngrepet :) Så trøttheten din skyldes nok andre årsaker :)

jeg har skikkelig tannlegeskrekk.  Å blir så sløvtrøtt å sliten av bedøvelse og tannlegebesøk generelt . Men det påvirker meg kun den dagen å litt dagen etter. Ikke 14 dager som TS sier.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde anbefalt at du møter til neste time til samme tannlege du ikke møtte opp til sist. Dette går bra 🙂 Tannlegene pleier å fakturere en sum hvis man ikke møter opp til timen, men kanskje du slapp det den gangen. Gi beskjed i forkant at du har tannlegeskrekk så legger de til rette for det.

Anonymkode: ab003...255

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...