Gå til innhold

Tannlegen ble sur....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tannlegeskrekk men må gå til tannlegen. For å gjøre en lang historie kort, sluttet jeg hos den forrige tannlegen før jul fordi jeg mistet tilliten til henne. Nå har jeg valgt ut en annen tannlege basert på anmeldelser på legelisten, og presterte å "glemme" denne timen. Han ringte i dag og var sur... Grunnen til at jeg glemte det er at jeg selvsagt har tannlegeskrekk, og de sa de skulle sende sms som aldri kom, som er en dårlig unnskyldning, jeg vet, jeg skulle ringt dem. Resultatet er iallefall at jeg har ny time hos en tannlege som i utgangspunktet er sur på meg fordi jeg ikke møtte opp til timen i dag.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg må gå til tannlegen men vet ikke om jeg klarer, tenker på dette hele døgnet, er alvorlig deprimert fordi jeg ikke får fikset tennene mine som ser verre ut for hver dag. Har ikke noe sosialt liv på grunn av dette, kan jo ikke smile til folk.

Har begynt på dette før og trodde jeg skulle komme i mål, var skikkelig optimistisk. Men så tok tannlegen min permisjon i ett år, og jeg hadde et par dårlige erfaringer med vikaren hennes. Og så en dårlig erfaring med henne etterpå. I mellomtiden har tennene mine blitt like dårlige igjen, og jeg har like mye arbeid igjen som da jeg startet sist. I tillegg tar all bedøvelsen knekken på meg, sist da hun rotet med bedøvelsen, som gjorde at jeg mistet tilliten til henne, så fikk jeg tredobbel bedøvelse og sov i 14 dager etterpå, har ikke kommet meg fra dette enda.

Jeg ser ingen ende på dette. Er det noen som kan anbefale en god tannlege i Innlandet? En veldig god tannlege.

Anonymkode: be612...177

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sover ikke i 14 dager av en "tredobbel" dentalbedøvelse 😂 Jeg får masssse bedøvelse hos tannlegen som fører til at jeg blir heelt lammet i halve fjeset i noen timer, men det går jo ikke i blodet... Det er ikke derfor du sov i 14 dager etterpå isåfall. Så kanskje det har litt med at du veldig lett mister tilliten selv om tannlegen ikke nødvendigvis har gjort noe feil? Hva tenker du at du selv kan gjøre for å jobbe med det?

Anonymkode: 9b5a4...ed8

• Liker 26
Skrevet

Bedøvelsen du får hos tannlegen gjør deg ikke søvnig, så jeg skjønner ikke helt hva du mener der. Den gjør deg bare lam og nummen i deler av munnen/ansiktet, det er den eneste effekten.

Hvis du har sterk tannlegeskrekk så anbefaler jeg å si det til tannlegen, og så kan tannlegen gi deg angstdempende tabletter du kan ta før timen starter.

Anonymkode: 1331a...bbf

• Liker 7
Skrevet

Sikker på at tannlegen ringte og ikke resepsjonisten?

Anonymkode: 9bdf7...2fc

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ingen ende på dette. Er det noen som kan anbefale en god tannlege i Innlandet? En veldig god tannlege.

Min venninne gikk til odontia Brumunddal og klarte å rotfylle uten narkose. Det har hun aldri klart før.  

Anonymkode: ea751...413

• Liker 3
Skrevet

Dårlig å «glemme» en time. Tannlegekontoret må faktisk tjene penger for å gå rundt.

Anonymkode: 6892a...d0e

• Liker 16
Skrevet

Bedøvelsen hos tannlegen gjør deg ikke søvnig, den bedøver munnen din (og da også tunge og andre nærliggende ting), slik at du ikke skal ha smerter under inngrepet :) Så trøttheten din skyldes nok andre årsaker :)

• Liker 3
Skrevet

Du kan google spesialister på tannlegeskrekk 😊 det er en del tannlegesentre som reklamerer for at de har kompetanse på skrekk. Vær klar og tydelig på at du har skrekk og snakk med tannlegen om hva du trenger før timen starter ❤️

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke det er tannlegene du går til som surrer, men at du tror det.

Det sitter i hodet.

Man sover ikke av bedøvelse heller.... 

Det finnes egne sentre for folk som deg. 

Du kan få lystgass, beroligende, ha med deg noen, og bruke mye lenger tid enn normalt.

Du må rett og slett til spesialist på tannlegeskrekk, ikke vanlig tannlege.

Anonymkode: f1f25...987

• Liker 4
Skrevet

https://lillehammertannhelse.no/

Disse har jeg hørt mye bra om, og holder på med en prosess med ene barnet i huset her nå som jeg kommer til å ta med hit. 

Men er du egentlig sikker på at tannlegen faktisk var sur på deg? Det virker som litt mer enn tannlegeskrekk dette her...

Skrevet

Har du testet ut bedøvelse uten adrenalin?

Jeg sliter med at kroppen krasjer helt etter bedøvelse med adrenalin, fikk derfor anbefalt den uten. For sist jeg fikk en liten lokalbedøvelse med adrenalin, sov jeg i tre dager. Fikk ikke gjort så mye annet, kroppen var helt ferdig. 

Anonymkode: cad60...120

• Liker 4
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sover ikke i 14 dager av en "tredobbel" dentalbedøvelse 😂 Jeg får masssse bedøvelse hos tannlegen som fører til at jeg blir heelt lammet i halve fjeset i noen timer, men det går jo ikke i blodet... Det er ikke derfor du sov i 14 dager etterpå isåfall. Så kanskje det har litt med at du veldig lett mister tilliten selv om tannlegen ikke nødvendigvis har gjort noe feil? Hva tenker du at du selv kan gjøre for å jobbe med det?

Hvis du reagerer allergisk på bedøvelsen så blir du veldig trøtt og sover mye. De fleste tannleger har to typer bedøvelse, så Ts bør si fra, så bruker tannlegen den andre typen (som er dyrere...). Etter at jeg sa fra er jeg faktisk i stand til å kjøre bil selv etter å ha vært hos tannlegen, det kunne jeg ikke før. Måtte bruke egenmelding da jeg ikke var i stand til å jobbe de neste 2-3 dagene.

Anonymkode: 5f563...7c0

• Liker 3
Skrevet

Odontia uten tvil. Kjempe dyktige og spesialister på tannlegeskrekk. https://odontia.no/ 

Anonymkode: fc02e...4bc

• Liker 2
Skrevet

Det er sekretær/tannpleier som ringer, og selv om de kunne virke sur i telefonen så er alt det glemt til neste gang du skal ha time.

Og de har sikkert oppdaget at de har gjort en glipp og glemt å sende sms, om ikke ville du vært nødt å betale en viss del av tapet de har for at du ikke møtte til time.

Høres ut som at det kan være lurt å oppsøke en klinikk som har spesialisert seg på de med tannlegeskrekk. 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du reagerer allergisk på bedøvelsen så blir du veldig trøtt og sover mye. De fleste tannleger har to typer bedøvelse, så Ts bør si fra, så bruker tannlegen den andre typen (som er dyrere...). Etter at jeg sa fra er jeg faktisk i stand til å kjøre bil selv etter å ha vært hos tannlegen, det kunne jeg ikke før. Måtte bruke egenmelding da jeg ikke var i stand til å jobbe de neste 2-3 dagene.

Anonymkode: 5f563...7c0

Hvis man er allergisk mot et legemiddel kan man få kløende utslett for eksempel eller en alvorlig allerisk reaksjon som kaller anafylaksi. Det er ingen allergisk reaksjon som fører til at man sover i 14 dager. 

Her kan du lese om den vanligste lokalbedøvelsen som brukes av tannlegene: https://www.felleskatalogen.no/m/medisin/xylocain-dental-adrenalin-dentsply-565546

Skrevet

Om du har tannlegeskrekk så kan det være forklaringen på hvorfor du sov i 14 dager etterpå. Angst kan gjøre kroppen totalt utmattet i lang tid. Vil absolutt anbefale å søke en tannlege som er god på tannlegeskrekk. 

• Liker 9
Skrevet

Høres lite profesjonellt ut å bli sur på en pasient på grunn av en glemt time , tjene penger eller ikke .. Skjønner deg jo , du har tannlegeskrekk . Har man angst ,så har man angst liksom . Da får man ikke så særlig mye lyst til å møte opp hos en sur tannlege i tillegg ..

Lykke til videre med tannlegebesøket ditt , håper du finner deg en ålreit tannlege neste gang som du kan prate med ang dette og som kan  hjelpe deg videre 😊 

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du testet ut bedøvelse uten adrenalin?

Jeg sliter med at kroppen krasjer helt etter bedøvelse med adrenalin, fikk derfor anbefalt den uten. For sist jeg fikk en liten lokalbedøvelse med adrenalin, sov jeg i tre dager. Fikk ikke gjort så mye annet, kroppen var helt ferdig. 

Anonymkode: cad60...120

Det er dette jeg snakker om folkens, man sover ikke av tannlegeskrekk. TS

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er tannlegene du går til som surrer, men at du tror det.

Det sitter i hodet.

Man sover ikke av bedøvelse heller.... 

Det finnes egne sentre for folk som deg. 

Du kan få lystgass, beroligende, ha med deg noen, og bruke mye lenger tid enn normalt.

Du må rett og slett til spesialist på tannlegeskrekk, ikke vanlig tannlege.

Anonymkode: f1f25...987

Hun bedøvde to steder fordi jeg skulle trekke og borre. Hun satte bedøvelse 1 først, så bedøvelse 2. Så begynte hun på der hun hadde satt bedøvelse 1, i mellomtiden gikk bedøvelse 2 ut. Hvillket resulterte i at jeg fikk nesten tredobbel bedøvelse.
For å unngå å bli helt ødelagt, gikk jeg med på å ikke ta hele bedøvelse 2 omigjen, hvilket resulterte i at det var smertefullt å trekke. Og så var jeg utmattet i 14 dager etterpå. To andre har også fortalt i denne tråden at de blir utmattet av bedøvelse. Klart nå? TS

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Odontia uten tvil. Kjempe dyktige og spesialister på tannlegeskrekk. https://odontia.no/ 

Anonymkode: fc02e...4bc

Hvor har du vært hos dem? TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...