Gå til innhold

Tog i England


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er det noen som har reist med tog i England? Er det dyrt/billig sammenlignet med norske priser? Er togrutene pålitelige eller er det mye forsinkelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Her finner du litt info på norsk om tog i Storbritannia:

http://www.visitbritain.com/no/gab.htm#Tra...0Coach%20Travel

Og her har du togtider:

http://212.87.65.227/bin/newquery.exe/en

Det kan være ganske dyrt, men jeg har ingen priseksempler i hodet nå. Omtrent som i Norge eller litt billigere. Husk å spørre om det finnes rimeligere billetter eller spesielle tilbud, ofte er det for eksempel mye billigere med tur/retur enn bare en vei. En annen ting er at ulike togselskaper ofte trafikkerer samme strekning, og billetten gjelder bare på togene til det selskapet som du har kjøpt billett hos. Hvis det skulle oppstå forsinkelser hos "ditt" selskap, hvilket det OFTE gjør, kan du ikke ta et tog fra det andre selskapet uten å kjøpe ny billett. Irriterende. Det som er bra er at togene går ofte og til alle mulige steder, og hvis du får tak i en rabattert billett, er det slett ikke dyrt. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Det koster 22pund(ca 250 norske kroner) for tog inn til London iallefall. Men med billetten du får, kan du kjøre alt av buss, mere tog og underground helt gratis. Hvis dere er akkurat 4personer, får dere rabatt på ca 11pund! Tog tidene er sjeldent forsinket etter det jeg merket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bodde i England tok jeg ofte tok inn til London. Det var en tur på ca 40-45 minutter. Ofte ble det en forsinkelse på 10-15 minutter, og av og til opp til en time.

Dersom du skal bo utenfor London og dra på dagstur til London, lønner det å be om "one day travelcard" til London med retur. Da kan du reise så mye du vil på undergrunn og buss i London.

Priser og tider kan du finne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...