Gå til innhold

Misfarging i tennene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som har slik misfarging i tennene i gropene? Kan tannlegen fjerne dette? Spurte tannlegen jeg hadde som ungdom og han ville ikke. Ønsker å ha det fjernet. Hva tror dere det eventuelt kan koste? Er på alle tennene mine hele veien rundt, oppe og nede. 

Screenshot_20200225_114139_com.huawei.himovie.overseas.jpg

IMG_20200225_113714.jpg

Anonymkode: e2fb9...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, hva er det for noe? Det ser ut som begynnende hull og/eller gammel tannstein i en salig blanding?

Gå til en tannlegeklinikk og be om å få tennene slipt og pusset rene for det. Det gjør de selvfølgelig om du ønsker. Tannlegen min fjerner tannstein som danner seg på baksiden av underkjevens fortenner hos meg. 

Noen mennesker har spytt som gjør at tennene lettere får tannstein enn andre folk. Det kommer an på flere faktorer, personlig "kjemi" i spyttet, vannet der man bor og kosthold. Spyttet kommer ut i munnhulen fra under tungen midt under den, og nærmest utløpet for spyttet er da baksiden av fortennene nede. Derfor er det mest vanlig å ha mye tannstein bak på de tennene.

 

Anonymkode: 75a30...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, hva er det for noe? Det ser ut som begynnende hull og/eller gammel tannstein i en salig blanding?

Gå til en tannlegeklinikk og be om å få tennene slipt og pusset rene for det. Det gjør de selvfølgelig om du ønsker. Tannlegen min fjerner tannstein som danner seg på baksiden av underkjevens fortenner hos meg. 

Noen mennesker har spytt som gjør at tennene lettere får tannstein enn andre folk. Det kommer an på flere faktorer, personlig "kjemi" i spyttet, vannet der man bor og kosthold. Spyttet kommer ut i munnhulen fra under tungen midt under den, og nærmest utløpet for spyttet er da baksiden av fortennene nede. Derfor er det mest vanlig å ha mye tannstein bak på de tennene.

 

Anonymkode: 75a30...8e1

Hmm misfarging heter det. Har vært hos tannlege så ikke begynnelse på hull men tror det har vært syreangrep. Antageligvis fra godteri spising i barndommen. Foreldrene mine pusset ikke tennene våre og det sto kun solidox hvite tenner (den sterke voksentannkremen) ved vasken. Jeg taklet ikke å bruke den da det svei i munn. Nå er jeg veldig flink til tannpuss, overnøye og bruker fargetyggis en gang i uken for p se hvor bra jeg pusser. og det har jeg vært i 6-8 år nå tenker jeg. Ser jo ikke ut som jeg er flink i det hele tatt, men det her Haar jeg hatt i maaange år. Jeg ler aldri pga jeg er redd noen skal se inn i munnen min også.

Anonymkode: e2fb9...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannstein er det ikke, det legger seg ikke okklusalt. Jeg mener også det ser ut som syreskader. Disse får du ikke fjernet, men dersom du har litt misfargingen fra kaffe, te, røyk eller lignende kan dette fjernes hos tannklinikk.

Anonymkode: e5f08...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...