Gå til innhold

Dagdrømmer du?


dagdrømmern

Anbefalte innlegg

Jeg jobber med et prosjekt om dagdrømming, og lurer på om dere dagdrømmer?

Selv har jeg hele mitt liv konstruert historier før jeg skal legge meg, når jeg går tur med hunden og når jeg gjør ellers monotone og kjedelige ting. Historiene kan ha inspirasjon fra filmunivers eller bøker, eller det kan være helt nye historier, enten med meg som hovedkarakter eller med en helt egen hovedkarakter. Nå nylig har jeg innsett, at dette kanskje ikke er noe alle gjør og jeg kom jeg over et forum på nett der de snakker om maladaptiv dagdrømming, som kort sagt handler om hva som skjer når dagdrømming tar over det ekte livet, og det var dette som gjorde meg nyssgjerrig.

 

Så spørsmålet er; dagdrømmer du? I såfall hvor ofte? Har dagdrømming noen gang stoppet deg fra å gjøre noe du egentlig burde gjort i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det om jeg må gjøre kjedelige eller monotone ting. Gjør det feks når jeg svømmer for underholdningens skyld, dersom jeg sitter på toget, venter på noe ol. Da jeg var yngre gjorde jeg det mye mer, nå skjer det kanskje 1 gang i uken. 

Anonymkode: cf09f...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

dagdrømmer du? I såfall hvor ofte? 

I det siste har jeg begynt å dagdrømme masse ja . Om det nye huset vårt 😆 Hvordan jeg skal innrede det ,hvilken farge veggene skal være , hvilke møbler vi skal kjøpe osv osv..

Sitat

Har dagdrømming noen gang stoppet deg fra å gjøre noe du egentlig burde gjort i livet?

Nei , vil ikke si det . Det har fått meg til å bli veldig mye mere effektiv med tanke på pakking og innkjøp i det daglige liv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Elsker det! Ingen steder er så vakre som i drømmeverden, der man bestemmer alt selv.

Anonymkode: ba2c3...d12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har jeg alltid gjort. Typisk når jeg skal sove, når jeg sitter på bussen, går tur eller venter på noen. Det har aldri kommet i veien for mitt vanlige liv. Men jeg gjorde det mer før jeg fikk barn og hadde mer tid til sånt. Og så merker jeg jo som alle andre at det er lett å ta opp mobilen når man har ledig tid, men jeg prøver å la det være, siden jeg tror hjernen har godt av litt tid for at tankene kan vandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...