Gå til innhold

Dissosiativ identitetsforstyrrelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har dette her og kan fortelle litt om hvordan det oppleves? Føler mye av det stemmer for meg, men jeg har dog ikke store hukommelsestap. Setter virkelig stor pris på alle svar, da behandlere vet svært lite om denne sykdommen. 

Anonymkode: 9e61b...304

Videoannonse
Annonse
Skrevet

https://psykiskhelse.no/bladet/2015/dissosiativ-lidelse-ble-syk-av-oppveksten

Ville bare gi deg en interessant link her.

Mistenker at min mann har denne lidelsen. Han oppleves som to-tre forskjellige personligheter, har hukommelsestap og den ene personligheten er voldelig. Jeg og barna måtte dra.

Tror hukommelsestap er en del av denne sykdommen. Mulig det går an å ha diagnosen uten det symptomet.

Han lider forøvrig også av svært forstyrret søvn, sensitiv for støy, stresser lett og blir fort i ulage. 

Fungerer i jobb. Der er han den ene av personlighetene. 

Han har store ubearbeidede traumer med seg fra oppveksten. 

Nå jobber jeg hardt for å få rett hjelp til han. 

Lykke til. 

Anonymkode: 8b4e8...16a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

https://psykiskhelse.no/bladet/2015/dissosiativ-lidelse-ble-syk-av-oppveksten

Ville bare gi deg en interessant link her.

Mistenker at min mann har denne lidelsen. Han oppleves som to-tre forskjellige personligheter, har hukommelsestap og den ene personligheten er voldelig. Jeg og barna måtte dra.

Tror hukommelsestap er en del av denne sykdommen. Mulig det går an å ha diagnosen uten det symptomet.

Han lider forøvrig også av svært forstyrret søvn, sensitiv for støy, stresser lett og blir fort i ulage. 

Fungerer i jobb. Der er han den ene av personlighetene. 

Han har store ubearbeidede traumer med seg fra oppveksten. 

Nå jobber jeg hardt for å få rett hjelp til han. 

Lykke til. 

Anonymkode: 8b4e8...16a

Tusen takk for svar! Har trolig ikke en alvorlig versjon og dermed ikke hukommelsestap. Eller har det, men ikke mellom personlighetene og husker skiftene. Har 4-5 forskjellige typer. 

Blir litt forvirret siden at du sa du dro, men at du fortsatt jobber for at han skal få hjelp. Lurer bare på; Klarte han seg i jobb over lengre tid? Ble han ikke sliten av å skifte mellom personlighetene, ettersom de vil forskjellig ting? Hadde han store hukommelsestap? ☺️

TS

Anonymkode: 9e61b...304

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...