Gå til innhold

Strekk, overtrening eller noe annet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vet at dette kanskje er litt vanskelig å svare på via å kun lese det jeg skriver, men håper at noen kan gi meg noen gode svar likevel.

I dag skulle jeg varme opp til en styrkeøkt. Syklet i cirka 8 min og gjorde noe tøyeøvelser og litt rolig beveglighet som oppvarming. Skulle også gjøre noen lette styrkeøvelser for å varme opp. Skulle blant annet ta noen bulgarske utfall uten vekt til oppvarming, noe som ikke er noe problem for meg. Det gikk veldig fint på høyre fot, men da jeg skulle ta på venstre kjente jeg at det "hugget" til øverst i bakside lår da jeg var på vei nedover. Tenkte først at det bare var noe krampe-lignende, men da det ikke gikk over etter litt tid forsto jeg at det ikke var det. Dette skjedde rundt kl. 13:30 idag.

Nå er klokken 20:30 og jeg kjenner det fortsatt. Jeg forstår imidlertid ikke helt hva det kan være. Først tenkte jeg på strekk, men kan man få strekk når bevegelsen var sammentrekkende? I tillegg var jo bevegelsen langt fra eksplosiv eller tyngre enn det jeg er vant med. Leser også at man ofte vil få hevelser og gjerne misfarging dersom det er strekk, noe jeg ikke har fått.

Det eneste andre jeg kommer på er en akutt overbelastning hvor muskelen rett og slett sier "det var nok". Har ikke trent mye mer enn jeg vanligvis gjør i det siste, men kanskje litt.

Har prøvd å markere på dette bildet hvor jeg kjenner det sånn cirka.

Jeg vet at det beste vil være å gå til fysio om det ikke går over i løpet av noen dager med hvile, men ville bare høre om noen her kunne gi meg et anslag på om det mest sannsynlig er strekk, overbelastning eller om det kanskje er noe helt annet?

Inkedanatomi-kroppen_LI.jpg

Anonymkode: d69ba...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...