AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1 Skrevet 24. februar 2020 Jeg har en hund og tre katter. Hunden har ikke vokst opp med kattene, men kom hit når hun var 8 mnd. Jeg hadde dem adskilt i begynnelsen, til hunden lærte å holde seg i ro rundt dem, og de ble tryggere. Etter dette har det gått fint å ha dem sammen og de har bodd sammen i noen år, men er ikke bestevenner og leker ikke sammen. Det gjør ikke kattene heller for den del, de bare sameksisterer. Noen ganger når hunden min ligger og sover/halvsover eller bare slapper av, så hender det at en av kattene går forbi henne og da hopper hun til som om hun skal sette avgårde etter dem, halen slår, og det kommer et høylytt "snork" som om hun knurrer mens hun puster inn. (Hva heter det, snerr?) Så virker det som hun ser at det bare er katten, og hun roer seg ned mens hun slikker seg på nesa og ser litt forfjamset ut. Noen ganger hopper jeg i sofaen når dette skjer. Er det noen som har opplevd lignende oppførsel på sin hund? Hun har også lignende oppførsel om det er noe hun skal skremme bort, hun hopper fremover mot det/dem mens hun lager denne "snorkelyden", reiser bust og slår med halen, det er gjerne lukt av vilt i hagen hun reagerer slik på. Anonymkode: c5f7f...2d8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #2 Skrevet 25. februar 2020 Er det ingen som har hunder med lignende oppførsel? Anonymkode: c5f7f...2d8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #3 Skrevet 25. februar 2020 Kan høres ut som om at hun skvetter, mtp at den gjør det når den halvsover. Eller så kan det kanskje være at hun ikke er helt trygg på kattene, og ønsker ha dem på avstand når hun slapper av ( og er i en sårbar posisjon ). Anonymkode: d5f31...884
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #4 Skrevet 25. februar 2020 Ja virker absolutt som hun skvetter.Lurer på om det er det at noe beveger seg, eller at det faktisk er våre katter hun er usikker på.. Anonymkode: c5f7f...2d8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå