Gå til innhold

.


Gjest Sorreo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er en oppgave for lederen din. Men siden dere allerede har sagt ifra, og leder har bekreftet at personen er et problem, men likevel ikke gjør noe, tenker jeg at det beste for deg faktisk er å søke deg ny jobb. Leder har valgt side, og kollegaen din ser ut til å være fredet. 

I mellomtiden får du velge om du skal jatte med og overse kollegaen, eller lage mer irritasjon for deg selv ved å henge deg opp i tingene. Full forståelse for at situasjonen er uholdbar, men å opprettholde en konflikt du ikke kommer noe vei med, er bare til plage for deg selv. La heller leder få se hva som skjer med dyktige folk når de ikke lyttes til.

Anonymkode: ec251...9d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, og "alltid ha rett", overse andres meninger, være kontrollerende, osv. er symptomer på en psykopat.

Jeg har en nær kollega som er psykopat (men aldri har vært til noen psykolog regner jeg med og alle rundt han bare jatter med i håp om å ikke utsettes for hans raseriepisoder). Og han er også slik som du beskriver. Kun hans metode fungerer, alt annet er bare tull, og han har alltid rett, osv. Pluss de nevnte raseriepisodene når ikke ting går helt hans vei, ofte med skriking og gauling foran kunder... Han påstår også å aldri ha vært sykemeldt selv om jeg har sett han sykemeldt flere ganger i løpet av de få årene jeg har jobbet med han (og han nærmer seg 60 år, så han har mange år i arbeidslivet). Han har heller ingen som helst begrep om normal "intimsone" hvor han når han prater med deg står med ansiktet helt oppi ditt (type 20 cm unna), og dette gjør han med alle (og ingen tør selvsagt å si fra at dette ikke er greit).

Har også tidligere jobbet en plass som gikk dårlig økonomisk, og det ble tatt inn en ny daglig leder som liksom skulle redde organisasjonen som også etter alle tegn var en psykopat etter det jeg observerte i de daglige morgenmøtene for ingeniører og ledere om produksjonen, og ved noen sammentreff i produksjonen, ol. Bland annet en episode hvor det var ett eller annet unødvendig verneutstyr som jeg ikke hadde på meg hvor han gikk vanlig gjennom produksjonen også bare plutselig stoppet opp, vendte seg mot meg og brølte alt han klarte rett inn i øret mitt fra 10 cm avstand. Jeg vurderte faktisk om jeg skulle melde fra til fagorganisasjonen om denne syke episoden. Og til info så gjorde han på ingen måte økonomien noe bedre, og produksjonen ble lagt ned litt over et år etter han hadde kommet inn....

Anonymkode: a0d81...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som personen tar sitt budsjettansvar svært alvorlig. Alle eksemplene dine handler jo om å spare penger, og noen har dette fullstendig i blodet. Du har sikkert lest gjerrigknarktråden, vedkommende er ikke alene, for å si det slik... Dette får du ikke bukt med, men det hjelper jo å blåse ut av og til. Det er sikkert flere som blir sprø. Det JEG blir gal av er ordet «hen». ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...