Gå til innhold

Britax smile 2 eller baby jogger premier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe brukt derfor er ikke britax smile 3 aktuelt. Noen som vil hjelpe meg å velge. Jeg står fast mellom disse to. 

Anonymkode: 50bb9...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt begge. Jeg liker kjøreegenskapene til Smile 2 MYE bedre enn Premier da sistnevnte er veldig tung å styre. Premier føles mye tyngre, men også litt mer stabil, i alle fall med liggedel på. Med sportsdelen føles også Smile 2 ganske stabil. 

Smile har lufthjul, noe som gjør den litt bedre egnet på grus og stier, men ingen av de er skikkelige terrengvogner. Men til normal bruk vil jeg si at begge duger greit, Britaxen noen hakk bedre enn Premier, som er hakket mer «byvogn». 

Premier har ergonomisk sittedel, mens Britax har vanlig med nesten full liggestilling. Jeg vil påstå at Premier er kanskje hakket bedre egnet for veldig små barn i sittedel, men mine barn har sovet best i Smile, men da har jeg byttet til sportsdel senere (byttet ved 5,5 mnd på premier, 7 mnd på britax, men barna mine har veldig ulik størrelse også, så det kan være medvirkende til at jeg byttet senere på Britax). 

Begge er enkle å legge sammen og blir relativt små, men premier kan legges sammen både med og uten sittedel, og er derfor enklere å ta med.

Kalesjen er mye bedre på Britax. Mange bytter ut kalesjen på Premier med Bugaboo.

Kort oppsummert så kommer det veldig an på behovene dine, men som hovedvogn ville jeg gått for Smile 2, mens Premier er en ganske grei vogn nr. 2, eller en byvogn. :) 

Anonymkode: 01a63...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun erfaring med Britax Smile 2, men har vært veldig fornøyd med den. En stødig og solid vogn som er lett å manøvrere og fin til bykjøring, siden den ikke er så stor. Har også kjørt den mye på grus/landevei og den fungerer fint der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...