Gå til innhold

Gå ned i vekt med enzym tilsludf


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som tar enzym tilskudd? 
Jeg har mye mage og tarm problemer og er godt over til lavkarbo. Får i meg litt for mye proteiner ( kjøtt, ost osv). 
Tror kroppen sliter å bruke opp protein som inntar for mye. 
Tenkte å begynne på enzym tilskudd som bryter ned fett, karbo og protein først og fremst for å få skikk på magen. 
Noen som har erfaring? Og hvilken merke/ tilskudd er best?

Anonymkode: 99790...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du snakket med fastlegen din om tarmproblemene dine?

Anonymkode: 92519...e4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre den vanskelige ruten som er den beste; du må spise mindre eller annerledes. 

Anonymkode: 6f6dc...4ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye kjøtt? Det tviler jeg på. :) Kjøtt er sunt. Jeg tipper enten at du har endret fiber-inntaket ditt plutselig, at du har økt oksalater og de lager problemer for magen eller at du inntar lite nok oksalater til at kroppen kan begynne å rydde opp i oksalat-problemet.

Hvordan ser en typisk dag ut matmessig for deg?

Jeg har IBS og jeg opplevde en stor forbedring da jeg gikk over fra "normalt norsk kosthold" til lavkarbo. Jeg fikk aldri helt skikk på magen da. Nå har jeg gått fra lavkarbo til carnivore. Kun animalskt. Har kuttet ut alle planter. Krydrer bare med salt. Drikker vann. Og vet du hva? Magen er helt fin! For første gang i hele mitt nesten 40-år gamle liv! Det tar ca 2 uker etter at jeg kutter ut planter til magen blir fin. Og så holder den seg helt fin så lenge jeg ikke spiser noe annet enn det carnivore-kostholdet tillater.

Jeg ble forsøkt utredet for tarmproblemer allerede som baby, men de fant ingenting og foreldrene mine fikk bare beskjed om å ignorere diaréen min så lenge jeg var frisk ellers. "Hun er bare sånn", sa legene. 

Anonymkode: 79940...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...