Gå til innhold

Tips og triks for aleneforeldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir straks alenemor og har trålet nettet etter tips og triks :) Jeg håper de som har noen gode råd vil dele disse og at dette blir en hyggelig tråd. Selv ønsker jeg tips om alt fra å gjøre hverdagen enklere, et genialt produkt jeg kanskje ikke vet om og erfaringer fra hvordan dere ordnet dere da dere kom i samme situasjon. Hvor lang tid tok det før dere følte dere falt på plass i rollen? Noe dere ville gjort annerledes sett i retrospekt? Hvordan var samværsavtalen de første årene? Jeg lurer egentlig på alt :) og håper noen andre kan ha nytte av denne tråden også :) 

 

 

Anonymkode: 3f79b...88c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

100% alenemor her😊 samsoving reddet babytiden her i huset! Jeg sov nesten alltid godt, og sønnen min sov mye bedre inntil meg enn i vogna eller andre steder. 

Når jeg stort sett var ganske uthvilt og opplagt ble alt det andre mye lettere. 

Begynte å gå i åpen barnehage da han var bare 5 måneder,  og da fikk både han og jeg sosial stimuli. Gikk ellers mye på div barnevennlige konserter osv i permisjonen.  

Fikk gå på COS kurs på dagtid og kunne ta med babyen på kurset, anbefales!

Bruk bæretøy!

Stå på, dette klarer du fint! Og drit i husarbeid...ta unna den verste rotet , og spis fjordland med en hånd mens ungen sover på brystet ditt. 

 

 

Anonymkode: 6c9c2...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/25/2020 at 7:55 PM, AnonymBruker said:

100% alenemor her😊 samsoving reddet babytiden her i huset! Jeg sov nesten alltid godt, og sønnen min sov mye bedre inntil meg enn i vogna eller andre steder. 

Når jeg stort sett var ganske uthvilt og opplagt ble alt det andre mye lettere. 

Begynte å gå i åpen barnehage da han var bare 5 måneder,  og da fikk både han og jeg sosial stimuli. Gikk ellers mye på div barnevennlige konserter osv i permisjonen.  

Fikk gå på COS kurs på dagtid og kunne ta med babyen på kurset, anbefales!

Bruk bæretøy!

Stå på, dette klarer du fint! Og drit i husarbeid...ta unna den verste rotet , og spis fjordland med en hånd mens ungen sover på brystet ditt. 

 

 

Anonymkode: 6c9c2...547

Ja Fjordland er genialt! Eneste middagen jeg rakk å lage de første 9 månedene..👍😉🤣

Anonymkode: 8b69b...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...