AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1 Skrevet 24. februar 2020 Hei, Jeg er en av de som har reist mye med rutefly, men det er mange år siden forrige chartertur. Nå har jeg bestilt en tur for meg og 6-åringen. Funderte på dette med setevalg på flyet. Vi skal reise med Ving, og Sunclass airlines. Jeg kan betale for å velge seter i forkant, men det fremstår som veldig bortkastede penger for en 4-timers flight, og vi behøver ikke ekstra benplass eller noe (selv om det hadde vært fint). Jeg regner med vi uansett blir satt sammen. Det jeg lurer på: Er det mulig å be om andre seter ved innsjekk enn de man er tildelt? Vårt fly har en 2-4-2-konfigurasjon. Hadde vært veldig fint å få en toer, men er ikke sikkert vi bli plassert der. Er det i så fall mulig å endre ved innsjekk (forutsatt ledig), eller er man stuck der man blir plassert på charterfly? Dette er i mai, så antar det er kanskje er noe ledig siden det er utenom vanlig ferietid. På forhånd takk for svar. Anonymkode: 1a1c4...692 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #2 Skrevet 24. februar 2020 Dersom man har valgt å ikke betale for dette kan man ikke forvente å få det gratis ved innsjekkk. Anonymkode: 98498...c40 8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #3 Skrevet 24. februar 2020 Kan være. Det varierer fra selskap til selskap, og også fra person til person, til og med etter hvor travelt de har det og hvor lang køen er. Men stadig flere selskap sperrer for dette, for at flere skal betale. Om det er sjekk inn på nett kan det lønne seg å være veldig tidlig ute, om de har mulighet for setevalg her slik som for eksempel SAS har selv på lavpris. Skader jo aldri å spørre. Anonymkode: b4d90...315
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #4 Skrevet 24. februar 2020 Man får ikke endret seteplassering ved innsjekk, så skal man bytte da så er man avhengig av å bytte med andre passasjerer (som sikkert ikke er så hypp på å miste vindusplasseringen sin).. Sist jeg fløy med 2-4-2 var alle vindusplassene opptatt (forhåndsreservert), og jeg orka ikke å betale for å sitte i midten Anonymkode: 49ba9...c1f 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #5 Skrevet 24. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom man har valgt å ikke betale for dette kan man ikke forvente å få det gratis ved innsjekkk. Anonymkode: 98498...c40 Tja, det får man da på (mange) rutefly, så hvorfor det skulle være så utenkelig på charter skjønner jeg ikke. Men man er selvsagt stuck med de setene som er ledige. Anonymkode: 1a1c4...692 3
Kjetil E Skrevet 24. februar 2020 #6 Skrevet 24. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tja, det får man da på (mange) rutefly, så hvorfor det skulle være så utenkelig på charter skjønner jeg ikke. Men man er selvsagt stuck med de setene som er ledige. Anonymkode: 1a1c4...692 Ja men på charterfly fordeles setene 6 dager før avreise. Derfor er det UMULIG å endre sete ved innsjekk. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #7 Skrevet 24. februar 2020 Du får ikke endret sete på charter da mange har bestilt mat og taxfree. Bytter du sete med de blir det kaos for crewet. Så bruk hundringsene for å få setene dere ønsker, i stedet for å forvente at dere får de gratis ved innsjekk. Og ps, du blir alltid plassert sammen med små barn. Anonymkode: f30ca...464 3
Zenhouse Skrevet 24. februar 2020 #8 Skrevet 24. februar 2020 Betalte ikke for seter sist. Ringte ving, de sa sjansen var veldig stor for at vi som bestilte reise sammen, ble satt ved siden av hverandre. Reiste med min mor. Vi fikk plass sammen både på ut og hjemreise.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #9 Skrevet 24. februar 2020 Du kan risikere å ikke få sitte med barnet ditt. Og du kan ikke forvente at andre skal flytte seg for deg eller ditt avkom. Anonymkode: 23eec...ce0 1
Meadow Skrevet 24. februar 2020 #10 Skrevet 24. februar 2020 Sist vi fløy med Ving med 2-4-2 oppsett fikk vi en 2-seter, faktisk nøyaktig de samme setene begge veier. Uten å betale ekstra.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #11 Skrevet 24. februar 2020 Reiste med Ving i jula. Fikk beskjed på flyplassen om at det ikke var mulig å bytte sete. Ville betalt de ekstra kronene for å få setene jeg vil ha om jeg var deg. Anonymkode: 08967...b79
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #12 Skrevet 25. februar 2020 Vi(to stk) reiste med ving i desember. Fullt fly nedover, men vi fikk sitte sammen(tror heller det ikke var noe setevalg som jeg husker, for vi pleier alltid å betale mer for å sitte på første rad🤔). På turen hjem var ikke flyet fullt, så da fikk vi tildelt nødutgang(sammen) uten å ha betalt(eller spurt om) for det😁 Anonymkode: 81fe0...f00
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå