Gå til innhold

Klarer ikke komme i gang


Diana

Anbefalte innlegg

Jeg vil ned minst 10 kg. Helst 15. Men jeg sliter så sykt med å komme i gang. Motivasjonen er ikke eksisterende på tross av at jeg er stor og ser sånn som dette ut 😣😔

Jeg svømmer 2-3 ganger i uken og trene noe styrke innimellom. Er v kostholde jeg sliter mest med. 

Noen andre som sliter med å komme i gang eller som har komt over kneika og vil gi noen tips? Jeg veier 80 kg og er 164 😭

IMG_20200224_083108.jpg

IMG_20200224_083122.jpg

Endret av Diana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nesten bare bestemme deg for det, og så gjøre det som trengs. Det eneste som funker for å gå ned i vekt er kaloriunderskudd. Så enkelt er det. Hvis motivasjonen din er på plass, så klarer du det. Kosthold er alt. Jeg er like høy som deg, eller 1 cm høyere. Jeg har gått ned fra 84 kg til 64 kg bare ved kosthold og å være litt mer fysisk aktiv. Ingen trening. Jeg telte kalorier i begynnelsen, og da så jeg fort resultater. Det var veldig motiverende å gå ned 1-1,5 kg i begynnelsen. Nå går jeg sakte, men sikkert ned. Teller ikke kalorier lenger. Den siste måneden kjenner jeg at kroppen endelig har vendt seg til å spise mindre.

Du sier du ikke er motivert. Ville jobbet med å finne motivasjonen din. En motivasjonsfaktor burde jo først og fremst være helsen din..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diana skrev:

Noen andre som sliter med å komme i gang eller som har komt over kneika og vil gi noen tips? Jeg veier 80 kg og er 164 😭

Hmm, du ser ikke spesielt stor ut (på bildene), så du har sannsynligvis en god del muskler inni deg. Du trener flere ganger i uken. Det er bra! Jo mer muskler, jo høyere forbrenning. Det bør i teorien gjøre det lettere for deg å gå ned i vekta.

Hvis man ønsker å gå ned i vekta, er som noen påpekte - kostholdet man bør tenke på. Det sies at "trening er gram, kosthold er kilo". Hver gang jeg går ned i vekta (har gjort det flere ganger 🙈), er den første uken alltid verst. Sultfølelsen / søtsug, osv... Men med en gang du går over denne fasen, blir det mye lettere. Det krever helt klart at du har viljen til å gå ned i vekta. Ikke bare "kanskje" eller "prøve litt". 

Finn frem motivasjonen. Heng opp bildene av deg ved arbeidsbordet eller ha som bakgrunnen til mobilen hvis det hjelper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...