Gå til innhold

Blitt presset i forbindelse med abort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg valgte for 4 uker siden å gjennomføre en abort da jeg ble gravid. Jeg gikk på prevensjon men hadde i dagene før vært syk med ett lengere magevirus. Jeg burde vist bedre og brukt kondom, men tenkte altså ikke på det der og da. 

Han jeg hadde sex med og jeg hadde da nettopp blitt sammen og da jeg delte dette med han var han helt tydelig på at han ønsket abort. Han sa livet ville bli ødelagt med barn og at dette var viktig for han.

Jeg gikk noen runder med meg selv og konkluderte ( i ettertid innser jeg at jeg valgte som jeg gjorde etter enormt press fra han) med at jeg burde ta abort.

Aborten gjennomført for 4 uker siden og i morgen skal jeg ta graviditetstest.. jeg har sagt at aborten var "vellykket " i følge sykepleier på vakt på gynekologisk avdeling men typen min er fast bestemt på at test ikke er godt nok og han krever ultralyd.  Jeg orker ikke tanken på mer sykehus nå samtidig som jeg har gitt han tilbakemelding på at jeg ikke tror jeg klarer å fortsette dette forholdet.  Han ble imidlertid helt fra seg og KREVER nå å være med på ultralyd for å se at jeg faktisk tok abort. Jeg ble sittende i sjokk og vet ikke hvordan jeg skal gripe an dette. Har han noe som helst krav om og bli med på ultralyden?? Jeg må jo også gjøre dette privat da det ikke er etter anbefaling av sykehuset.  Han har sagt at jeg må dekke dette selv og at han ser på det som en selvfølge at jeg gjør det "for han". 

Hvordan ville tenkt om hvordan han går frem i denne situasjonen? Hvordan ville dere reagert? 

Takknemlig for alle svar.

Anonymkode: 73cc1...9c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurt ham om hvorfor han ikke passer seg og bruker kondom når han er så redd for å bli far. 

Han kan ikke kreve noe som helst, da det ikke finnes beviser for at det faktisk var hans avkom du var gravid med 

Anonymkode: 06c62...7e6

• Liker 8
Skrevet

Selvfølgelig trenger du ikke gjennomføre en ultralyd, og du trenger i hvert fall ikke la han være med. 

Nei, det er ingen selvfølge at du gjør det for han og hvis han vil du skal gjøre det er det bare rett og rimelig at han tar kostnaden. 

Dropp fyren. Og så må du minne han på at han må ta ansvar for egen prevensjon. 

• Liker 7
Skrevet

Han har ingen krav rundt behandlingen av deg som pasient. Han ville ikke hatt krav om det var bevist at han var faren heller. Han kan ikke stille krav noe mer enn om du var operert for blindtarm.

Jeg ville sagt til ham at her er det du som bestemmer, din kropp. Om ultralyd er viktig for ham, kan du stille, men han må bestille og betale. Det er ikke nødvendig for deg, du stoler på gravidtesten. (Og hvis du ikke vil, så sier du bestemt at det ikke er aktuelt). Og at forholdet er over, du vil ikke være med en mann som oppfører seg slik han har gjort. Anbefaler at han tar ansvar selv med kondom neste gang.

Anonymkode: ef4f7...cfc

• Liker 9
Skrevet

Du skal til UL fordi en annen krever det? Orker ikke å skrive det jeg tenker om både deg og han

Anonymkode: 2438c...420

• Liker 3
Skrevet (endret)

Du fikk i det minste avdekket disse sidene ved han på et stadie hvor det er mulig å komplett bryte med han. 

Nei, han har ikke krav på noe. Han ihvertfall ikke noe krav på å stå ovenfor deg mens du blir undersøkt som om kroppen din er en fiende og at fosteret var en ondartet svulst. Og jeg kan love deg at det er ikke noe respekt å få fra han etter at noe slikt er overstått.
Ta vare på alle meldinger. Det kan hende at du er på et bedre mentalt sted senere og bedre i stand til å bli indignert og forarget.

Endret av MuffinStud
  • Liker 3
Skrevet

Han synes jeg du skal gjære det slutt med på dagen.

Han eier åpenbart ikke empati, og er en ordentlig drittsekk. Det er selvsagt greit at han ikke ønsker barn så tidlig i en relasjon (eler i det hele tatt), men han trenger ikke oppføre seg som et rasshøl.

UL får dere ikke på sykehuset bare fordi han vil, og du er helt garantert ikke gravid når testen viser negativt og hcg er senket/lavt.

Spar pengene, og helt seriøst: ha selvrespekt nok til å vite når en mann ikke er verdt tiden din.

Anonymkode: 44d16...e8d

• Liker 2
Skrevet

Som alle sier så kan ikke han kreve en dritt. Gjør deg selv en stor tjeneste å gå fra dette mennesket. Du fortjener så mye bedre❤️

• Liker 2
Skrevet

Han har ingen rettigheter til å bestemme eller få innsyn i noe som har med din helse å gjøre. Uansett. 

Og jeg hiver meg med på dump ham! 

Skrevet

Han har ingen rettigheter overhodet og jeg hadde dumpet han så fort det lar seg gjøre, høres ut som en empatiløs drittsekk.

Skrevet

Stadig færre menn ønsker seg barn. Men da bør de ta ansvar og sterilisere seg. Noe som er blitt mer vanlig i Sverige enn for 10 år siden der stadig flere unge menn på 27+ steriliserer seg...

Anonymkode: 45b31...bdf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...