Gå til innhold

Leier du ut til innvandrere???


LilleBille

Anbefalte innlegg

Dagbladet

Selv har jeg leid ut til både norske og utenlandske.. og har stort sett hatt bare gode erfaringer.

Faktisk bedre med utlendingene enn med en del av de norske... og de eneste jeg ikke vil leie ut til lenger er unge svenske gutter.. :wink: - alt for mye bråk med dem (generaliserer ikke i det hele tatt jeg..)

Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Tror nok jeg hadde vært veldig skeptisk.

Jeg har tidligere bodd i et område med veldig høy andel fremmedspråkelige og har erfaring derfra på godt og ondt. Jeg vet at gruppen ikke er homogen og har selv venner med annen bakgrunn, men allikevel....

Jeg hadde heller ikke leid ut til noen med husleiegaranti fra sosialkontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Uavhengig av hva jeg ville ha gjort; prinsippiellt mener jeg det skal være slik at man skal få leie ut til hvem man vil. I dag kan man jo klage inn slikt, si det er diskriminerende etc. Det synes jeg blir veldig feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paradokset
Uavhengig av hva jeg ville ha gjort; prinsippiellt mener jeg det skal være slik at man skal få leie ut til hvem man vil. I dag kan man jo klage inn slikt' date=' si det er diskriminerende etc. Det synes jeg blir veldig feil[/quote']

Regner med at du da synes det også er greit at bedriftseiere eksempelvis også har rett til å ikke ansette kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest utleier

Jeg leier helst ut til par eller enslige for det er en liten leilighet. Hvis de kan betale for seg er hudfarge eller nasjonalitet uvesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkedaten

Selv har jeg leid ut til både norske og utenlandske.. og har stort sett hatt bare gode erfaringer.

Faktisk bedre med utlendingene enn med en del av de norske... og de eneste jeg ikke vil leie ut til lenger er unge svenske gutter..  :wink: - alt for mye bråk med dem (generaliserer ikke i det hele tatt jeg..)

Hva med deg?

Jeg har ikke noe plass å leie ut, men det du sier kan jeg bekrefte. Det er en sosialleilighet rett over gangen der jeg bor, og innvandrere som leier er betraktelig roligere/hyggeligere enn nordmenn som leier der.

Litt unfair sammenligning, kanskje, siden de norske har hatt stoff- eller alkoholproblemer. Men lell :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Har nettopp flyttet til en blokk hvor det er sånn ca 50% norske og 50% innvandrere. Det funker helt fint, og jeg er glad for at jeg flyttet hit. Folk er snille og høflige. Ved den ene naboleiligheten bor det en pakistansk småbarnsfamileie, ved den andre en afrikansk. Begge er veldig hyggelige. :)

Helt greit for meg å ta taxi med en utledning, men forsiktighetsregler praktiserer jeg uansett. Gir kortet ved begynnelsen av drosjeturen, setter meg alltid bak.

Ja, jeg kunne godt leid ut til en innvandrer, så lenge han ga et godt førsteinntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt referanser jeg, fra tidl utleiere evnt. elelrs ville jeg gått på magefølelsen uansett hudfarge.

Ville vært mer skeptisk til sosialklienter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gaja ii

en kompis leide ut til en pakistansk familie. det gikk helt fint det; helt til kona reiste på ferie. da satt det igjen 5 voksne mannfolk som ikke klarte å gjøre noen ting; det ble ikke ryddet eller vasket, søpla ble ikke tatt ut. de følte seg visst veldig flinke fordi de klarte å få i seg maten selv..

så jeg ville vel helst leid ut til innvandrerKVINNER :wink:

ellers må vel en mannlig kjemistudent være den perfekte hybelboer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...