Gå til innhold

Flytte til Porsgrunn/Skien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gi meg for og imot til å flytte til Skien/Porsgrunn. Familie på 4, barna er 11 og 15. 

Anonymkode: 98a44...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En flott kombinasjon av byliv og land, begge byene har kultur og er sosiale :)

Anonymkode: 547b2...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En flott kombinasjon av byliv og land, begge byene har kultur og er sosiale :)

Anonymkode: 547b2...d87

Nå bor vi i en liten by på sørlandet. Er det stor kulturforskjell ?

Anonymkode: 98a44...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå bor vi i en liten by på sørlandet. Er det stor kulturforskjell ?

Anonymkode: 98a44...486

Ja, jeg tror det er friere og åpnere. :)

Anonymkode: 547b2...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bodd i Skien fra jeg var barn, er nå 32 år gammel og ser veldig fremtil å flytte herfra i år. Har dessverre mye negative erfaringer herfra, ble mobbet hele barne og ungdomsskolen her, lærerne så, men gjorde ingenting med det. Dessverre deltok en lærer i mobbingen siste året på ungdomsskolen.. Så det å gå på skole her har jeg veldig dårlig erfaring med, men dette er selvfølgelig mange år siden.

MEN Skien har et stort rusmiljø! Byen har et hardt miljø og det mangler ikke på narkotika i denne byen, dessverre. Nylig er det et dødsdømt som florerer rundt her og tre unge mennesker har nylig mistet livet.

Porsgrunn er dessverre ikke stort bedre. 

Anonymkode: e9de6...ed6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det veldig stor forskjell på Porsgrunn og Skien da. Porsgrunnsfolk er etter min erfaring svært overlegne og selvopptatte, mens Skiensfolk er mye mer åpne og jordnære. Nå snakke jeg om de unge voksne, fra rundt 16-23 år. Selvfølgelig vil alle oppleve ting ulikt, men min erfaring er at miljøet blant unge folk i Porsgrunn er rimelig dårlig. Mye mobbing og fokus på status og penger. Folk jeg har møtt fra Skien er en helt annen art. 

Jeg vil si Skien har mer å by på når det kommer til naturopplevelser og rolige, familievennlige omgivelser. Porsgrunn er mer bare by - mener i alle fall jeg. Har bodd begge steder, og må si at det å flytte fra Porsgrunn til Skien var en fryd. Ble en helt annen verden. Mye mer å finne på - der har man både sentrum med koselige kafeer og kjøpesenter, så har man Herkules hvor de har alt man trenger, og mange flotte naturområder. Vil absolutt anbefale å bo på nord-siden av byen (Gjerpen, Venstøp, Rising osv.), spesielt ettersom du barn. Vil også si det er der de fineste landskapene ligger.

Synes absolutt det er en god idé å flytte til Porsgrunn/Skien. Så blir valget mer mellom hvorvidt dere ønsker "kun" by eller en god blanding. Så kan du jo også ta det jeg skrev overfor i betrakting. Men det er sikkert noen som er uenig med meg også :)

Anonymkode: 36626...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Bodd i Skien fra jeg var barn, er nå 32 år gammel og ser veldig fremtil å flytte herfra i år. Har dessverre mye negative erfaringer herfra, ble mobbet hele barne og ungdomsskolen her, lærerne så, men gjorde ingenting med det. Dessverre deltok en lærer i mobbingen siste året på ungdomsskolen.. Så det å gå på skole her har jeg veldig dårlig erfaring med, men dette er selvfølgelig mange år siden.

MEN Skien har et stort rusmiljø! Byen har et hardt miljø og det mangler ikke på narkotika i denne byen, dessverre. Nylig er det et dødsdømt som florerer rundt her og tre unge mennesker har nylig mistet livet.

Porsgrunn er dessverre ikke stort bedre. 

Anonymkode: e9de6...ed6

Mente dødsdop.

 

Anonymkode: e9de6...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Porsgrunn hele mitt liv. Ja, selvsagt er det rus og greker her også sol i andre byer, men jeg vil si at jeg har hatt en veldig fredelig og fin barndom. Driver ikke med rus, og svært få av mine venner har drevet med det (og de få som gjorde, har jeg ikke kontakt med). 

Det jeg liker best med Porsgrunn, er at det er en fin kombinasjon av by og landliv. Hverken Skien eller Porsgrunn er store byer, men det er jo flere handlesentere i nærheten her, restauranter og uteliv, og allikvel så kan jeg gå i 10 min anfre retningen, så er det gårder med hester på. Du skjønner tegninga. 

 

Anonymkode: 107d7...ef8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Bodd i Skien fra jeg var barn, er nå 32 år gammel og ser veldig fremtil å flytte herfra i år. Har dessverre mye negative erfaringer herfra, ble mobbet hele barne og ungdomsskolen her, lærerne så, men gjorde ingenting med det. Dessverre deltok en lærer i mobbingen siste året på ungdomsskolen.. Så det å gå på skole her har jeg veldig dårlig erfaring med, men dette er selvfølgelig mange år siden.

MEN Skien har et stort rusmiljø! Byen har et hardt miljø og det mangler ikke på narkotika i denne byen, dessverre. Nylig er det et dødsdømt som florerer rundt her og tre unge mennesker har nylig mistet livet.

Porsgrunn er dessverre ikke stort bedre. 

Anonymkode: e9de6...ed6

Minner om byen vi bor nå, mye narkotika her også. Og mobbing. Dette var trist å lese.

Anonymkode: 98a44...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narkotika er det så overalt, men de gode miljøene er  i Skien :)

Anonymkode: 547b2...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det veldig stor forskjell på Porsgrunn og Skien da. Porsgrunnsfolk er etter min erfaring svært overlegne og selvopptatte, mens Skiensfolk er mye mer åpne og jordnære. Nå snakke jeg om de unge voksne, fra rundt 16-23 år. Selvfølgelig vil alle oppleve ting ulikt, men min erfaring er at miljøet blant unge folk i Porsgrunn er rimelig dårlig. Mye mobbing og fokus på status og penger. Folk jeg har møtt fra Skien er en helt annen art. 

Jeg vil si Skien har mer å by på når det kommer til naturopplevelser og rolige, familievennlige omgivelser. Porsgrunn er mer bare by - mener i alle fall jeg. Har bodd begge steder, og må si at det å flytte fra Porsgrunn til Skien var en fryd. Ble en helt annen verden. Mye mer å finne på - der har man både sentrum med koselige kafeer og kjøpesenter, så har man Herkules hvor de har alt man trenger, og mange flotte naturområder. Vil absolutt anbefale å bo på nord-siden av byen (Gjerpen, Venstøp, Rising osv.), spesielt ettersom du barn. Vil også si det er der de fineste landskapene ligger.

Synes absolutt det er en god idé å flytte til Porsgrunn/Skien. Så blir valget mer mellom hvorvidt dere ønsker "kun" by eller en god blanding. Så kan du jo også ta det jeg skrev overfor i betrakting. Men det er sikkert noen som er uenig med meg også :)

Anonymkode: 36626...1e2

Det syns jeg var et rart utsagn, at Porsgrunnsfolk er mer overlegne og selvopptatte enn Skiensfolk? Min erfaring er at vi anser alle fra Grenland, og at det er i liten grad forskjell på Skien og Porsgrunn sånn sett :)

 

Anonymkode: 107d7...ef8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Bodd i Skien fra jeg var barn, er nå 32 år gammel og ser veldig fremtil å flytte herfra i år. Har dessverre mye negative erfaringer herfra, ble mobbet hele barne og ungdomsskolen her, lærerne så, men gjorde ingenting med det. Dessverre deltok en lærer i mobbingen siste året på ungdomsskolen.. Så det å gå på skole her har jeg veldig dårlig erfaring med, men dette er selvfølgelig mange år siden.

MEN Skien har et stort rusmiljø! Byen har et hardt miljø og det mangler ikke på narkotika i denne byen, dessverre. Nylig er det et dødsdømt som florerer rundt her og tre unge mennesker har nylig mistet livet.

Porsgrunn er dessverre ikke stort bedre. 

Anonymkode: e9de6...ed6

Veldig trist å høre at du har opplevd mobbing! Men som du sier er det lenge siden og jeg mener mobbing generelt sett blir slått veldig mye hardere ned på nå. 

Jeg tenker at rus finnes det over alt. Jeg har aldri opplevd noe som helst i forhold til rus der. Tenker det handler om hvem man henger med. Så lenge man ikke oppsøker slike miljøer skal det godt gjøres å merke noe til det. 

Anonymkode: 36626...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i Porsgrunn hele mitt liv. Ja, selvsagt er det rus og greker her også sol iandre byer, men jeg vil si at jeg har hatt en veldig fredelig og fin barndom. Driver ikke med rus, og svært få av mine venner har drevet med det (og de få som gjorde, har jeg ikke kontakt med). 

Det jeg liker best med Porsgrunn, er at det er en fin kombinasjon av by og landliv. Hverken Skien eller Porsgrunn er store byer, men det er jo flere handlesentere i nærheten her, restauranter og uteliv, og allikvel så kan jeg gå i 10 min anfre retningen, så er det gårder med hester på. Du skjønner tegninga. 

 

Anonymkode: 107d7...ef8

Ikke greker :ler: mente greier, og ikke sol, skulle stå som. 

Anonymkode: 107d7...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det syns jeg var et rart utsagn, at Porsgrunnsfolk er mer overlegne og selvopptatte enn Skiensfolk? Min erfaring er at vi anser alle fra Grenland, og at det er i liten grad forskjell på Skien og Porsgrunn sånn sett :)

 

Anonymkode: 107d7...ef8

Kan hende det er sånn i voksen-miljøet. Nå snakker jeg om ungdom/ung voksen-miljøet. Har veldig mye erfaring med folk fra både Skien og Porsgrunn og det er bare slik jeg har opplevd det. 

Anonymkode: 36626...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, mye positivt men også noe negativt. Men man kan ikke få i pose og sekk. Hvordan er jobbmulighetene ? Vi har kun vidergående utdanning, jeg innen helse og han innen mekanisk.

Anonymkode: 98a44...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, mye positivt men også noe negativt. Men man kan ikke få i pose og sekk. Hvordan er jobbmulighetene ? Vi har kun vidergående utdanning, jeg innen helse og han innen mekanisk.

Anonymkode: 98a44...486

Vil si det er ganske gode jobbmuligheter!

Anonymkode: 36626...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm. Litt merkelige svar du har fått her. At Porsgrunn er "bare by"? Personen som skrev det har vel da knapt beveget seg utenfor døren. Her har vi en nydelig skjærgård, og flotte åser å gå tur i. 

Jeg bor i Porsgrunn og har bodd i Skien tidligere. Både som barn og voksen. Har også bodd i flere andre byer i nesten alle landsdelene. 

Har ikke merket noe til det voldsomme rusproblemet. Det finnes uansett overalt, men er jo lett å unngå. 

Har barn, to ungdommer og en yngre. Skolene de går på er bra, de har gode og sunne venner og de trives. Det er veldig gode tilbud av idrett og andre aktiviteter. 

Porsgrunn er ikke en stor by men stor nok. Spesielt med tanke på at Skien ligger rett ved siden av, de henger egentlig helt sammen. Innen en halvtimes kjøring har du flere andre byer og tettsteder. Totalt sett er derfor markedet for jobb, kultur osv veldig stort. 

Anonymkode: 65976...623

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Minner om byen vi bor nå, mye narkotika her også. Og mobbing. Dette var trist å lese.

Anonymkode: 98a44...486

Arendal?

Jeg bor her nå, oppvokst i Skien. Det er lettere å bli kjent med folk i Skien, de er mer åpne og rett fram. Vil flytte tilbake. 

Anonymkode: 5196c...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arendal?

Jeg bor her nå, oppvokst i Skien. Det er lettere å bli kjent med folk i Skien, de er mer åpne og rett fram. Vil flytte tilbake. 

Anonymkode: 5196c...e53

Nei, en liten by vest for Kristiansand.

Anonymkode: 98a44...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilflytter til Porsgrunn. Så fort det er mulig skal jeg flytte vekk 😂

 

det skjer mye her. Men dette er absolutt ikke byen for meg. 

Anonymkode: 1f2d9...031

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...