AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 Lagde nylig profil. Har allerede 30 matcher. Er bare noen som har sendt meldinger, som jeg fant ut egentlig ikke var noe. Jeg er litt for sjenert for å sende meld først. Hvor lang tid er det vanlig at det går fra en har fått match til en sender melding, og hvor vanlig er det å ikke høre noe fra matcher? Jeg er vel ganske gjennomsnittlig av utseende og er 38. Synes forresten at det er veldig mange modellpene menn, og få vanlige. Er det fordi de med flest likes kommer opp først? Får matcher med menn jeg tviler litt på at jeg hadde blitt sjekka opp av på byen. Anonymkode: 080fc...9a3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 Veldig mange menn sveiper høyre på nesten alle og sorterer etterpå. Min erfaring var å vente på at de tok kontakt, de som ikke tok kontakt var heller ikke særlig interessert hvis jeg gjorde det. Slik var det også med ham jeg slettet Tinder med 💗 Anonymkode: 073b2...e8b 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #3 Skrevet 23. februar 2020 Og vær forsiktig... min psykopat-eks som drev med psykisk mishandling er der. Og unner ikke min verste fiende det marerittet det var å være sammen med han. Vet at han er på tinder. Mye rart der, så vær obs på varsellamper, F eks om mannen er veldig «på» helt fra starten og sender lange meldinger om hvor søt du var osv. Obs. Anonymkode: d23ff...269 3
OnFire Skrevet 24. februar 2020 #4 Skrevet 24. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig mange menn sveiper høyre på nesten alle og sorterer etterpå. Min erfaring var å vente på at de tok kontakt, de som ikke tok kontakt var heller ikke særlig interessert hvis jeg gjorde det. Slik var det også med ham jeg slettet Tinder med 💗 Anonymkode: 073b2...e8b Merkelig. At dama tar kontakt er jo positivt. 2
Katten.2.0 Skrevet 24. februar 2020 #5 Skrevet 24. februar 2020 1 hour ago, OnFire said: Merkelig. At dama tar kontakt er jo positivt. Men er man interessert tar man gjerne kontakt før dama. Om man ikke er ut logget på tidspunktet eller opptatt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #6 Skrevet 24. februar 2020 Du må regne med at maaange aldri vil ta kontakt, og i tilllegg må du luke ut alle som bare er ute etter sex (forutsatt at du er ute etter noe mer seriøst.) Mange menn sveiper fort og bare basert på bildene, de leser ofte ikke det som står i profilen før de evt får match. Jeg har i grunnen hatt god erfaring med å være den som har tatt kontakt, ble et forhold ut av det en gang (selv om det bare varte i 1,5 år), og har ellers ført til noen første dater (men som da ikke har blitt noe mer). Jeg tenker litt sånn at det er naturlig at den siste som sveiper til høyre tar kontakt. Altså hvis matchen kommer når du sveiper, så bør du sende første melding. Men vær forberedt på at en god del ikke svarer, og noen fjerner kanskje matchen når du tar kontakt. Det gjelder å være litt hardhudet... Men når det er sagt, når man har vært på Tinder en stund så blir man mer kritisk på hvem man selv sveiper til høyre, man gjør seg en del erfaringer. Feks at de som kun har bilder og null tekst sjeldent er ute etter noe seriøst/varig. Det gjelder i alle fall menn i 40-årene. Anonymkode: bc890...82e 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #7 Skrevet 24. februar 2020 7 hours ago, Katten.2.0 said: Men er man interessert tar man gjerne kontakt før dama. Om man ikke er ut logget på tidspunktet eller opptatt. Gjør man det? Det er ikke deg selv du snakker om nå da? Anonymkode: fb2f6...920
OnFire Skrevet 24. februar 2020 #8 Skrevet 24. februar 2020 (endret) 9 timer siden, Katten.2.0 skrev: Men er man interessert tar man gjerne kontakt før dama. Om man ikke er ut logget på tidspunktet eller opptatt. Ikke nødvendigvis. Jeg har en del matcher liggende, som jeg kan være interessert i, som jeg ikke har skrevet til og som ikke har skrevet til meg heller. Endret 24. februar 2020 av OnFire 3
Xcase33 Skrevet 24. februar 2020 #9 Skrevet 24. februar 2020 15 hours ago, AnonymBruker said: Lagde nylig profil. Har allerede 30 matcher. Er bare noen som har sendt meldinger, som jeg fant ut egentlig ikke var noe. Jeg er litt for sjenert for å sende meld først. Hvor lang tid er det vanlig at det går fra en har fått match til en sender melding, og hvor vanlig er det å ikke høre noe fra matcher? Jeg er vel ganske gjennomsnittlig av utseende og er 38. Synes forresten at det er veldig mange modellpene menn, og få vanlige. Er det fordi de med flest likes kommer opp først? Får matcher med menn jeg tviler litt på at jeg hadde blitt sjekka opp av på byen. Anonymkode: 080fc...9a3 Tinder og online dating er kvinners marked. Du kan velge og vrake der. Du forstår at av de 16 mulige Myers Briggs personlighetstypene så er det kanskje 3-4-5-6 som både sjekker deg opp på byen og ihvertfall på Tinder? vet ikke hvilken type mannfolk du liker men just saying.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #10 Skrevet 24. februar 2020 Vel jeg liker genuine, åpne menn som enten er trygge i seg selv, eller ikke prøver å dekke over usikkerhet, som jo de fleste mennesker har. Jeg mener mer at disse modellpene mennene sannsynligvis hadde sjekket opp andre damer enn meg irl, men det er jo klart at man blir fristet når man får match,og skal jo ikke forhåndsdømme heller. Er vanskelig å vite hvor man selv ligger sånn atraktivitetsmessig når en ikke har vært single på veldig mange år. TS Anonymkode: 080fc...9a3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #11 Skrevet 24. februar 2020 32 minutter siden, Xcase33 skrev: just saying Si meg, har du hatt et eneste innlegg det siste året som ikke har handlet om Myers Briggs, noe som 99,9% av KG ikke gidder å bry seg om? Anonymkode: ac48e...c7e 5
Xcase33 Skrevet 24. februar 2020 #12 Skrevet 24. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Si meg, har du hatt et eneste innlegg det siste året som ikke har handlet om Myers Briggs, noe som 99,9% av KG ikke gidder å bry seg om? Anonymkode: ac48e...c7e Hva som gjør at du er overbevist om at din mening representerer 99,9% av KG sin mening egentlig? Videre så er du veldig off-topic og lite respektfull ovenfor andres meninger. Hvis du ikke er enig så deg om det. Måten du reagerer på her er både imot regelverket og normal folkeskikk. Skjerp deg! Tør du ikke stå frem med ditt egentlig brukernavn heller? ikke rart det...da har du ihvertfall vett nok til å skamme deg innerst inne. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #13 Skrevet 24. februar 2020 9 minutter siden, Xcase33 skrev: Hva som gjør at du er overbevist om at din mening representerer 99,9% av KG sin mening egentlig? Videre så er du veldig off-topic og lite respektfull ovenfor andres meninger. Hvis du ikke er enig så deg om det. Måten du reagerer på her er både imot regelverket og normal folkeskikk. Skjerp deg! Tør du ikke stå frem med ditt egentlig brukernavn heller? ikke rart det...da har du ihvertfall vett nok til å skamme deg innerst inne. Jo, du har selvsagt rett i alt du skriver. Jeg lot meg rive med i et øyeblikks irritasjon, og skal sitte i skammekroken resten av dagen. INFP-a. Anonymkode: ac48e...c7e
Xcase33 Skrevet 24. februar 2020 #14 Skrevet 24. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, du har selvsagt rett i alt du skriver. Jeg lot meg rive med i et øyeblikks irritasjon, og skal sitte i skammekroken resten av dagen. INFP-a. Anonymkode: ac48e...c7e Du hadde ikke noe godt svar på hva som lå bak din overbevisning om at du representerer 99,9% av hva KG mener forresten? Flott å se at du er flink til å underbygge ironien din her. Jeg ser hvor tankene og hvilket perspektiv du egentlig sitter med i det første innlegget ditt. INFP MBTI er assosiert med ganske mye mer IQ enn det du gir inntrykk av her. Nivået ditt måles egentlig utfra at du selvutnevner din mening som 99,9% treffsikker iforhold til den du diskuterer med. Det blir litt av en utfordring å underbygge akkurat den påstanden...faktisk på nivå med unger i barnehagen spør du meg. Så du virker ikke oppegående i det hele tatt for å si det rett ut. Ser for meg at du er ganske umoden og tror at du er en INFP etter å ha tatt en test online. MBTI tester har veldig lite med Myers Briggs å gjøre du. Foreslår du kommer tilbake om noen måneder etter du har lært deg hva Myers Briggs egentlig er for noe. En annen ting, Myers Briggs forutsetter at du ikke har noen underliggende personlighetsforstyrrelser eller andre mental health issues. Enten forstår du ikke bedre på verken en god eller dårlig dag, ellers så bunner idiotien din her ut i sistnevnte.
Okapi Skrevet 24. februar 2020 #15 Skrevet 24. februar 2020 Dette er ikke første gangen noen himler med øynene over MBTI-fetisjen din, da. Det er påfallende hvordan du tar det opp i nær sagt hvert eneste innlegg du skriver, selv om bransjen stort sett er samstemt om at det ikke er hold i påstandene. Enkelte vil gå så langt som å kalle hele opplegget pseudovitenskap. For all del, det er jo litt morsomt, og det er jo hakket mer presist enn horoskop. Tar slike tester av og til selv, og har inkludert personlighetstypen i Tinder-profilen til tider. Det virker bare som om du tar det bittelitt mer alvorlig enn hva sunt er, er dønn overbevist om sannhetsgehalten i det, og er så monomant opptatt av det at du knapt klarer å skrive et innlegg uten å ta det opp. 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #16 Skrevet 24. februar 2020 Tilbake til ts sitt spørsmål kanskje?? Utrolig hvordan noen bruker alle muligheter til å diskutere egne ting.... Til ts: Man kan fort få noen matcher, men mange tar ikke kontakt. Mange svarer heller ikke på meldinger. Så som flere sier: Vær litt hardhudet i dette. Skriv gjerne en melding selv, bare et kort "Hei! Hvem er du, du ser hyggelig ut!" eller noe sånt. Leser mannen meldingen og ikke svarer, bare slett matchen. Svarer han, kan du se om du liker hvordan han skriver. Er det noe du reagerer negativt på, slett matchen. Det å finne noen på Tinder er virkelig som å lete etter fine steiner på en stor strand. Du må gå gjennom mange og være klar for å kaste en del... Anonymkode: ef06c...783 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #17 Skrevet 24. februar 2020 Hehe, artig med avsporing. Takk til deg over her. Ja, må vel være litt aktiv jeg også, og ikke bare vente. Vanskelig det her. Har bare lyst til å komme igang med datinga 😅. Hilsen ts (ENFP by the way) Anonymkode: 080fc...9a3 2
Xcase33 Skrevet 25. februar 2020 #18 Skrevet 25. februar 2020 22 hours ago, Okapi said: Dette er ikke første gangen noen himler med øynene over MBTI-fetisjen din, da. Det er påfallende hvordan du tar det opp i nær sagt hvert eneste innlegg du skriver, selv om bransjen stort sett er samstemt om at det ikke er hold i påstandene. Enkelte vil gå så langt som å kalle hele opplegget pseudovitenskap. For all del, det er jo litt morsomt, og det er jo hakket mer presist enn horoskop. Tar slike tester av og til selv, og har inkludert personlighetstypen i Tinder-profilen til tider. Det virker bare som om du tar det bittelitt mer alvorlig enn hva sunt er, er dønn overbevist om sannhetsgehalten i det, og er så monomant opptatt av det at du knapt klarer å skrive et innlegg uten å ta det opp. Bransjen? hvem sikter du til egentlig? Slike tester? tror du har misforstått litt jeg. Det er ingen tester som kan gi deg MBTI koden din eller andres. Du skriver masse om hvor diskvalifserende MBTI er. Kan du begrunne hvorfor du synes det? og referere til "andre", "bransjen" "enkelte" er egentlig ikke noen kvalifiserende argumenter i noen diskusjon. Jeg kan og si at jeg har en kompis som er verdens ledende innen fagfeltet og er enig med meg. Hvilken verdi har det? Klarer du ikke ordentlig å begrunne hvorfor du mener MBTI er helt tullete? folk som argumenterer på den måten du gjør er ikke særlig oppegående, beklager å måtte si det. Hva med at du setter deg inn i hva Myers Briggs faktisk er før du uttaler deg og hever din egen standard litt mer? både iforhold til måten du argumenterer på og fremlegger dine synspunkter. Når vi ikke er enige med hverandre...skal vi da stå å himle med øynene ? du argumenterer og begrunner synspunktene dine på nivå med en 5 klassing....på ungdomsskolen lærer man kildehenvisning så det er ingen overdrivelse. Skjerp deg...
frujeans Skrevet 25. februar 2020 #19 Skrevet 25. februar 2020 Jeg har bare positive erfaringer med å ta kontakt først. Hvis jeg virkelig liker en mann så hvorfor vente og se om de tar kontakt? Bedre å få til en date tidlig for å se hvordan de er enn å skrive masse frem og tilbake før en date. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå