Gå til innhold

CREAM OF TARTAR


liv1

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva cream of tartar er. Og kan jeg få kjøpt det her i Norge?

Har sett det bli brukt en del i Engelske oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få kjøpt det på apoteket.

Pleierbare å bruke tilsvarende mengde med bakepulver jeg og det går fint det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det oversatt til noe sånn som 'krem o tartari'....

Jeg har heldigvis kjøpt opp ett lager etter forrige USA tur...

Cream of tartar sammen med "baking soda" blir "baking powder"... kanskje du bare kan benytte vanlig bakepulver :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det på apoteket

Klippet fra krem.no

Creme of tartar er det samme som Kremotartari på Norsk. Kremotartari er salt av vinsyre og benyttes bl.a som èn av mange syrer i bakepulver. Kort fortalt utvilker denne syra kullsyregass når den reagerer med natriumbikarbonat (natron). Det er ikke vanlig å bruke dette stoffet som hevemiddel alene. Kremotartari benyttes av og til i konditorier, da for å forhindre krystallisering ved koking av sukker (som benyttes til dekorasjonsarbeider).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke igjen den siden jeg fant ut av dette på for en stund siden.. Men som nevnt over her blir baking soda og crem og tartar, bakepulver.

Så da må du bytte ut både cram of tartar og natron (soda), plusse sammen disse to verdiene og ta den mengden med balepulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Er det noen som vet hva cream of tartar er. Og kan jeg få kjøpt det her i Norge?

Har sett det bli brukt en del i Engelske oppskrifter.

cream of tartar,is a not baking powder,vinegar(vin eddik) can be used or best order it online from the uk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...