Gå til innhold

Jenny Skavlan, morkakekjole


Gjest loveli

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/GGbqV4/jenny-skavlan-laget-topp-med-proteiner-fra-egen-morkake

Jenny Skavlan er veldig kjent for sin gjenbruksvisjon. Hun vil redde miljøet ved at vi bruker det vi har lenger og lager nytt av gammelt.

Da blir det jo litt ironisk at dama FLYR til Portugal for å lage seg én topp av morkaka si... Ikke bare flyr hun ned men hun bruker også masse ressurser på å utvinne proteinet i morkaken...

Er så lei av rike folk med fritidsproblemer som forteller vanlige folk hvordan de skal leve livene sine moralsk riktig mens de selv bedriver spinnvilt miljøsvineri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir litt for Gunhild Stordalen over det etter min smak.

Er kanskje jeg som er rar, men dette føler jeg at tok fra JS endel av hennes troverdighet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er spesielt nok bare å lage en topp "med bidrag fra egen morkake", og må man virkelig fly et sted for å få til det...

Var det noen som sa "vinning opp i spinning"?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Blir litt for Gunhild Stordalen over det etter min smak.

Er kanskje jeg som er rar, men dette føler jeg at tok fra JS endel av hennes troverdighet.

Jepp, samme greia. 

Det viser vel egentlig bare at engasjementet er for publisitet og penger. Miljøet er det ingen av dem som bryr seg om, men de tjener penger på å liksom gjøre det.

 

 

Caroline Berg Eriksen og sitt storforbruk sier at folk må kjøpe tannbørster av tre.

Sophie Elise som flyr over hele verden månedlig og som har kroppen full av unødvendig plast som opereres inn og ut snakker om at folk ikke burde spise palmeolje.

Gunhild, som du nevnte, med sitt EATprosjekt. Dama flyr så mye privatfly både i jobbsammenheng og privat at vanlige folk kan stappe biff inn i alle kroppsåpninger døgnet rundt og likevel ha en brøkdel av samme klimapåvirkning.

Lista er evig lang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og andre som jobber hardt sliter med å ha råd til å sende ungene på idrett.

Ja til høyere skatt på rikfolk.

Anonymkode: 73b2e...a52

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, loveli said:

 

Er så lei av rike folk med fritidsproblemer som forteller vanlige folk hvordan de skal leve livene sine moralsk riktig mens de selv bedriver spinnvilt miljøsvineri. 

Vi i historietimene ler vi av Marie Antoinette: "La dem spise kake"*, men vi har jo nok av rikinger i dag som lever i akkurat den samme fantasiverdenen.

Når mine barnebarn leser historiebøkene om vår tid kommer de sikkert til å spørre om alle var tullinger. Donald Trump ble president, de rike ble hyllet for å fortelle de fattige å redusere forbruket sitt og kvinnene ble rike ved å ødelegge utseendet sitt med kosmetisk kirurgi. 

*Vet at hun ikke faktisk sa det og at det kun er et sitat som er tillagt henne. 

Anonymkode: a2c39...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Verden endres ikke uten nye ideer og publisitet. Verden blir ikke flinkere til å produsere mer klimavennlig mat om ingen poengterer behovet eller forsker frem realistiske løsninger. Verden produserer ikke klær på en mer miljøvennlig måte av seg selv uten at noen sier ifra at det er galt og forsker frem en måte å gjøre det bedre på. 

Om en person flyr rundt i ti år for å redusere klimaavtrykket til kjøttproduksjonen 20 år senere, er de flyreisene tjent inn mange ganger ganske fort. Om en person flyr for å produsere et stoff på en dyr måte én gang og dette kan føre til mer miljøvennlig klesindustri innen 30 år, har man ikke en gang sjanse til å merke klimaavtrykket til Skavlan innen få år. 

Anonymkode: 73c3f...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenny Skavlan skal du gratis av meg. Dobbeltmoralsk som bare det. Gjenbruk snakker hun varmt om. Men på gjenbruksappen hennes selger alle brukte klær dyre. En H&M kjole som har kostet 399kr selger man for 359kr. Den er gjerne brukt. Hun burde jo hatt regler om å selge gjenbruk til ivertfall halv pris når det er brukt. Fordi den samme kjolen vil koste nøyaktig halv pris på salg. 
Hun er jo kjent for å gjøre litt krampaktig ting for fame da, som alle andre «kjendiser» i Norge.

Anonymkode: ded37...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...