AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 Om du tilfeldigvis får vite at personen du snakker med er tidligere barnevernsbarn (oppvokst i fosterhjem eller på institusjon), påvirker dette tankene dine omkring denne personen på noen måte? Anonymkode: af9a3...502
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 Nei, absolutt ikke. La oss ikke glemme at ALLE er like mye verdt og er mennesker alle sammen. Anonymkode: 2030a...dca 3
Maleficenta Skrevet 23. februar 2020 #3 Skrevet 23. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du tilfeldigvis får vite at personen du snakker med er tidligere barnevernsbarn (oppvokst i fosterhjem eller på institusjon), påvirker dette tankene dine omkring denne personen på noen måte? Anonymkode: af9a3...502 Nei. Er ikke barnets feil at det hadde uskikkede foreldre 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. februar 2020 #5 Skrevet 23. februar 2020 (endret) Nei, hvorfor skulle det det ? Det er jo ikke barnet feil. Endret 23. februar 2020 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #7 Skrevet 23. februar 2020 Jeg tenker nok at dette mennesker ikke har hatt det beste utgangspunktet i livet, og så håper jeg i mitt stille sinn at ihvertfall kommunen klarte å ta sin omsorgsrolle alvorlig. Jeg får mer respekt for folk som har slitt en de som har "fått alt i fanget", for å si det slik. Anonymkode: 79fe1...35f 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #8 Skrevet 23. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du tilfeldigvis får vite at personen du snakker med er tidligere barnevernsbarn (oppvokst i fosterhjem eller på institusjon), påvirker dette tankene dine omkring denne personen på noen måte? Anonymkode: af9a3...502 Hvordan kan du spør om noe sånt ? Jeg er fosterhjembarn, fordi jeg har mistet begge mine foreldre og flere andre i nær relasjon. Skal jeg liksom klandres for dette ?? Jeg har kommer meg fint gjennom livet , har egne barn og er gift. Dette er noe ikke jeg kan noe for. Tenker du kanskje på ungdom som uten svik har begynt med kriminalitet eller utragering? Anonymkode: 9c3d5...d7d 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #9 Skrevet 23. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker nok at dette mennesker ikke har hatt det beste utgangspunktet i livet, og så håper jeg i mitt stille sinn at ihvertfall kommunen klarte å ta sin omsorgsrolle alvorlig. Jeg får mer respekt for folk som har slitt en de som har "fått alt i fanget", for å si det slik. Anonymkode: 79fe1...35f Kommunen ? Jeg er jo selv fosterhjemsbarn, men trenger da ingen hjelp fra kommunen!! Anonymkode: 9c3d5...d7d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #10 Skrevet 23. februar 2020 Jeg ville fått mer respekt for dem og mer medfølelse med dem. Jeg tenker overhodet ikke noe negativt om personen, den er jo et offer! Kan nok være jeg gjør meg opp noen tanker om foreldrene da. Anonymkode: bdf86...10a 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #11 Skrevet 23. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du spør om noe sånt ? Jeg er fosterhjembarn, fordi jeg har mistet begge mine foreldre og flere andre i nær relasjon. Skal jeg liksom klandres for dette ?? Jeg har kommer meg fint gjennom livet , har egne barn og er gift. Dette er noe ikke jeg kan noe for. Tenker du kanskje på ungdom som uten svik har begynt med kriminalitet eller utragering? Anonymkode: 9c3d5...d7d Ts her. Jeg er selv fosterbarn, lykkelig gift og gravid og utdannet✌. Power to us 😊 Innlegget mitt var ikke ment for å håne oss. Anonymkode: af9a3...502
Millimani Skrevet 23. februar 2020 #12 Skrevet 23. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Om du tilfeldigvis får vite at personen du snakker med er tidligere barnevernsbarn (oppvokst i fosterhjem eller på institusjon), påvirker dette tankene dine omkring denne personen på noen måte? Anonymkode: af9a3...502 Det kommer helt an på situasjonen. Er det en person jeg har kjent ei stund, og strevd med å forstå meg på, så blir nok forståelsen for vedkommendes atferd en helt annen for meg etter at jeg har fått vite det. En del tidligere barnevernsbarn har med seg enormt med bagasje når de kommer til barnehjem og fosterhjem. Det er helt vanlig, og har sammenheng med vonde ting de har opplevd i sitt liv. Men det gjelder jo ikke for alle barna 2
milla80 Skrevet 23. februar 2020 #13 Skrevet 23. februar 2020 Sitat Om du tilfeldigvis får vite at personen du snakker med er tidligere barnevernsbarn (oppvokst i fosterhjem eller på institusjon), påvirker dette tankene dine omkring denne personen på noen måte? Om jeg ser negativt på personen ,mener du ? Nei ,det gjør jeg ikke. Hvorfor i huleste skulle det ha noe betydning ? Alle har en fortid ,det er hvordan personen er NÅ som er avgjørende i mine øyne. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #14 Skrevet 23. februar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommunen ? Jeg er jo selv fosterhjemsbarn, men trenger da ingen hjelp fra kommunen!! Anonymkode: 9c3d5...d7d Det er kommunen som har omsorgen for deg nå, fordi dine foreldre ikke kan ha omsorgen for deg. Du har flyttet i fosterhjem som er lønnet av kommunal barneverntjeneste. Anonymkode: 79fe1...35f 3
Djungelvrål Skrevet 23. februar 2020 #15 Skrevet 23. februar 2020 En unge som kommer tidlig til gode fosterforeldre kan ha en like god oppvekst som unger med egne normale foreldre. Å være fosterbarn er ikke ensbetydende med jævlig barndom og traumer resten av livet. 4
Djungelvrål Skrevet 23. februar 2020 #16 Skrevet 23. februar 2020 (endret) dobbelpost Endret 23. februar 2020 av Apocalypte
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #17 Skrevet 23. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er kommunen som har omsorgen for deg nå, fordi dine foreldre ikke kan ha omsorgen for deg. Du har flyttet i fosterhjem som er lønnet av kommunal barneverntjeneste. Anonymkode: 79fe1...35f Jeg er jo ikke fosterbarn nå! Dette er flere år siden. Jeg forsto innlegget som tidligere fosterbarn. Anonymkode: 9c3d5...d7d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #18 Skrevet 23. februar 2020 Jeg ville nok blitt nysgjerrig på livet personen har levd, men så klart vært forsiktig med å spørre. Jeg er generelt interessert i hvordan forskjellige mennesker er satt sammen. Hvor de kommer fra, hvordan de tenker og takler ting. Jeg ville sett på personen som sterkere enn folk flest. Hvis det var en som tydelig sliter psykisk ville jeg hatt sympati og medfølelse, og automatisk prøvd å vise meg som en person som kan støtte og hjelpe (ihvertfall villig til å prøve). Anonymkode: 25553...41f 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #19 Skrevet 23. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er jo ikke fosterbarn nå! Dette er flere år siden. Jeg forsto innlegget som tidligere fosterbarn. Anonymkode: 9c3d5...d7d Da er du jo i realiteten et tidligere fosterbarn. Håper alt er vel, og at du hadde en god oppvekst i fosterhjemmet Anonymkode: 79fe1...35f
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #20 Skrevet 23. februar 2020 Jeg er det selv, så jeg dømmer ingen ut i fra det. Jeg opplever at folk rundt meg gjerne blir overrasket når de oppdager at jeg er det. Det virker som folk har en oppfatning om at det er de barna som vokser opp til å bli narkomane, tiggere og det de liker å kalle for «trygdesnyltere». Jeg har barn, hus, høyere utdanning og godt betalt jobb. Det samme har mine søsken, selv om vi ble plassert i tre ulike fosterhjem og så hverandre max 1 gang i året under oppveksten. Foreldrene våre var narkomane, dersom noen skulle lure. Anonymkode: 1e88c...47d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå